Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST (βίντεο)

Στην πίστα με δύο εκπροσώπους του μπλε οβάλ με χρονική απόσταση 25 ετών. Υπέροχα αυτοκίνητα και ένα γυρολόγιο: Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST


Το τοτέμ-Escort Cosworth

Το Ford Escort Cosworth ήταν το αυτοκίνητο-εκφραστής μιας μακράς παράδοσης με αυτοκίνητα που στόχευαν στο δόξα πατρί του θυμικού της σπορ οδήγησης. Είναι σύμβολο, τοτέμ κανονικό, άξιο «όπλο» για δρόμο. Στροφιλίκι αλλά και αναβάσεις.

Και μόνο το ότι 25 χρόνια μετά, το βλέπουμε να διακρίνεται σε πρωταθλήματα, περιλαμβανομένου και του ελληνικού, είναι ένα δείγμα τού πόσο ικανό ήταν αυτό το τεχνούργημα.

Κορυφαία στιγμή της Ford, τετρακίνητο και μυθικό. Όπως γράφαμε στη σχετική δοκιμή του, στα μάτια του αμύητου του ήταν ένα υπερβολικό, εγωπαθές αυτοκίνητο ενός επιδειξιομανή boy racer.


Ford Escort Cosworth

Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, είπε ο Κύριος. Και είχε τόσο δίκιο. Διότι οι έχοντες οδηγική φρόνηση ήξεραν καλά ότι είχαν να κάνουν με το Ford Escort Cosworth, ένα αυτοκίνητο ικανό σε δύναμη, αποτελεσματικό σε πρόσφυση και ενδιαφέρον σε συμμετοχή. Ο συνδυασμός σπάνιζε


Το σύγχρονο hot hacth

- Διαφήμιση-

Απέναντί του, κάποια είκοσι πέντε χρόνια αργότερα, το Fiesta ST. Μικρό, τρικύλινδρο και μόλις 1.5 lt, προσθιοκίνητο. Και μόνο το άκουσμα του παραπάνω συνδυασμού θα ήταν αρκετό για να προκαλέσει ειρωνικά χαμόγελα δίπλα στο Cosworth που μεγαλούργησε.

Επί του οδηγικού, όπως είχε σημειωθεί επίσης στη σχετική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, το Ford Fiesta ST είναι ένα ιδιαίτερα τεχνικό εμπροσθιοκίνητο.

Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να επιτεθείς σε μια καμπή με το ST. Ανάλογα με το πόσο βαθιά πατάς το γκάζι. Με το πόσο στρίβεις το τιμόνι. Ή το ποια σχέση έχεις στο κιβώτιο. Ικανό, αποτελεσματικό αλλά επουδενί αυτονόητα εύκολο – όπως, για παράδειγμα, ένα VW Polo GTI.

Το Fiesta ST μοιάζει με kart για τέσσερις. Μεταδίδει απαράμιλλο σασπένς για προσθιοκίνητο. Ωστόσο, ενημερωτικά, δεν είναι και κάποιο που σε χαλαρώνει στις υψηλές ταχύτητες. Εκεί, για παράδειγμα, που μπορεί κάποιες φορές να θέλεις να κινηθείς γρήγορα μεν, πιο διεκπαιρεωτικά δε.

Όμως, αυτή η δοκιμασία στην πίστα από το βρετανικό Fifth Gear και τον έμπειρο οδηγό αγώνων-παρουσιαστή Jason Plato είναι αποκαλυπτική της εξέλιξης. Του λεγόμενου downsizing, των αναρτήσεων, των ελαστικών, της γενικότερης δημοκρατικοποίησης της τεχνολογίας. Το Cosworth ήταν πανάκριβο, εξωτικό εργαλείο για λίγους. Το Fiesta ST προσιτό «όπλο» τσέπης για πολλούς.


