Μια μέρα στο Πρωτάθλημα Drift με τον Σταύρο Γρύλλη και το Toyota AE86

Post date:

Author:

Category:

Σταύρος Γρύλλης

Ένας έφηβος με περισσότερο οδηγικό ταλέντο απ΄όσο το 99% της επικράτειας, η ατμόσφαιρα στο Πρωτάθλημα Drift και τα specs του νέου του »όπλου», Toyota AE86

Την περασμένη Κυριακή η γνωστή ασφάλτινη αλάνα στο Μαραθώνα γέμισε καμμένη γόμα. 

#Διάβασέ το: Κατάλληλο από δεκατριών: Αλάνα πλασμένη για παντιλίκι

Ο χώρος εξωτερικά ήταν γεμάτος με παρκαρισμένα αυτοκίνητα και κάποιοι που περνούσαν απ’ έξω χωρίς να είναι υποψιασμένοι, κοντοστέκονταν για να δουν τι συμβαίνει. Τα μοτέρ στο βάθος ούρλιαζαν και τα λάστιχα έβγαζαν το δικό τους soundtrack ανάλωσης στην ηλιόλουστη μέρα. 

Αγωνιστικά παραταγμένα στο χώρο των pits, άγρια body kits και ακόμα πιο άγρια μοτέρ ακούγονταν σε φάση προθέρμανσης. 

Κάπου εκεί, ανάμεσα στις πολλές εντυπωσιακές συμμετοχές, ξεχωρίζει και το πράσινο Toyota του δεκαπεντάχρονου Σταύρου Γρύλλη. Για τον Σταύρο έχουμε ξαναγράψει στο 4D αλλά σήμερα είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε από κοντά το νέο του αγωνιστικό «όπλο»

Το ΑΕ86 είναι επιτέλους έτοιμο και είναι το δεύτερο αγωνιστικό του Σταύρου, παράλληλα με τη γνωστή BMW Ε30 (η οποία θα συνεχίσει να συμμετέχει, όπως για παράδειγμα, στον επόμενο γύρο, στην Κύπρο, στις 5 Νοεμβρίου).

Στο πλευρό του ο πατέρας του, Μιχάλης Γρύλλης, ένας άνθρωπος ο οποίος λατρεύει το γιο του και φαίνεται σε κάθε κίνηση αλλά και στην ακούραστη προσπάθεια που καταβάλλει στο κάθε βήμα της καριέρας του Σταύρου στο χώρο του drifting. 

Αεικίνητος, με ένα πλατύ χαμόγελο, ενθουσιασμό μικρού παιδιού και καθαρό βλέμμα. Τεντώνει το χέρι του και μου δείχνει πώς έχει ανατριχιάσει τη στιγμή που το Ford Escort του Ν. Τούντα (τα δύο αυτοκίνητα στεγάζονται στο ίδιο γκαράζ) μόλις επέστρεφε στην κοινή τους τέντα έχοντας μόλις κερδίσει τη μάχη. Ναι, η αίσθηση της νίκης είναι το καύσιμο για να συνεχίζεις. 

«Το Toyota που βλέπεις το έχω φτιάξει όλο μόνος μου. Τελείως χειροποίητο. Κάθε κομμάτι ξεχωριστά, ένα-ένα. Μου πήρε συνολικά τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί. Αν υπήρχε μεγαλύτερη οικονομική άνεση θα μπορούσε να φτιαχτεί και σε ένα χρόνο», μου λέει καθώς το περιεργάζομαι

Το ΑΕ 86 είναι ήδη ένα λατρεμένο αυτοκίνητο ανάμεσα στους φίλους της σπορ οδήγησης, μόνο που εδώ, με το τονισμένο body kit τύπου “Rocket Bunny”, δείχνει ακόμα πιο εντυπωσιακό. Χαμηλό, φαρδύ και με ένα εσωτερικό που δείχνει ότι αυτός που το έφτιαξε είχε μεράκι και ενθουσιασμό. Η κολώνα του τιμονιού μετατοπισμένη αισθητά προς το κέντρο του αμαξώματος για καλύτερη κατανομή βάρους.

Πιο ‘κει, ο Σταύρος, ένα παιδί που μιλώντας του από κοντά καταλαβαίνεις πως δεν διαφέρει σε τίποτα από τα αντίστοιχα δεκαεπεντάχρονα της ηλικίας του. Λιγομίλητο, χαμογελαστό, σεμνό. Εδώ δεν υπάρχει κανένα καβαλημένο καλάμι και φαίνεται. Τον ρωτώ για το πώς αντιδρούν τα κορίτσια στο σχολείο. «Μπα», μου απαντά, «τίποτα. Δε δίνουν σημασία». 

Δίνουν, όμως, σημασία οι θεατές και συναγωνιζόμενοι του Σταύρου, οι οποίοι βλέπουν ένα σχεδόν αμούστακο αγόρι να οδηγεί με μαεστρία ένα τρομερά δυνατό αυτοκίνητο – ο Σταύρος ήταν αυτός που ήρθε ξυστά κοντά απ´ το τοιχίο στο επόμενο πέρασμά του, σχεδόν ακουμπώντας τους πίρους του πίσω μέρους του Toyota

Ταυτόχρονα, ανταγωνίζεται τους κορυφαίους drifters στην Ελλάδα, οι οποίοι, όπως μου λέει ο πατέρας του, έδειξαν πριν λίγες μέρες στις Σέρρες, στο King of Europe, ότι δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι απ’ τους διεθνείς συναθλητές τους. 

#Διάβασέ το: Πλαγιολισθαίνοντας στις Σέρρες για το King of Europe

Το Toyota, με το οποίο ο Σταύρος τρέχει για μόλις 2η φορά, είναι έτοιμο και ικανό να διεκδικήσει περισσότερες μάχες στα χέρια του. Όσο ο πατέρας του, πραγματικά συνεχώς »στο πόδι», ασχολείται με λάστιχα και άλλες λεπτομέρειες στα πιτς, ο Σταύρος μού κάνει μια περιήγηση των τεχνικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου. 

#Τα specs

Κινητήρας: 2ΑΖFE από Scion (που κυκλοφόρησε μόνο Ιαπωνία)

Ισχύς: 700 PS (στα 2 bar)

Ροπή: 75 kgm

Ανάρτηση: HSD Coil over (με μαλακά ελατήρια πίσω)

Άκρα: από Nissan 200 SX 

Χειρόφρενο: υδραυλικό

Τιμόνι: κρεμαγίερα 2.2 στροφών απ´ άκρη σ´ άκρη (ηλεκτρικό μοτέρ από Opel Corsa)

Κιβώτιο: 5άρι σασμάν της Getrag από BMW 630i

Πίσω άξονας: από Toyota Hi-Lux

Διαφορικό: «κολλημένο»

Φρένα:

Μπροστά: αεριζόμενα δισκόφρενα από Nissan Silvia S15 

Πίσω: δισκόφρενα με ανεξάρτητες δαγκάνες για φρένο και χειρόφρενο

Μιχάλης Γρύλλης

 Όχι, ο πατέρας του Σταύρου, Μιχάλης Γρύλλης, δεν βάζει τυχαία το ελαστικό από την ανάποδη φορά. Όπως μας επισήμανε ο Παναγιώτης »Spinner» Γρηγορίου, »τα ελαστικά »κρατάνε» περισσότερο όταν τα βάζεις με ανάποδη φορά (»ψαροκόκκαλο») και έχουν μικρότερες πιθανότητες να ξεκολλήσουν στη μέση και να χτυπούν μέσα στους θόλους όταν ντριφτάρεις»

Τελειώνουμε τη σύντομη περιήγηση ενός αυτοκινήτου που είναι φτιαγμένο κομμάτι – κομμάτι από τα χέρια του πατέρα του, τοποθετούμε τα αυτοκόλλητα του 4Drivers στα πλαινά παράθυρα ως χορηγοί επικοινωνίας της παρουσίας του Σταύρου στο Πρωτάθλημα Drifting και τον ρωτώ για τις διαφορές με τη BMW. 

«Το Toyota», μου εξηγεί, «είναι σαφώς πιο δυνατό από το BMW που είχα και με περισσότερη ροπή. Θα έλεγα πως είναι λίγο πιο δύσκολο ως πιο απότομο αυτοκίνητο καθώς είναι λίγο πιο κοντό από το BMW. Σίγουρα, όμως, είναι πολύ καλύτερο και πιο αποτελεσματικό». 

Ο Σταύρος τρέχει με κυπριακή και όχι με ελληνική σημαία καθώς εμείς, εδώ, δέσμιοι της γραφειοκρατικής τυπολατρίας, δεν επιτρέπουμε σε ένα παιδί 15 ετών να οδηγεί (αλλά του επιτρέπουμε να αλλάζει φύλλο στα 15 …) έστω και αν διαθέτει περισσότερο οδηγικό ταλέντο από το 99,9% του ελληνικού πληθυσμού

Σταύρος Γρύλλης μαραθωνας

 Ο κόσμος ήδη έχει μαζευτεί στις κερκίδες, το θέαμα περισσεύει, οι κόφτες αντιλαλούν στο Μαραθώνα. Ο Σταύρος μού λέει πως το μεγαλύτερο πέρασμα της διαδρομής το κάνει με 3η στο κιβώτιο

Η δύναμη είναι πραγματικά μεγάλη στα αυτοκίνητα που συμμετέχουν. Από 400 μέχρι και 1000 ίππους, όπως το BMW του Κύπριου «Ela Koko”. Τα περάσματα δίνουν και παίρνουν οι μάχες εναλλάξ έχουν ένταση, ο Ψινάκης θα χαίρεται. Κι εμείς, εδώ, εντυπωσιασμένοι από το βαθμό προσπάθειας που απαιτείται για ένα τέτοιο εγχείρημα. Θέλει πολλή δουλειά, πολύ ξενύχτι, πολύ ενθουσιασμό και πολύ ταλέντο. Ο Σταύρος και ο πατέρας του τα έχουν ένα αφθονία.

Πριν φύγω τον ρωτώ όπως είναι καθισμένος στο μπάκετ. 

Εσένα σ’ αρέσει τώρα όλο αυτό, ε;»

Ναι, πολύ, πάρα πολύ». μου λέει καθώς το μάτι του λάμπει ενώ σκάει ένα πλατύ, αγνό χαμόγελο.

Η επόμενη γενιά του drifting είναι εδώ. Well done. Μένουμε συντονισμένοι.

#Σκληρός πυρήνας: Μέσα στο »κακό» το 86άρι

Photo: Αρχείο Σ. Γρύλλη /  4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου