Η λεβεντομάνα της χαρντκορίλας, Αγγλία, μόλις παρουσίασε ένα νέο άγριο τέκνο, το GBS Zero, που είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το γνωστό Caterham. Προσδεθείτε

Έχει περάσει περίπου μία δεκαετία από τότε που η εταιρεία έχει παρουσιάσει το προηγούμενο μοντέλο της. Προφανώς και είναι μεγάλη η διαφορά σε σχέση με το παρελθόν αλλά πάντα στο σχεδιαστικό πρότυπο του Caterham Seven
Οι πρώτες δοκιμές του GBS Zero επί (πού αλλού;) βρετανικού εδάφους μιλούν για ένα λίγο πιο βατό, εξίσου γρήγορο και άκρως οδηγοκεντρικό roadster
Πιστό στην αρχετυπική συνταγή του Seven, το GBS Zero είναι αισθητά πιο στιβαρό, ελαφρύ στα 600 κιλά και, κατά τη γνωστή συνταγή, το φτιάχνεις είτε μόνος σου (βλ. kit car) είτε το παίρνεις έτοιμο από τη GBS.

Αντίθετα με τα Caterham και Ariel ποτ βασίζονται σημαντικά σε εξωτερικούς προμηθευτές, το 80% του Zero κατασκευάζεται πίσω από τις πόρτες της GBS.
Αυτό βέβαια δεν είναι και τόσο παράδοξο καθώς η συγκεκριμένη εταιρεία ειδικεύεται στην μηχανολογία και κατασκευάζει από δισκόφρενα και ψυγεία μέχρι «πεταλούδες» γκαζιού τα οποία πουλάει υπό το όνομα της ATR.
Για παράδειγμα, η γνωστή BBR που κυρίως εξειδικεύεται σε βελτιώσεις του Mazda MX-5, χρησιμοποιεί εξαρτήματα από την κατασκευάστρια του Zero.

Όπως λένε εκπρόσωποι της εταιρείας, «είμαστε υπερήφανοι που κάνουμε το πιο στιβαρό σασί τύπου Seven στην αγορά»
Pros & Cons
Καθώς είναι απίθανα δούμε το Zero στην ημεδαπή, ας αρκεστούμε στα υπέρ και κατά, όπως τα αποτύπωσε το βρετανικό Autocar.
Λοιπόν, να είστε προετοιμασμένοι για ένα αρκετά τακτοποιημένο εσωτερικό, με καλή διάταξη και αποστάσεις των ποδωστηρίων και, απ’ την άλλη, απουσία καλοριφέρ και οροφής. Ό,τι πρέπει για βρετανικά καλοκαίρια.
Όπως συνηθίζεται, μπορείς να το φτιάξεις κατά βούληση. Για παράδειγμα προβλέπεται ακόμα και η εκδοχή να βασίζεται εν πολλοίς σε «προίκα» του Mazda MX-5.
Τυπικά, ωστόσο, χρησιμοποιεί την κλασική συνταγή ενός κινητήρα Duratec, βελτιωμένο κατά το δοκούν από τη GBS σε συνδυασμό με κιβώτιο από Mazda MX-5.
Προφανώς και είναι πάρα πολύ γρήγορο(0-100 χλμ/ώ σε 3,5 δ/λ) και ακραία ερεθιστικό ως μία απλή, ελαφριά και άμεσα συνδεδεμένη κατασκευή με τον οδηγό της.
Επίσης, εντοπίζεται ένα σχετικά νευρικό τιμόνι γύρω από τη θέση της ευθείας.
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για άλλη μία μετανσάρκωση του θρυλικού σχεδίου του Μεγάλου Κόλιν Τσάπμαν σε πιο σύγχρονη εκδοχή.
Έλληνες του εξωτερικού, μπορείτε να το παραγγείλετε εδώ.

Photo: GBS
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.