Για το Nissan GT-R. Το σοφιστικέ μηχάνημα οδήγησης, πριν και μετά

Post date:

Author:

Category:

Δεν είχαν πολλοί τα κότσια να πακτώσουν τόση τεχνολογία μέσα σε ένα κουπέ που θα αμφισβητούσε το κατεστημένο. Τα είχε η Nissan με το GT-R

Nissan GT-R Nismo

Η αυτού μεγαλειότης, το Nissan GT-R στη νεότερη εκδοχή του. Ο μύθος συνεχίζει να ενθουσιάζει τον αφοσιωμένο petrolhead, περισσότερο από μία δεκαετία από την αρχική του εμφάνιση. Διά το τυπικόν της υπόθεσης, από €174,700


Πέρασαν κάποια δώδεκα χρόνια από εκείνο το σημαδιακό πρωινό στην πίστα του Εστορίλ, στην Πορτογαλία

Οι Ιάπωνες είχαν δεσμεύσει την πίστα για την παγκόσμια παρουσίαση του νέου, τότε, Nissan GT-R.

Στην επιστροφή από το ταξίδι, μετά από εκείνο το υπέροχο διήμερο, γύρισα στο γραφείο και η πρώτη λέξη που ήρθε στο μυαλό για τον τίτλο του άρθρου ήταν το «tsunami».

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, απεικόνιζε την αναστάτωση που θα προκαλούσε αυτό το αυτοκίνητο στο χώρο των supercars. Και την προκάλεσε.

Ποτέ άλλοτε δεν είχε γίνει τόση κουβέντα για ένα αυτοκίνητο που είχε την ικανότητα να απειλήσει το εξωτικό κατεστημένο. Τις Ferrari, τις Porsche, τις Lambo και τους λοιπούς συγγενείς της αυτοκινητικής αφρόκρεμας

Η αίσθηση

Δώδεκα χρόνια, λοιπόν, μετά, έχουν γραφτεί πολλές σελίδες και έχουν καταναλωθεί γαλαντόμα κιλομπάιτς για το Nissan GT-R. Δεν μπορούν να προστεθούν και πολλά χωρίς να υποπέσεις στο ολίσθημα της υπερβολής.

Πέρα από κλισέ για το καταιγιστικό της εμπειρίας και των δυνατοτήτων του, θα έλεγα πως οι επιδόσεις του είναι περισσότερο supercar από όσο είναι supercar η αίσθησή του.

Μπέρδεμα; Όχι. Απλώς, το Nissan GT-R έχει ταχθεί να σου αφήνει έντονα την αίσθηση ενός αυτοκινήτου που σκέφτεται για σένα για να υλοποιήσει το moto της Nissan: «anyone, anytime, anyplace» .

Ο καθένας μπορεί, οποτεδήποτε, οπουδήποτε να γίνει ο βασιλιάς της ασφάλτου. Και αν μη τι άλλο να κάνει το προσωπικό του ρεκόρ στο Nürburgring. Ή στο όποιο απαιτητικό ελληνικό οδόστρωμα

Οφείλει, επίσης, κάποιος να αναγνωρίσει πως αν το αυτοκίνητο είχε κάποιο «γαλαζοαίματο» σήμα στο καπό θα κόστιζε τα διπλά.

Αν το δεις έτσι το GT-R είναι το καλύτερο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο. Ή το πιο αβανταδόρικο προς τον οδηγό του. Ένα άγριο νιάτο για ανθρώπους που δεν είναι σκλάβοι του brand και θέλουν τον απόλυτο χρόνο. 

Τι είχε πει ο δημιουργός του, Kazutoshi Mizuno

 «Στόχος μας ήταν να φτιάξουμε ένα κορυφαίο μοντέλο για την προώθηση της τεχνολογίας μας, αλλά και να δημιουργήσουμε έναν νέο τύπο supercar», είχε δηλώσει ο δημιουργός του GT-R, Kazutoshi Mizuno.

Μ’ αυτή τη φράση, ο Mizuno εξηγούσε το όραμα που κρύβεται πίσω από την κατασκευή του sport κουπέ υψηλών επιδόσεων της Nissan. «Τα supercars απευθύνονταν πάντα σε οδηγούς με προηγμένες δεξιότητες. Όμως, το νέο μας supercar με τις πολλές επιδόσεις μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα και επιδέξια από σχεδόν όλους τους οδηγούς σε σχεδόν όλες τις συνθήκες οδοστρώματος»


Τι ισχύει σήμερα επισήμως

Το «DNA» του αρχέτυπου είναι έμφυτο μέχρι σήμερα στην τεχνολογική ναυαρχίδα της Nissan, το GT-R.

Παρά τις φήμες, μάλιστα, που είχαν κυκλοφορήσει περί του αντιθέτου, οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν τη διάδοχη κατάσταση να κάνει το ντεμπούτο της μέχρι το 2023.

Όπως σημειώνει η επίσημη ενημέρωση που λάβαμε στο inbox από την επίσημη εισαγωγική, η νέα εκδοχή του Nissan GT-R θα είναι «εναρμονισμένο πλήρως με τις τάσεις της εποχής και οι πληροφορίες λένε ότι το νέο GT-R θα είναι υβριδικό και θα ενσωματώνει και πάλι τις πιο προηγμένες τεχνολογίες από το αγωνιστικό DNA της ιαπωνικής φίρμας με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας να είναι δανεισμένο από το πρωτότυπο αγωνιστικό της Nissan «GT-R LM Nismo».

Ένα μοντέλο που, όπως αναγράφει η Nissan «θα αποτελεί και πάλι γροθιά στο κατεστημένο». Το ελπίζουμε.


Nissan GT-R Nismo Tsukuba

Info/Photo: nissan.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει