«Σήμερα μπορεί να πεθάνεις». Εις ανάμνηση του Georg Plasa

Post date:

Author:

Category:

Εννιά χρόνια πριν, τέτοιες μέρες του Ιούνη, ήταν το τελευταίο καλοκαίρι του 51χρονου Γερμανού θρυλικού οδηγού αγώνων, Georg Plasa. Έτρεχε συνήθως με BMW. Ο κόσμος περίμενε τα περάσματά του στις αναβάσεις. Μέχρι το τελευταίο

Georg Plasa accident

Για πολλούς, ο Georg Plasa ήταν απ΄τους πιο εμβληματικούς οδηγούς αναβάσεων στην Ευρώπη. Όχι μόνο ένας σπουδαίος οδηγός, πρωτοπόρος των αναβάσεων και τελειομανής, αλλά και ωραίος άνθρωπος. Ό,τι μετράει περισσότερο δηλαδή.


Η αγάπη του Georg Plasa για τις BMW ήταν δεδομένη. Ξεκίνησε με μία 2002 και μετά με μια Ε21 στην οποία είχε βάλει το τετρακύλινδρο μοτέρ από κάποια Ε30 που είχε συμμετάσχει στο DTM

Ήταν ξακουστός για τον οριακό τρόπο με τον οποίο εξαντλούσε τα αυτοκίνητά του. Ήταν αυτή, στο βίντεο.


Η τελευταία BMW

- Διαφήμιση-

Το τελευταίο του «όπλο» ήταν μια BMW βασισμένη στο σασί της Ε82 αλλά με 8κύλινδρο μοτέρ της Judd. Απ΄αυτά που είχαν εξελιχθεί για το Le Mans Prototype.

Κάτω απ΄το καπό της Ε82 ζούσαν 550 ίπποι, προϊόν της εμπλοκής της Judd στη F1 όπου είχε προμηθεύσει τον 3000 KV V8. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου του Plasa, η χωρητικότητα ήταν αυξημένη στα 3,4 λίτρα. Η BMW 134 Judd «ξύριζε» στο πέρασμά της.


Κάποιοι συναθλητές του Georg Plasa συνήθιζαν να λένε πως «σήμερα μπορεί να πεθάνεις». Οδηγώντας τα τέρατα, σε δρόμο με δυο στενές λωρίδες, χωρίς χώρο διαφυγής και με εξωφρενικές ταχύτητες, ήταν κάτι που μπορεί να συμβεί


Η ιδέα πως κινείσαι τόσο οριακά με ένα δύσκολο, απαιτητικό μηχάνημα όπου όλα είναι πιθανά. Σύμφωνοι, το ξέρεις θεωρητικά. Αλλά εδώ ίσως είναι πιο συνειδητό. Ο Georg Plasa ζούσε για αυτό.

Το δυστύχημα

Ιούνιος του 2011. Στο Coppa Carotti, στην Ιταλία. Εκεί όπου η 134 έφυγε σε μια δεξιά «πατημένη» και έσκασε πάνω στους πρόποδες του λόφου.

Η σκηνή με την έξοδό του σοκάρει

Ήταν η τελευταία στροφή του Plasa. Αλλά, μάλλον, «έφυγε» χαρούμενος κάνοντας αυτό που αγαπούσε. Κι όχι σε ένα καναπέ πίνοντας τσάι και βλέποντας σίριαλ


Ο φόρος τιμής στο Goodwood

Πέρυσι, στο Festival of Speed, η επίσημη εταιρεία αναρτήσεων KW, έκανε ένα rebuild της εμβληματικής BMW E36 με τον 8κύλινδρο της JUDD κάτω απ΄το καπό.

Ήταν ένας φόρος τιμής στον Georg Plasa και μία τήρηση του hashtag που είχε δημιουργήσει, το #NeverForgetGeorgPlasa.

Αυτό ήταν το ποιοτικό βίντεο.


Goodwood fastest hillclimbs

Photo: Rieti Life

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει