Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST (βίντεο)

Στην πίστα με δύο εκπροσώπους του μπλε οβάλ με χρονική απόσταση 25 ετών. Υπέροχα αυτοκίνητα και ένα γυρολόγιο: Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST


Το τοτέμ-Escort Cosworth

Το Ford Escort Cosworth ήταν το αυτοκίνητο-εκφραστής μιας μακράς παράδοσης με αυτοκίνητα που στόχευαν στο δόξα πατρί του θυμικού της σπορ οδήγησης. Είναι σύμβολο, τοτέμ κανονικό, άξιο «όπλο» για δρόμο. Στροφιλίκι αλλά και αναβάσεις.

Και μόνο το ότι 25 χρόνια μετά, το βλέπουμε να διακρίνεται σε πρωταθλήματα, περιλαμβανομένου και του ελληνικού, είναι ένα δείγμα τού πόσο ικανό ήταν αυτό το τεχνούργημα.

Κορυφαία στιγμή της Ford, τετρακίνητο και μυθικό. Όπως γράφαμε στη σχετική δοκιμή του, στα μάτια του αμύητου του ήταν ένα υπερβολικό, εγωπαθές αυτοκίνητο ενός επιδειξιομανή boy racer.


Ford Escort Cosworth

Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, είπε ο Κύριος. Και είχε τόσο δίκιο. Διότι οι έχοντες οδηγική φρόνηση ήξεραν καλά ότι είχαν να κάνουν με το Ford Escort Cosworth, ένα αυτοκίνητο ικανό σε δύναμη, αποτελεσματικό σε πρόσφυση και ενδιαφέρον σε συμμετοχή. Ο συνδυασμός σπάνιζε


Το σύγχρονο hot hacth

Απέναντί του, κάποια είκοσι πέντε χρόνια αργότερα, το Fiesta ST. Μικρό, τρικύλινδρο και μόλις 1.5 lt, προσθιοκίνητο. Και μόνο το άκουσμα του παραπάνω συνδυασμού θα ήταν αρκετό για να προκαλέσει ειρωνικά χαμόγελα δίπλα στο Cosworth που μεγαλούργησε.

Επί του οδηγικού, όπως είχε σημειωθεί επίσης στη σχετική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, το Ford Fiesta ST είναι ένα ιδιαίτερα τεχνικό εμπροσθιοκίνητο.

Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να επιτεθείς σε μια καμπή με το ST. Ανάλογα με το πόσο βαθιά πατάς το γκάζι. Με το πόσο στρίβεις το τιμόνι. Ή το ποια σχέση έχεις στο κιβώτιο. Ικανό, αποτελεσματικό αλλά επουδενί αυτονόητα εύκολο – όπως, για παράδειγμα, ένα VW Polo GTI.

Το Fiesta ST μοιάζει με kart για τέσσερις. Μεταδίδει απαράμιλλο σασπένς για προσθιοκίνητο. Ωστόσο, ενημερωτικά, δεν είναι και κάποιο που σε χαλαρώνει στις υψηλές ταχύτητες. Εκεί, για παράδειγμα, που μπορεί κάποιες φορές να θέλεις να κινηθείς γρήγορα μεν, πιο διεκπαιρεωτικά δε.

Όμως, αυτή η δοκιμασία στην πίστα από το βρετανικό Fifth Gear και τον έμπειρο οδηγό αγώνων-παρουσιαστή Jason Plato είναι αποκαλυπτική της εξέλιξης. Του λεγόμενου downsizing, των αναρτήσεων, των ελαστικών, της γενικότερης δημοκρατικοποίησης της τεχνολογίας. Το Cosworth ήταν πανάκριβο, εξωτικό εργαλείο για λίγους. Το Fiesta ST προσιτό «όπλο» τσέπης για πολλούς.


Ford Fiesta ST

Συμπερασματικά, η «κόντρα» Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST είναι μία ένδειξη τού τι είναι ικανό να κάνει ένα σύγχρονο, ψαγμένο υπερμίνι στην κορυφαία του εκδοχή. Εσείς τι θα στοιχηματίζατε για το γυρολόγιο πριν δείτε το βίντεο;


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Le Mans 1955. Η τραγωδία που έγινε animation

«Προσπαθώ να εξηγήσω με συναισθηματισμό πώς μπορούσαν οι οδηγοί να συνεχίζουν τον αγώνα παρά την τραγωδία. Επιθυμώ να επαναφέρω την ανθρωπιά τους. Να αναγνωρίσω τις αντιφάσεις και τις γκρίζες περιοχές»

Nissan GT-R50 με 720 ίππους σε 50 τεμάχια. Το κύκνειο άσμα;

Είναι τόσο κομβική η περίοδος της αυτοκίνησης που έρχεται, που ακόμα και ένα Nissan GT-R καταλήγει αμφίβολο το αν συμφέρει να αντικατασταθεί με ένα νέο μοντέλο

Πόσο αξίζει σήμερα μία BMW M3 CSL;

Το αυτοκίνητο, ναι, έδειχνε πανέμορφο. Ήταν μια διατριβή στο πώς καταφέρνεις να κάνεις ένα σασί που το βλέπεις σαν μαϊντανό δίπλά σου παντού ως 316, να φαίνεται σπάνιο και ποθητό σαν junior supercar

#10 Years Challenge: όταν το χειρόφρενο «πεθαίνει»

Διαβάζω σε μια έρευνα πως μόλις το 37% των νέων αυτοκινήτων έχει αυτό το ματσούκι να προεξέχει στο κέντρο της κονσόλας. Είναι το χειρόφρενο, νέε οδηγέ

Η δίκαιη επιτυχία του Ford Focus. Ένα κάθε 135 δευτερόλεπτα

Το νέο Focus είναι ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο πακέτο, τόσο τεχνολογικά όσο και σε επίπεδο σασί, που δύσκολα μπορείς να μην το συμπεριλάβεις στο Τop 3 των καλύτερων επιλογών της αγοράς

MINI John Cooper Works GP. Ό,τι πιο σκληροπυρηνικό

Υπάρχει ένας πολεμικός χαρακτήρας στο MINI Cooper Works GP. Το μηχανικό μπλοκέ, το αισθητικό, η ισχύς και ο πυροβολημένος χαρακτήρας «φωτογραφίζουν» την απάντηση της MINI στο νέο κύμα των επιθετικών hot hatch

Akira Nakai. Ο καλλιτέχνης πίσω απ΄τις Porsche RWB

O Nakai είναι μόνος με τον μεταλλικό του καμβά. Το πώς θα μετατρέψει μια 964 ή μια 993 σε μια διαφορετική, μπρουτάλ Porsche RWB

Για το νέο Peugeot 208. Κάτι σαν προεξοφλημένη επιτυχία

Το 208 φαίνεται να χτυπά με έναν ενστικτώδη τρόπο το δόξα πατρί της κατηγορίας. Φρέσκο σχεδιαστικά, μοντέρνα και ολοκληρωμένη δουλειά και με ένα νέο πλαίσιο