''Σήμερα μπορεί να πεθάνεις''. Εις ανάμνηση του Georg Plasa

Post date:

Author:

Category:

 Έξι χρόνια πριν ήταν το τελευταίο καλοκαίρι του 51χρονου Γερμανού θρυλικού οδηγού αγώνων, Georg Plasa. Έτρεχε συνήθως με BMW κι ο κόσμος περίμενε τα περάσματά του στις αναβάσεις. Μέχρι το τελευταίο

Για πολλούς, ο Georg Plasa ήταν απ΄τους πιο εμβληματικούς οδηγούς αναβάσεων στην Ευρώπη.

Η αγάπη του για τις BMW ήταν δεδομένη. Ξεκίνησε με μια 2002 και μετά με μια Ε21 στην οποία είχε βάλει το τετρακύλινδρο μοτέρ από κάποια Ε30 που είχε συμμετάσχει στο DTM. Ήταν ξακουστός για τον οριακό τρόπο με τον οποίο εξαντλούσε τα αυτοκίνητά του.

Ήταν αυτή…

Το τελευταίο του »όπλο» ήταν μια BMW βασισμένη στο σασί της Ε82 αλλά με 8κύλινδρο μοτέρ της Judd, απ΄αυτά που είχαν εξελιχτεί για το Le Mans Prototype. Κάποιοι 550 ίπποι, προϊόν της εμπλοκής της Judd στη F1 όπου είχε προμηθεύσει τον 3000 KV V8. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου του Plasa, η χωρητικότητα ήταν αυξημένη στα 3.4.

Η BMW 134 Judd »ξύριζε» στο πέρασμά της.

Κάποιοι συναθλητές του Plasa στις ευρωπαϊκές αναβάσεις με τα τέρατα όπου σε ένα δρόμο με δυο στενές λωρίδες, χωρίς χώρο διαφυγής έπιαναν εξωφρενικές ταχύτητες, συνήθιζαν να λένε πως »σήμερα μπορεί να πεθάνεις». Η ιδέα πως κινείσαι τόσο οριακά με ένα δύσκολο, απαιτητικό μηχάνημα που όλα είναι πιθανά. Σύμφωνοι, το ξέρεις θεωρητικά. Αλλά εδώ ίσως είνα πιο συνειδητό. Ο Plasa ζούσε για αυτό.

Μέχρι τον αγώνα τον Ιούνιο του 2011, στο Coppa Carotti στην Ιταλία. Εκεί όπου η 134 έφυγε σε μια δεξιά »πατημένη» και έσκασε πάνω στους πρόποδες του λόφου. Η σκηνή με την »έξοδό» του σοκάρει. 

Ήταν η τελευταία του στροφή. Αλλά, μάλλον, »έφυγε» χαρούμενος κάνοντας αυτό που αγαπούσε. Κι όχι σε ένα καναπέ πίνοντας τσάι και βλέποντας σίριαλ.

R.I.P.

Photo: Rieti Life

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει