Για το Manettino της Ferrari. Aντικείμενο πόθου

Post date:

Author:

Category:

Το Manettino είναι εκείνος ο περιστροφικός, μικρός διακόπτης που είδαμε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής της Ferrari. Ως γνωστόν, από εκεί αλλάζεις προγράμματα οδήγησης. Και είναι τόσο ωραίος, βολικός και οδηγοκεντρικός, που ακολούθησαν και κάποιοι κατασκευαστές. Έστω κι αν δεν τον λένε ”manettino”

Μanettino Ferrari

Το Manettino προσέφερε στον οδηγό την «εδώ και τώρα» επιλογή χαρτογραφίσεων. Ωραία ιδέα, εφαρμοσμένη εν έτει 2004


Η Ferrari και ο, τότε, σχεδιαστής της εταιρείας, Φρανκ Στίβενσον ήταν «μπροστά» με το Manettino. Τόσα χρόνια πριν…

Η ιδέα ήταν να ενσωματωθούν στο τιμόνι μερικές επιλογές προγραμμάτων οδήγησης.

Έκτοτε δεν υπήρξε άνθρωπος που «καβάλησε» κάποιο φεραρικό και δεν το εκτίμησε δεόντως. Εκτός κι αν ήταν κάνα ραμολί που το είχε μόνο για φιγούρα. Banned

Προφανώς οι καταβολές του Manettino ανάγονται στα μονοθέσια που ήδη παρείχαν, μέσω ξεχωριστών μπουτόν στο τιμόνι, τις δυνατότητες επιλογών και ρυθμίσεων στους οδηγούς.

Το Manettino εξέφραζε τη φαεινή ιδέα να ενσωματωθούν κάποιες επιλογές όσον αφορά την απόσβεση, την απόκριση του γκαζιού, τα προγράμματα ευστάθειας και πρόσφυσης ή χαρτογραφίσεων κιβωτίου και διαφορικού, σε έναν και μόνο μικρό, εύκολο στο χειρισμό του, διακόπτη. Μα αυτό σημαίνει και ”manettino”στα ιταλικά: μικρός διακόπτης / κουμπί. Πατέντα αλά ιταλικά

Ferrari F430

Το σύστημα, έτσι όπως το ξέρουμε σήμερα, εμφανίστηκε σε επίπεδο παραγωγής στην F430. Ωστόσο είχε κάνει την εμφάνισή του, έστω με ξεχωριστά μπουτόν στο τιμόνι, στη Ferrari Enzo. Οπότε, ναι, στην F430 «βαφτίστηκε» παρθενικά ως ”Manettino”


Γιάννης Κωνσταντόπουλος Ferrari F430 4Drivers

Η ιδέα ήταν τόσο, μα τόσο καλή

Το Manettino δεν άργησε να υιοθετηθεί και από άλλους κατασκευαστές στη συνέχεια.

Προφανώς επιλέγοντας ο καθένας τις όποιες δυνατότητες χαρτογραφίσεων που επιθυμεί, αναλόγως προτεραιοτήτων μοντέλου.

Ενδεικτικά, η Porsche έβαλε κι αυτή με τη σειρά της το περιστροφικό μπουτόν (συνήθως σε συνδυασμό με το πακέτο Sport Chono Package) κάτω από τη δεξιά ακτίνα του τιμονιού, η Mercedes-AMG επίσης, ενώ πλέον έχει αρχίσει να διαδίδεται ακόμα και σε οδηγοκεντρικά SUV όπως, για παράδειγμα, το Cupra Terramar VZ. Διαφορετικής λογικής τα σχετικά μπουτόν συντομεύσεων των εκδόσεων του M Division της BMW, αλλά κάνουν κι αυτά δουλειά

Σε κάθε περίπτωση, το όποιο ”manettino”, όπως κι αν αποκαλείται από την εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανία, είναι ένα ιδιαίτερα εύχρηστο, άκρως επιθυμητό και βολικό αντικείμενο πόθου

Εξ ου και περιλαμβάνεται στη σχετική λίστα.

Photo: Ferrari / 4Drivers / Porsche / Δ. Μανώλαρος


Honda Type R λεβιές

Ferrari SF90 2023 Spider Asseto

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει