Ένας αγωνιζόμενος στο βρετανικό πρωτάθλημα των Radical έγινε ο πρώτος που τα χρησιμοποίησε το εναλλακτικό καύσιμο στο αγωνιστικό του SR3 XXR χωρίς καμία μετατροπή
Ο βρετανός οδηγός που συμμετείχε με το πράσινο Radical έδωσε νέα «τροφή για σκέψη». Ή, παραφράζοντας την κλασική ατάκα, ”fuel for thought”
Μπροστά σε 20.000 θεατές ο Γκάβιν Μακαλπάιν, με το πράσινο Radical και τον αριθμό «17», έγραψε ιστορία το περασμένο σαββατοκύριακο στο Hagerty Radical Cup UK. Έγινε ο πρώτος αγωνιζόμενος που συμμετείχε στο θεσμό χρησιμοποιώντας συνθετικά καύσιμα, συγκεκριμένα το ‘’Sustain Super 80’’ της Coyrton, μίας εταιρείας που ειδικεύεται σχετικά.
Το καύσιμο που χρησιμοποίησε το, ούτως ή άλλως συγκλονιστικό, Radical προέρχεται κυρίως από βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς που παράγονται από γεωργικά απόβλητα, όπως άχυρο, υποπροϊόντα ή απόβλητα καλλιεργειών που δεν θα χρησιμοποιούνταν για κατανάλωση.
Αυτό σημαίνει ότι αξιοποιούν τον άνθρακα που υπάρχει ήδη στην ατμόσφαιρα ανακυκλώνοντάς τον αντί να απελευθερώνουν επιπλέον CO2, όπως κάνουν τα ορυκτά καύσιμα.
Μιλώντας για την απόφασή του να χρησιμοποιήσει βιώσιμα καύσιμα ο βρετανός οδηγός δήλωσε ότι «εξερευνώ τα βιώσιμα καύσιμα εδώ και μερικά χρόνια. Δύο από τα πάθη στη ζωή μου είναι η Φύση και ο κόσμος του αυτοκινήτου. Πιστεύω ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι η λύση σε πολλά από τα περιβαλλοντικά ζητήματα που μας απασχολούν και επομένως το να μπορώ να απολαμβάνω το πάθος μου για τους αγώνες και ταυτόχρονα να συνεισφέρω σε ένα βιώσιμο μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα είναι ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός – τόσο για μένα προσωπικά και την αγωνιστική κοινότητα αλλά, φυσικά, και για το μέλλον των μεταφορών».
Το πάθος του Μακαλπάιν για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η εμπλοκή του με την καινοτομία και τις τεχνικές δυνατότητες που περιλαμβάνονται τον οδήγησαν να γίνει πρόεδρος της RES (Renewable Energy Systems), της μεγαλύτερης παγκόσμιας ανεξάρτητης εταιρείας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που απασχολεί τώρα 5.000 άτομα και δραστηριοποιείται σε 24 χώρες.
Στο ενδιάμεσο ο βρετανός οδηγός φοράει το κράνος και την αγωνιστική του φόρμα και συμμετέχει στο σχετικό πρωτάθλημα.
Τι είναι τα Radical (υπότιτλος για αμύητους – κοινώς, newbies)
Η Radical Motorsport είναι ένας από τους πιο ενεργούς κατασκευαστές αγωνιστικών αυτοκινήτων στον κόσμο, με σχεδόν 3.000 παραχθείσες μονάδες τα τελευταία 25 και πλέον χρόνια.
Από την έναρξή της, το 1997, η Radical είχε ως στόχο τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικότερα την πίστα ή αγώνες αναβάσεων.
Τα Radical συνδυάζουν την ελαφριά κατασκευή, τεχνολογίες που προέρχονται από τα superbike και αεροδυναμική κάθετη δύναμη (downforce) για να προσφέρουν αυτοκίνητα πιο γρήγορα στην πίστα από ένα τυπικό supercar. Προφανώς πρόκειται για λιτές κατασκευές, απόλυτα εστιασμένες στον οδηγό
3. Το SSR1 XXR είναι το εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα της Radical με ισχύ 188 ίππων και βάρος μόλις 510 κιλών
Πλέον στην τρίτη δεκαετία τους, η γκάμα των Radical περιλαμβάνει το «βασικό» SR1 XXR, το SR3 XXR (το best seller), το υπερτροφοδοτούμενο SR10 XXR και το θρυλικό RXC.
Όλα τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται και κατασκευάζονται στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας, στο Κέμπριτζσάιρ της Αγγλίας.
Το πρώτο Radical που χρησιμοποίησε βιοκαύσιμα ήταν στο Oulton Park Circuit το περασμένο σαββατοκύριακο
Ταυτόχρονα, ένα παγκόσμιο δίκτυο αντιπροσώπων που εκτείνεται σε περισσότερες από 20 χώρες συνεχίζει να αναπτύσσεται και υπάρχουν τώρα 12 πρωταθλήματα κατασκευής Radical Cup σε τέσσερις διαφορετικές ηπείρους. Κυκλοφορούν και «ανάμεσά» μας, στην πίστα των Σερρών. Όπλο για απόλυτους χρόνους
Photo: sustain-fuels.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.