Ford Fiesta ST

Συμπερασματικά, η «κόντρα» Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST είναι μία ένδειξη τού τι είναι ικανό να κάνει ένα σύγχρονο, ψαγμένο υπερμίνι στην κορυφαία του εκδοχή. Εσείς τι θα στοιχηματίζατε για το γυρολόγιο πριν δείτε το βίντεο;


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Αν καιγόταν ο Γκροζάν

Ποιος μνημονεύει τους Άντερσον, Τέιλορ, Φερέρ, Μίτερ και πολλούς, πολλούς άλλους; Ποιος; Οι οδηγοί σήμερα είναι αναλώσιμοι για τις ομάδες. Όπως πάντα ήταν. Απλώς τώρα, στην εποχή του Ίνσταγκραμ, δε χρειάζονται ήρωες

Αυτό είναι ένα ηλεκτρικό MX-5. Πώς έγινε η αλλαγή φύλου; (βίντεο)

Τι θα γίνει σε μερικά χρόνια με αυτοκίνητα που αγαπάμε αλλά ίσως τεθούν σκοπίμως από τις εκάστοτε κυβερνήσεις τέτοιου μεγέθους αντικίνητρα που θα δυσκολεύουν σοβαρά την ιδιοκτησία τους;

Θα γίνει πραγματικότητα το restomod της Maserati Shamal;

Αυτή είναι η ψηφιακή απεικόνιση της αναγέννησης της Maserati Shamal. Ή γενικώς εκείνων των αρρενωπών Maserati με το επιθετικό, γωνιώδες, δίθυρο σχήμα που έκαναν πολλούς να τις ονειρεύονται. Τώρα μένει να υπάρξει η ανταπόκριση που χρειάζεται για να πάρει σάκρα και οστά

500 άλογα είναι αρκετά για να σε στείλουν φυλακή. Τι, όχι;

Πόση ισχύς είναι αρκετή; Για ποια χρήση; Με τι βάρος να κουβαλάς; Με τι όγκο; Κακά τα ψέματα, 500 άλογα είναι υπεραρκετά για να σε στείλουν μέσα. Το ζήτημα είναι αλλού

Το κύκνειο άσμα του Audi TT; Αυτό είναι το TTS competition plus

Οι τρεις καμπύλες υπάρχουν και σήμερα. Και αυτό, αν μη τι άλλο, τονίζει την ευφυΐα της πρώτης φοράς. Το Audi TT, αισθητικά μιλώντας, αντέχει δυο δεκαετίες με μόλις τρεις γενιές στην εξέλιξή του. Τρεις μόλις γενιές είκοσι δύο χρόνια; Μοιάζει με αιώνα

Αρκούν μερικά αναβολικά για να κάνεις το Duster ψαρωτικό;

Στην περίπτωση του Dacia Duster έχει γίνει κανονικό αλαλούμ. Τι σχέση μπορεί να έχει ένα φτηνό, τίμιο, αξιόμαχο SUV με τον εικονιζόμενο δράκο; Άλλο να βελτιώνεις μία αισθητική λεπτομέρεια και άλλο να μεταλάσσεις σε τραβεστί

Είναι οι δρόμοι αρκετοί γα τη Ferrari SF90 Spider των 1,000 ίππων; (βίντεο)

Η SF90 Spider κατεβάζει την αναδιπλούμενη οροφή της σε μόλις 14δ/λ, ανεβάζει παλμούς σαφώς ταχύτερα και αφαιρεί διπλώματα σε αφελείς που πιστεύουν ότι 1,000 ίπποι είναι για χρήση δρόμου σε χρόνο ντε-τε

Δείξε μου το αυτοκόλλητό σου να σου πω ποιος είσαι

Πέρα απ΄την όποια πλάκα, η βιομηχανία των αυτοκόλλητων -ή διεθνώς λεγόμενα bumper stickers- είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση. Και είναι σοβαρή γιατί διακινούνται σοβαρά χρήματα