Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST (βίντεο)

Στην πίστα με δύο εκπροσώπους του μπλε οβάλ με χρονική απόσταση 25 ετών. Υπέροχα αυτοκίνητα και ένα γυρολόγιο: Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST


Το τοτέμ-Escort Cosworth

Το Ford Escort Cosworth ήταν το αυτοκίνητο-εκφραστής μιας μακράς παράδοσης με αυτοκίνητα που στόχευαν στο δόξα πατρί του θυμικού της σπορ οδήγησης. Είναι σύμβολο, τοτέμ κανονικό, άξιο «όπλο» για δρόμο. Στροφιλίκι αλλά και αναβάσεις.

Και μόνο το ότι 25 χρόνια μετά, το βλέπουμε να διακρίνεται σε πρωταθλήματα, περιλαμβανομένου και του ελληνικού, είναι ένα δείγμα τού πόσο ικανό ήταν αυτό το τεχνούργημα.

Κορυφαία στιγμή της Ford, τετρακίνητο και μυθικό. Όπως γράφαμε στη σχετική δοκιμή του, στα μάτια του αμύητου του ήταν ένα υπερβολικό, εγωπαθές αυτοκίνητο ενός επιδειξιομανή boy racer.


Ford Escort Cosworth

Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, είπε ο Κύριος. Και είχε τόσο δίκιο. Διότι οι έχοντες οδηγική φρόνηση ήξεραν καλά ότι είχαν να κάνουν με το Ford Escort Cosworth, ένα αυτοκίνητο ικανό σε δύναμη, αποτελεσματικό σε πρόσφυση και ενδιαφέρον σε συμμετοχή. Ο συνδυασμός σπάνιζε


Το σύγχρονο hot hacth

- Διαφήμιση-

Απέναντί του, κάποια είκοσι πέντε χρόνια αργότερα, το Fiesta ST. Μικρό, τρικύλινδρο και μόλις 1.5 lt, προσθιοκίνητο. Και μόνο το άκουσμα του παραπάνω συνδυασμού θα ήταν αρκετό για να προκαλέσει ειρωνικά χαμόγελα δίπλα στο Cosworth που μεγαλούργησε.

Επί του οδηγικού, όπως είχε σημειωθεί επίσης στη σχετική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, το Ford Fiesta ST είναι ένα ιδιαίτερα τεχνικό εμπροσθιοκίνητο.

Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να επιτεθείς σε μια καμπή με το ST. Ανάλογα με το πόσο βαθιά πατάς το γκάζι. Με το πόσο στρίβεις το τιμόνι. Ή το ποια σχέση έχεις στο κιβώτιο. Ικανό, αποτελεσματικό αλλά επουδενί αυτονόητα εύκολο – όπως, για παράδειγμα, ένα VW Polo GTI.

Το Fiesta ST μοιάζει με kart για τέσσερις. Μεταδίδει απαράμιλλο σασπένς για προσθιοκίνητο. Ωστόσο, ενημερωτικά, δεν είναι και κάποιο που σε χαλαρώνει στις υψηλές ταχύτητες. Εκεί, για παράδειγμα, που μπορεί κάποιες φορές να θέλεις να κινηθείς γρήγορα μεν, πιο διεκπαιρεωτικά δε.

Όμως, αυτή η δοκιμασία στην πίστα από το βρετανικό Fifth Gear και τον έμπειρο οδηγό αγώνων-παρουσιαστή Jason Plato είναι αποκαλυπτική της εξέλιξης. Του λεγόμενου downsizing, των αναρτήσεων, των ελαστικών, της γενικότερης δημοκρατικοποίησης της τεχνολογίας. Το Cosworth ήταν πανάκριβο, εξωτικό εργαλείο για λίγους. Το Fiesta ST προσιτό «όπλο» τσέπης για πολλούς.


