Χρόνια τώρα κρατάει αυτή η μεταλλική αίσθηση στο χέρι σου με το λεβιέ της Honda. Γυμνό αλουμίνιο, σύνδεση με κιβώτιο σωστό
Από τα πρώτα Type R, το EK9 του ’97 και το EP3 (αριστερά στη φωτό) του 2001 μέχρι το άρτι αφιχθέν στην ελληνική αγορά, το FL5 (δεξιά στη φωτό), η χούφτα σου ξέρει ότι η Honda διατήρησε ορθώς την παράδοση του λεβιέ. Όχι ότι τον είχαν μόνο τα δυνατά Civic
Έχει σημασία ο λεβιές; Εννοείται και έχει. Τουλάχιστον για τον Πραγματικό Οδηγό που εντοπίζει τις διαφορές, όπως ο Διάβολος τη λεπτομέρεια. Εν προκειμένω, η Honda, πιστή στην παράδοση σαν ιάπωνας μαχητής, κρατά ακόμη την προσθήκη τη σωστή
Μιλώντας για τη γενεαλογία των Civic, ήδη απ’ τον σχετικά μακρινό Αύγουστο του ’97, από ‘κείνο το πρώτο Type R, βασισμένο στην 6η γενιά, ο μεταλλικός επιλογέας έκανε την εμφάνισή του.
Φυσικά τοποθετήθηκε κι αλλού, όπως, για παράδειγμα, σε Integra, S2000 κλπ, όμως μιας και το τελευταίας γενιάς Type R, αυτό με τον κωδικό FL5 είναι το πιο πρόσφατο ωραίο Honda που οδηγήσαμε, οφείλω τον φόρο τιμής σ’ αυτό το μικρό εξάρτημα που κάνει τη διαφορά.
Το γυμνό αλουμίνιο, με τη χάραξη του διαγράμματος των σχέσεων του κιβωτίου είναι ο απτός σύνδεσμος με ό,τι δεν βλέπεις, όμως νιώθεις, από τα σωθικά με γρανάζια και περίπλοκα μέταλλα
Χωρίς τη «μόνωση» του δέρματος, πολλώ μάλλον της όποιας πλαστικής επένδυσης [πολύ μπλιαχ], ο λεβιές των Type R είναι κρύος το χειμώνα. Όπως, αντίστοιχα, ζεστός το καλοκαίρι. Αναπνέει με τη θερμοκρασία, Είναι μέρος κι αυτό της όμορφης ιδιαιτερότητάς του
Από κάτω, στο αθέατο τμήμα…
Αχ, αυτές οι μικρές, κλικαριστές διαδρομές. «Ανεβάζουν» την εμπειρία οδήγησης. Λέγεται και «συμμετοχικότητα».
Λοιπόν, το κιβώτιο των «Χοντέων» δεν είναι φρου-φρου κι αρώματα με έναν αλουμινένιο λεβιέ ίσα-ίσα για τις εντυπώσεις και αφήνοντας την ουσία. Πρόκειται, παραδοσιακά, για δυνατό στοιχείο στη μηχανολογία των αυτοκινήτων της, με αίσθηση ακρίβειας, μικρών «διαδρομών» και, αν μου επιτρέπετε, πιο οργανικής σύνδεσης με τη χειροκίνητη διάταξη
Η παραπάνω περιγραφή αφορά όχι μόνο το μακρινό παρελθόν αλλά και το εδώ και τώρα, οδηγώντας το νέο Type R αυτές τις μέρες – εντυπώσεις για το οποίο τόσο στο 4Drivers όσο και το Quattroruote, λίαν συντόμως.
Για την ώρα, αρκεί η ξεχωριστή αναφορά στο λεβιέ που γράφει τη δική του ιστορία. Το χέρι σου ξέρει
Photo: Γ. Κούτος / Δ. Μανώλαρος / 4Drivers / honda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.