Θα έχεις ακούσει για το πρόβλημα των BMW M3 E46. Ήταν το ράγισμα στο σασί. Και επηρέασε πολλές, είναι αλήθεια. ήταν η αχίλλειος πτέρνα ενός αυτοκινήτου που αγαπήσαμε
Η BMW M3, το γένος Ε46, ήταν και παραμένει ένα από τα σημαντικότερα οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα του μεταμιλένιουμ. Είχε ένα πρόβλημα που πόναγε στο άκουσμά του. Ήταν το ράγισμα στο πίσω υποπλαίσιο. Αυτές είναι οι ερωτήσεις και απαντήσεις που το συνοδεύουν
Το πρόβλημα της Μ3. Το ίντερνετ είχε φουντώσει. Όχι στην αρχή της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Λίγο αργότερα. Όταν πια η BMW M3 είχε αρχίσει να γράφει χιλιόμετρα. Κυρίως πλαγιολισθαίνοντας. Που ήταν και το καλύτερό της
Οι κατηγορούμενες
Ουσιαστικά, πιθανές να εμφανίσουν το πρόβλημα της BMW M3 είναι όλες οι BMW M3. Γεννηθείσες μεταξύ του σωτήριου έτους 2000 και 2006
Το ζήτημα
Ότι κάποια στιγμή θα εμφανίσουν ένα ράγισμα στο πίσω υποπλαίσιο. Κάπου κάτω από το χώρο αποσκευών. Ανάλογα με τη χρήση, κυρίως. Λέγεται πως έχουν υπάρξει και BMW M3 E46 που δεν το έχουν εμφανίσει. Αλλά καθώς ήταν ένα αυτοκίνητο που παρακαλούσε να το υπερστρέψεις, πολλές το εμφάνισαν. Όσο μεγαλύτερη ήταν η ασέλγεια και η επιθετική μεταχείριση, τόσο πιο έντονο το πρόβλημα. Δεν θα μπορούσε όλο αυτό να γίνει σε ένα φιλήσυχο προσθιοκίνητο, για παράδειγμα.
- Διάβασέ το: BMW M3: Όταν η μετατροπή δεν είναι στάμπα
Μήπως είναι υπερβολικό όλο αυτό;
Μπα. Δεν είναι. Φυσικά και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία. Όλο έχει να κάνει με το πόσες διελεύσεις έγιναν για αυτό το σκοπό σε επίσημα συνεργεία. Ή ακόμα περισσότερο, σε ανεπίσημα. Αλλά σίγουρα είναι πολλές οι περιπτώσεις με το πρόβλημα της BMW M3. Εξ ου και έχουν παραχθεί ειδικά σετ επιδιόρθωσης.
Και αφορούσε όλες τις BMW M3 E46, δηλαδή;
Ναι. Λέγεται πως τα αυτοκίνητα με κιβώτιο SMG ήταν λιγότερο ευπαθή. Λέγεται επίσης πως η cabriolet έκδοση ήταν επίσης λιγότερο ευπρόσβλητη. Η δεύτερη, ίσως, είχε να κάνει και με το ότι ως χαρακτήρας αυτοκινήτου δεν συγκέντρωσε τόσο «επιθετικούς» στη χρήση κατόχους. Ουσιαστικά, όμως, το πρόβλημα της BMW M3 E46 έχει χτυπήσει ως ιός όλες τις εκδόσεις. Από τα πρώτα χειροκίνητα έως και τη CSL. Αχ, αυτή η CSL. Κανείς δεν είναι τέλειος. Ισχύει και στη ζωή.
Ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα της M3;
Δεν είναι θέμα σκουριάς. Είναι θέμα κούρασης υλικού. Όοσ πιο βίαιες ήταν οι αλλαγές από 1η σε 2η στο κιβώτιο, τόσο πιο πιθανό το ζήτημα. Οι δυνατές εκκινήσεις επίσης δεν ήταν και τόσο συμπαθείς προς το πλαίσιο. Σαφώς και ήταν κατασκευαστικό λάθος της BMW.
Όλος ο πίσω άξονας συνδέεται με το υποπλαίσιο με όχι και τόσο στιβαρό τρόπο. Και με όλες αυτές τις δυνάμεις που ασκούνται, αυτό υποφέρει. Μερικές, μάλιστα, Μ3 ήταν σοκαριστικά «άρρωστες». Να, όπως αυτή η ακραία περίπτωση στο video.
Και δεν υπήρξε καμία αναβάθμιση από τη BMW;
Υπήρξε. Τα μοντέλα από τον Οκτώβριο του 2004 και εντεύθεν είχαν πιο ενισχυμένο υλικό και περισσότερες κολλήσεις στην περιοχή, κυρίως στα αριστερά. Εκεί απ’ όπου ξεκινά το πρόβλημα των BMW M3 E46. Τα αυτοκίνητα αυτά δεν ράγιζαν. Ή έστω, δεν ράγιζαν τόσο. Για καλό ή κακό όμως, όσοι έχουν ένα υπέροχο κατά τα άλλα BMW M3 E46 τέτοιας εποχής παραγωγής, ας το κοιτάξουν. Πιθανότατα το έξτρα κιτ επιδιόρθωσης πρέπει να προστεθεί.
Και η επισκευή;
Θέλει 4-8 ημέρες εργασίας. Πρέπει να κατέβει όλος ο πίσω άξονας, η ανάρτηση, η εξάτμιση, οι σωληνώσεις καυσίμου και όλα τα συμπαραμαρτούντα. Να ελεγχθούν όλα τα πιθανά σημεία ραγισμάτων και να εξασφαλιστεί πως η συνδεσμολογία είναι όσο μασίφ χρειάζεται ένα τόσο ευαίσθητο σημείο.
Tι άλλο χρειάζεται να ξέρω για μια μεταχειρισμένη BMW M3 E46;
Είναι πολλά και διάφορα. Και τα έχουμε γράψει αναλυτικά. Διάβασέ το.
Photo: BMW
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.