Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST (βίντεο)

Στην πίστα με δύο εκπροσώπους του μπλε οβάλ με χρονική απόσταση 25 ετών. Υπέροχα αυτοκίνητα και ένα γυρολόγιο: Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST


Το τοτέμ-Escort Cosworth

Το Ford Escort Cosworth ήταν το αυτοκίνητο-εκφραστής μιας μακράς παράδοσης με αυτοκίνητα που στόχευαν στο δόξα πατρί του θυμικού της σπορ οδήγησης. Είναι σύμβολο, τοτέμ κανονικό, άξιο «όπλο» για δρόμο. Στροφιλίκι αλλά και αναβάσεις.

Και μόνο το ότι 25 χρόνια μετά, το βλέπουμε να διακρίνεται σε πρωταθλήματα, περιλαμβανομένου και του ελληνικού, είναι ένα δείγμα τού πόσο ικανό ήταν αυτό το τεχνούργημα.

Κορυφαία στιγμή της Ford, τετρακίνητο και μυθικό. Όπως γράφαμε στη σχετική δοκιμή του, στα μάτια του αμύητου του ήταν ένα υπερβολικό, εγωπαθές αυτοκίνητο ενός επιδειξιομανή boy racer.


Ford Escort Cosworth

Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, είπε ο Κύριος. Και είχε τόσο δίκιο. Διότι οι έχοντες οδηγική φρόνηση ήξεραν καλά ότι είχαν να κάνουν με το Ford Escort Cosworth, ένα αυτοκίνητο ικανό σε δύναμη, αποτελεσματικό σε πρόσφυση και ενδιαφέρον σε συμμετοχή. Ο συνδυασμός σπάνιζε


Το σύγχρονο hot hacth

- Διαφήμιση-

Απέναντί του, κάποια είκοσι πέντε χρόνια αργότερα, το Fiesta ST. Μικρό, τρικύλινδρο και μόλις 1.5 lt, προσθιοκίνητο. Και μόνο το άκουσμα του παραπάνω συνδυασμού θα ήταν αρκετό για να προκαλέσει ειρωνικά χαμόγελα δίπλα στο Cosworth που μεγαλούργησε.

Επί του οδηγικού, όπως είχε σημειωθεί επίσης στη σχετική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, το Ford Fiesta ST είναι ένα ιδιαίτερα τεχνικό εμπροσθιοκίνητο.

Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να επιτεθείς σε μια καμπή με το ST. Ανάλογα με το πόσο βαθιά πατάς το γκάζι. Με το πόσο στρίβεις το τιμόνι. Ή το ποια σχέση έχεις στο κιβώτιο. Ικανό, αποτελεσματικό αλλά επουδενί αυτονόητα εύκολο – όπως, για παράδειγμα, ένα VW Polo GTI.

Το Fiesta ST μοιάζει με kart για τέσσερις. Μεταδίδει απαράμιλλο σασπένς για προσθιοκίνητο. Ωστόσο, ενημερωτικά, δεν είναι και κάποιο που σε χαλαρώνει στις υψηλές ταχύτητες. Εκεί, για παράδειγμα, που μπορεί κάποιες φορές να θέλεις να κινηθείς γρήγορα μεν, πιο διεκπαιρεωτικά δε.

Όμως, αυτή η δοκιμασία στην πίστα από το βρετανικό Fifth Gear και τον έμπειρο οδηγό αγώνων-παρουσιαστή Jason Plato είναι αποκαλυπτική της εξέλιξης. Του λεγόμενου downsizing, των αναρτήσεων, των ελαστικών, της γενικότερης δημοκρατικοποίησης της τεχνολογίας. Το Cosworth ήταν πανάκριβο, εξωτικό εργαλείο για λίγους. Το Fiesta ST προσιτό «όπλο» τσέπης για πολλούς.


Ford Fiesta ST

Συμπερασματικά, η «κόντρα» Ford Escort RS Cosworth VS Ford Fiesta ST είναι μία ένδειξη τού τι είναι ικανό να κάνει ένα σύγχρονο, ψαγμένο υπερμίνι στην κορυφαία του εκδοχή. Εσείς τι θα στοιχηματίζατε για το γυρολόγιο πριν δείτε το βίντεο;


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Δοκιμάζουμε τα νέα Goodyear EfficientGrip Performance 2 στο MX-5

Τα ζητούμενα ήταν συγκεκριμένα και οι προτάσεις της αγοράς άφθονες. Όμως το ολοκαίνουργιο Goodyear EfficientGrip Performance 2 ήταν η τελική επιλογή. Να γιατί

Fast test: Mercedes-AMG CLA 45 S. Μερικές γρήγορες σκέψεις

Εν μέσω μίας αγοράς που μετά το lockdown ψάχνει να σταθεί στα πόδια της, βιώνεις την καταπελτική εμπειρία της Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+. Kαι βουτάς στο πληκτρολόγιο. Για ό,τι πρόλαβε να καταγράψει το μυαλό σου

Οι Νεάντερνταλ των δρόμων. Μαζέψτε τους

Πηγαίνοντας «δίχως αύριο» σε κατοικημένη περιοχή. Οι Νεάντερνταλ της γειτονιάς κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Και μπροστά στην εσώτατη ανάγκη για επίδειξη δεν καταλαβαίνουν Χριστό

Porsche 911 Turbo S (992). Η βασίλισσα της autobahn

Είναι η Porsche 911 Turbo S το πιο γρήγορο σπορ αυτοκίνητο από το ένα σημείο στο άλλο, σε ρεαλιστικές συνθήκες; Με 650 ίππους, κεραμικά φρένα, σύστημα PTV και ένα σασί που μεγαλώνοντας σε μεταξόνιο έγινε πιο φιλικό στο όριο, η απάντηση είναι «ναι, είναι αυτό ακριβώς»

Η Rolls-Royce, οι πάπιες και οι λεμονιές. Η επίσκεψη μετά τον Covid

Η έμπνευση για κάτι σπουδαίο. Ή αλλιώς, ''Inspiring Greatness''. Έτσι όπως ονομάζεται, δηλαδή, η σειρά επεισοδίων της Rolls -Royce για το τι μπορεί να είναι η πηγή έμπνευσης στο δρόμο προς την τελειότητα σε τροχούς

Βελτιώνοντας το Mitsubishi Evo 9. Η εξομολόγηση

Το Mitsubishi Evo σού κάνει μια αρρωστημένη πλάκα. Λόγω κάποιας ιδιομορφίας του ντεπόζιτου, ίσως. Ταξιδεύεις, φτάνεις στον προορισμό σου. Δείκτης χαμηλά. Σβήνεις. Μετά από λίγο ξανανάβεις. Δείκτης χαμηλότερα! Καίει και σβησμένο

Σοκ & δέος: Οδηγούμε τα 680 PS της Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Όσα κι αν έχεις διαβάσει, τίποτα δεν μπορεί να σε προετοιμάσει για τη γροθιά στο υπογάστριο που θα δεχθείς οδηγώντας την υβριδική Porsche Panamera Turbo

Μπροστά μοτέρ, πισωκίνητο, προσιτή τιμή. Ποιο θα διάλεγες;

Το πισωκίνητο έχει άλλη γλύκα. Λέγεται συμμετοχικότητα. Αρκεί να μη χρειάζεται να βάλεις υποθήκη το σπίτι για να το αποκτήσεις, Τα διλήμματα του petrolhead της διπλανής πόρτας