Το μυστικό υπεραυτοκίνητο της Audi θα ήταν η απάντηση απέναντι στον ανταγωνισμό του Group B. Aλλά τα αφεντικά της Audi το κατέστρεψαν. Μια ψιλοάγνωστη ιστορία
Όσο εξελισσόταν το Group B, η Audi άρχισε να δέχεται πίεση από τον ανταγωνισμό. Κυρίως από τα Peugeot 205 T16 και Lancia Delta S4 που ήταν καλύτερα ζυγισμένα σε σχέση με το Audi quattro. Το τελευταίο, με τον 5κύλινδρο εκεί μπροστά, ήταν ώρες-ώρες ενοχλητικά υποστροφικό και λιγότερο ευέλικτο στα στενά κομμάτια.
Προς απάντηση, η Audi έφτιαξε ένα πρωτότυπο με απόδοση 1000 ίππων. Κεντρομήχανο, κάτι ανάμεσα σε Group C προδιαγραφών Le Mans και quattro του Pikes Peak.
Για την ακρίβεια, το project δεν έγινε με έγκριση της επίσημης Audi. Έγινε κάτω από τη μύτη των αφεντικών με πρωτοβουλία κάποιων παθιασμένων μηχανικών
Αποφάσισαν να το «δουλέψουν», μάλιστα, στις εγκαταστάσεις της Audi στην Τσεχία για μεγαλύτερη μυστικότητα. Έτσι και έγινε. Όμως κάποια στιγμή χρειάστηκε να βγουν για δοκιμές ώστε να δουν πόσα απίδια πιάνει ο μυστικός σάκος.
«Έκλεισαν» μια απομονωμένη πίστα πίστα αλλά λίγο πριν ξεκινήσει η δοκιμή στο χώρο υπήρχαν και φωτογράφοι. Είχε υπάρξει «διαρροή».
Τελικά, συμφώνησε ο επίσημος οδηγός της ομάδας, Walter Röhrl, να το δοκιμάσει στο δρόμο.
Με τέτοιο «τέρας», ωστόσο, ήταν βέβαιο πως δεν θα περνούσε απαρατήτητος ο Röhrl. Τον σταμάτησε η τροχαία όπου οι εκπρόσωποι του νόμου ήθελαν ντε και σώνει να τραβήξουν φωτογραφίες. Εποχές προ selfies
Ο Röhrl τους παρακαλούσε να μην το κάνουν και αυτοί συμφώνησαν αν ο διάσημος οδηγός τους «χάριζε» μια καλή εκκίνηση. Σιγά μη χάλαγε τέτοια χατήρια ο «θείος»… Κάπως έτσι, τον άφησαν να φύγει.
Όμως τα νέα μαθεύτηκαν στους υψηλά ιστάμενους οι οποίοι απαίτησαν να καταστραφούν όλα τα πρωτότυπα. Μπροστά στα μάτια τους, μάλιστα, για να είναι και σίγουροι. Το project δεν είχε την έγκρισή τους και ίσως κάποιοι δεν έβλεπαν το νόημα σ΄όλο αυτό. Επιβίωσε μόνο ένα. Αυτό εδώ. Και φυλάσσεται στη μυστική αποθήκη της Audi, στο 2ο όροφο.
Και για την ιστορία, έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στο Eifel Rallye, πολλά χρόνια αργότερα, το 2016. Aλλά και την επόμενη χρονιά στο Goodwood.
Photo: Rowan Horncastle / Top Gear / Petrolicious
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.