Ford Fiesta ST

Συμπερασματικά, η «κόντρα» Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST είναι μία ένδειξη τού τι είναι ικανό να κάνει ένα σύγχρονο, ψαγμένο υπερμίνι στην κορυφαία του εκδοχή. Εσείς τι θα στοιχηματίζατε για το γυρολόγιο πριν δείτε το βίντεο;


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Το Mazda MX-30 έρχεται Ελλάδα. Οι τιμές και το τελευταίο οχυρό

Η Mazda δεν μπήκε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Ίσως και να άργησε. Πρόκειται για μια εταιρεία που επενδύει ακόμα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, στη Mazda πράττουν ορθώς. Δεν ξέρω πώς θα τους βγει εμπορικά αλλά τουλάχιστον ως εταιρική φιλοσοφία, οι άνθρωποι δεν τα ξεπουλάνε όλα στο βωμό του trend

Πόσο καλό μπορεί να είναι το νέο VW Golf GTi;

Ως πιο άμεσο ανταγωνιστή του νέου Golf GTI θα έβλεπα λιγότερο τα πιο εστιασμένα hot hatch και περισσότερο μία νέα «ποσότητα» στην κατηγορία, τη BMW 128ti. Για πρώτη φορά προσθιοκίνητη, επίσης με δίλιτρο τούρμπο, ελαφρώς ισχυρότερη αλλά και κατά τι βαρύτερη, στα 1,520 kg σε σχέση με τα 1,425 του Golf

Το Nissan Z Proto και ο σοφός Katayama

Ένα σπορ πισωκίνητο που περιμέναμε χρόνια. Ο αντικαταστάτης του 370Z, το νέο Nissan Z Proto είναι η σκυτάλη στην κληρονομιά ενός ανθρώπου που είχε δει το μέλλον

Ποιο είναι το καλύτερο FWD hot hatch όλων των εποχών;

Ιστορικά, οι Γάλλοι παραμένουν σταθερά στις κορυφαίες εκδόσεις των hot hatch, η Opel δείχνει ότι το προσπαθεί συνειδητά (αν και δεν έχει ακόμα την ωριμότητα στο σασί με τους πρώτους), η Ford παραδοσιακά ξέρει να φτιάχνει εξαιρετικά δείγματα. United colors of hot hatches

Ιερό τοτέμ. Επίσκεψη στα άδυτα της Autodelta

Για πρώτη φορά ένας alfista μοιράζεται ό,τι έζησε και φωτογράφισε το καλοκαίρι του 1972 πίσω απ΄ τους τοίχους του αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo, της θρυλικής Autodelta

Το «Φρανκενστάιν» GR Yaris των 1,000 ίππων του Daigo Saito

Ένας κανονικός άνθρωπος θα ήταν πολύ ευχαριστημένος με το GR Yaris. Σωστά. Μόνο που Daigo Saito δεν είναι κανονικός. Είναι ο εξωγήινος του drifting και μόλις ξήλωσε ό,τι υπήρχε μέσα στο νέο hot hatch

Γιατί θέλω να σκίσει η Maserati MC20

Φαντάζομαι τη Maserati MC20 ως άξια διάδοχο της παράδοσής της. Μαζί με το αυτονόητο: να επιβιώσει οικονομικά, να βγει το στρατηγικό πλάνο για 13 νέα μοντέλα, να διαχωριστεί από την Alfa για να ξεμπερδεύουμε με το cross engineering και να αποκτήσει την αυτοδυναμία που απαιτεί το όνομά της

Βούτυρο, ψωμί και Cayman στην Αμερική

Τι σχέση έχει το πρωινό με μία 718 Cayman GTS στο Porsche Experience Center της Ατλάντα; Ένας αναγνώστης, Έλλην του εξωτερικού, έχει το στόρι

Τέλος ο ντίζελ από το Kodiaq vRS. Θα αλλάξει χαρακτήρα;

Οι ντιρεκτίβες καθορίζουν, πλέον, όλο το τζογάρισμα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και το Kodiaq vRS είναι το νέο πείραμα για την πορεία των πραγμάτων που έρχονται

Τα υπέροχα αυτοκίνητα που παρήλασαν στο φετινό Concours of Elegance (βίντεο)

Η εκδήλωση ήταν το πρώτο διεθνούς χαρακτήρα Concours of Elegance που έλαβε χώρα μετά την εξάπλωση του κορωνοϊού και τα κατά τόπους lockdown, από το Μάρτιο και εντεύθεν