Εδώ σκοτώθηκε το Group B. Και ο Henry Toivonen, επίσης

Post date:

Author:

Category:

Στις 2 Μαΐου του ’86 εδώ άφησε την τελευταία του πνοή ο Henri Toivonen μέσα σε μία φλεγόμενη Lancia Delta S4. Είχε γεννηθεί στις 25 Αυγούστου του 1956. Ήταν μόλις 29 ετών

Henry Toivonen Group B

Μαζί τους πέθανε και το συναρπαστικότερο Πρωτάθλημα που υπήρξε ποτέ στους αγώνες ραλί, το γνωστό Group B. Μερικοί το λένε και killer B

Η αριστερή στροφή, που περιβάλλεται από τόσα δέντρα ώστε ακόμα και οι ακτίνες του ήλιου δύσκολα τη φωτίζουν ολόκληρη, είναι στην Κορσική. Επτά περίπου χιλιόμετρα από την πόλη του Corte, την ιστορική πρωτεύουσα του νησιού

Το πώς ακριβώς έφυγε η S4 του 29χρονου, Μεγάλου Henry Toivonen παραμένει ακόμη και σήμερα μυστήριο. Δεν υπήρχαν θεατές στο σημείο ή άνθρωποι της οργάνωσης για να πουν με ακρίβεια. Κάποιοι άνθρωποι της Lancia είπαν πως είχε γρίπη αλλά δεν φαίνεται να είχε επηρεάσει την απόδοση του μέχρι εκείνη τη στιγμή. Το επιβεβαίωσε και ο ίδιος ο Henry Toivonen σε ένα σπάνιο video.

Η μπρουτάλ Lancia Delta S4

Το σίγουρο ήταν πως η Lancia ήταν ένα εξαιρετικά απαιτητικό αυτοκίνητο, ωμό, δυνατό. Γύρω στους 560 ίππους, πολύ ελαφρύ, γύρω στα 890 kg και δύσκολα ρυθμίσιμο. Ειδικά σε κλειστά κομμάτια.

Χτισμένη γύρω από ένα σωληνωτό πλαίσιο, με πλαστικό, ενισχυμένο με κέβλαρ αμάξωμα που το τελευταίο, ωστόσο, είναι ιδιαίτερα εύκολα αναφλέξιμο.Για λόγους μείωσης βάρους η προστασία του αλουμινένιου ρεζερβουάρ βενζίνης είχε μειωθεί στο ελάχιστο.

Με το που ο Toivonen έχασε τον έλεγχο της S4 ήταν μαθηματικά σίγουρο πως το ντεπόζιτο θα τυλιγόταν στις φλόγες καθώς θα αφηνόταν στο έλεος της πρόσκρουσης με τα δέντρα. Ο Toivonen και ο συνοδηγός του, Sergio Cresto, πέθαναν στα μπάκετ.

Η απαγόρευση του Group B

Μέσα σε λίγες ώρες, η FISA απαγόρευσε το Group B για την επόμενη σεζόν, το ’87. Η Audi και η Ford αποσύρθηκαν αμέσως. Είχε προηγηθεί και η απώλεια τριών θεατών και τριάντα περίπου τραυματισμένων στο Ραλί Πορτογαλίας. Ήταν όταν το Ford RS200 είχε φύγει απ’ το δρόμο παρασύροντας τους θεατές.

Μία μεταγενέστερη έρευνα της FISA έκρινε πως τα αυτοκίνητα του Group Β ήταν περισσότερο γρήγορα απ’ όσο μπορούσαν να χειριστούν οι οδηγοί και ότι δυσκολεύονταν να εστιάσουν στην ταχύτητα των διαδοχικών στροφών προκαλώντας ένα «οπτικό τούνελ».

Κάποιοι είπαν πως βασικά έφταιγαν οι θεατές που σχεδόν φιλούσαν τα αυτοκίνητα, φεύγοντας τελευταία στιγμή απ’ το δρόμο και προκαλώντας έτσι άγχος και απόσπαση προσοχής στους οδηγούς που πέρα από το να δαμάσουν τα μηχανικά τέρατα έπρεπε να υπολογίζουν σε βαθμό χιλιοστού το πόδι του κάθε εν δυνάμει αυτόχειρα

Στα ραλί δύσκολα δαμάζεται ο κόσμος. Δεν είναι πίστα, δεν οριοθετείται απόλυτα, δεν μπορείς να ελέγξεις τον όχλο. Ο Henry Toivonen έφυγε χωρίς παρέμβαση θεατών. Ήταν αυτή η στροφή

Προς ανάμνηση του Henry Toivonen

Σήμερα, στο σημείο υπάρχει ένα χαμηλό τοιχάκι στο σημείο και ένα μικρό μνημείο για τους δυο τους. O Henry Toivonen ζει. Τόσο στο σημείο όπου πέθαναν το Group B όσο και ο ίδιος. Αλλά και στη θύμησή μας, ημών των ολίγων που εκτιμούμε την επιρροή αυτών των ανθρώπων στην παγκόσμια αυτοκίνηση.

Photo: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει