Γιατί το νέο GR Yaris έκανε μέτριο χρόνο στο Νίρμπουργκρινγκ;

Post date:

Author:

Category:

Με γυρολόγιο 8:14.38 το Toyota GR Yaris (Gen 2) ολοκλήρωσε τη διαδικασία του σχετικού τεστ στο Νίρμπουργκρινγκ από το γερμανικό και έγκυρο Sport Auto. Μήπως θα περίμενε το ενθουσιώδες κοινό κάτι καλύτερο;

Το νέο GR Yaris, με αυτόματο κιβώτιο και ελαστικά της Michelin (4S) στο γήπεδο της αλήθειας, την πίστα του Νίρμπουργκρινγκ


Χωρίς πολλούς προλόγους, το δομικά ανανεωμένο και ελαφρώς ισχυρότερο (280 PS / 390 Nm ) σε σχέση με την αρχική του εκδοχή Toyota GR Yaris σημείωσε το χρόνο που ήδη διαβάσατε

Επίσης, μπορεί να μην τα διαβάσατε, όμως υπάρχουν αρκετά σχόλια στο διαδίκτυο που θεωρούν πως το συγκεκριμένο γυρολόγιο είναι τουλάχιστον μέτριο. Ή και κακό, τουλάχιστον με δεδομένα «ειδικού» αυτοκινήτου εν έτει 2025.

Για παράδειγμα, το νέο Honda Type R, ίσως η μόνη ανταγωνιστική πρόταση στη σχετική κατηγορία, «έγραψε» μόλις 7:44.88, κάποια δηλαδή 30 δευτερόλεπτα ταχύτερο χρόνο. Μοιάζει με αιώνα.

Gen 1 vs Gen 2

Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι και το «προηγούμενο» GR Yaris, το Gen 1, είχε σημειώσει αντίστοιχο γυρολόγιο με το νέο.

Toyota GR Yaris Sport Auto

Ο αντίλογος ίσως είναι πως το Gen 2 είναι ισχυρότερο, μαζί με σημαντικές αναβαθμίσεις που τις έχουμε παρουσιάσει αναλυτικά.

Ταυτόχρονα, ο αντίλογος στον αντίλογο θα μπορούσε να είναι ότι το συγκεκριμένο Gen 2 ήταν εξοπλισμένο με το νέο αυτόματο κιβώτιο το οποίο προσθέτει περίπου 30 κιλά επιπλέον.

Σε κάθε περίπτωση, καθοριστικός παράγοντας στο όποιο γυρολόγιο του GR Yaris στο Νίρμπουργκρινγκ είναι ο περιορισμός τελικής ταχύτητας που τοποθετεί η Toyota, συγκεκριμένα, στα 230 χλμ/ώ. Τα οποία, όντως, δείχνουν λίγα. Τόσο για έναν καλύτερο χρόνο στη συγκεκριμένη πίστα όσο και γενικότερα για ένα αυτοκίνητο των €70.000. Ή έστω, των €66.670 για την έκδοση με το χειροκίνητο 6άρι


Νέο GR Yaris

Οι λεπτομέρειες του τεστ

Ενδιαφέρον, επίσης, στοιχείο είναι ότι τόσο το νέο supertest του SportAuto όσο και εκείνο της πρώτης γενιάς έχουν λάβει χώρα την ίδια περίοδο χρόνου στο Νίρμπουγκρινγκ και με τον ίδιο οδηγό.

Θα είχε ενδιαφέρον, ωστόσο, μία σύγκριση με χειροκίνητο κιβώτιο στο Gen 2.

Βλέποντας προσεκτικά το βίντεο (στο τέλος του κειμένου), είναι εμφανές πως εμφανίζονται υποστροφικές τάσεις σε συγκεκριμένες καμπές, χωρίς να διευκρινίζεται το πρόγραμμα κατανομής ροπής που επιλέχθηκε για τη σχετική δοκιμή. Πάντως η επίσημη απάντηση του SportAuto ήταν πως έπαιξε ρόλο η ρύθμιση πλαισίου του αυτοκινήτου της δοκιμής καθώς και το μέτριο επίπεδο πρόσφυσης στο Νίρμπουργκρινγκ την ημέρα της δοκιμής

Φυσικά, όπως έχουμε ξαναγράψει, το GR Yaris είναι ένα αυτοκίνητο περισσότερο στημένο ως μία rally replica που βολεύεται περισσότερο σε διαδρομές άλλου τύπου κι όχι σε λογική πίστας υψηλών ταχυτήτων.

Και τούτο σημειώνεται καθώς, όντως, η «μπάρα» των 8 λεπτών στο Νίρμπουγκρινγκ έχει «σπάσει» εδώ και πολλά χρόνια στην κατηγορία των hot hatch.

Πάντως, μία διαφορετική επιλογή, έστω, σε ευθυγράμμιση ίσως βοηθά γενικότερα.

Για την ιστορία, μπορείτε να δείτε μερικά ενδεικτικά γυρολόγια των hot hatch εδώ. Ή αν βαριέστε, δείτε το βίντεο για το οποίο γίνεται όλη η κουβέντα στο κείμενο που μόλις διαβάσατε.

Ιnfo: toyota.gr / Photo: SportAuto / Δ. Μανώλαρος / 4Drivers


Type R GR Yaris

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει