Εδώ σκοτώθηκε το Group B. Και ο Henri Toivonen, επίσης (βίντεο)

Post date:

Author:

Category:

Σα σήμερα, στις 2 Μαΐου του ’86, σ΄αυτήν ακριβώς τη στροφή, άφησε την τελευταία του πνοή ο Henri Toivonen, ένας από τους πιο χαρισματικούς οδηγούς του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ραλί, μέσα σε μία φλεγόμενη Lancia Delta S4. Είχε γεννηθεί στις 25 Αυγούστου του 1956. Ήταν μόλις 29 ετών

Henry Toivonen θάνατος

Μαζί τους πέθανε και το συναρπαστικότερο Πρωτάθλημα που υπήρξε ποτέ στους αγώνες ραλί, το γνωστό Group B. Μερικοί το λένε και ”killer B


Η αριστερή στροφή, που περιβάλλεται από τόσα δέντρα ώστε ακόμα και οι ακτίνες του ήλιου δύσκολα τη φωτίζουν ολόκληρη, είναι στην Κορσική

Επτά περίπου χιλιόμετρα από την πόλη του Corte, την ιστορική πρωτεύουσα του νησιού

- Διαφήμιση-

Το πώς ακριβώς έφυγε η S4 του 29χρονου, Μεγάλου Henri Toivonen παραμένει ακόμη και σήμερα μυστήριο

Δεν υπήρχαν θεατές στο σημείο ή άνθρωποι της οργάνωσης για να πουν με ακρίβεια.

Κάποιοι άνθρωποι της Lancia είπαν πως είχε γρίπη αλλά δεν φαίνεται να είχε επηρεάσει την απόδοση του μέχρι εκείνη τη στιγμή. Το επιβεβαίωσε και ο ίδιος ο Henri Toivonen.


Lancia Delta Integrale

Η μπρουτάλ Lancia Delta S4

Το σίγουρο ήταν πως η Lancia ήταν ένα εξαιρετικά απαιτητικό αυτοκίνητο, ωμό, δυνατό.

Γύρω στους 560 ίππους, πολύ ελαφρύ, γύρω στα 890 kg και δύσκολα ρυθμίσιμο. Ειδικά σε κλειστά κομμάτια.

Η Lancia χτισμένη γύρω από ένα σωληνωτό πλαίσιο, με πλαστικό και ενισχυμένο με κέβλαρ αμάξωμα που το τελευταίο, ωστόσο, είναι ιδιαίτερα εύκολα αναφλέξιμο. Για λόγους μείωσης βάρους, η προστασία του αλουμινένιου ρεζερβουάρ βενζίνης είχε μειωθεί στο ελάχιστο

Με το που ο Toivonen έχασε τον έλεγχο της S4 ήταν μαθηματικά σίγουρο πως το ντεπόζιτο θα τυλιγόταν στις φλόγες καθώς θα αφηνόταν στο έλεος της πρόσκρουσης με τα δέντρα. Ο Toivonen και ο συνοδηγός του, Sergio Cresto, πέθαναν στα μπάκετ

Η απαγόρευση του Group B

Μέσα σε λίγες ώρες, η παγκόσμια ομοσπονδία απαγόρευσε το Group B για την επόμενη σεζόν, το ’87.

Οι Audi και Ford αποσύρθηκαν αμέσως. 

Είχε προηγηθεί και η απώλεια τριών θεατών και τριάντα περίπου τραυματισμένων στο Ραλί Πορτογαλίας. Ήταν όταν ένα Ford RS200 είχε φύγει απ’ το δρόμο παρασύροντας τους θεατές.

Μία μεταγενέστερη έρευνα της FISA έκρινε πως τα αυτοκίνητα του Group Β ήταν περισσότερο γρήγορα απ’ όσο μπορούσαν να χειριστούν οι οδηγοί. Γράφτηκε ότι δυσκολεύονταν να εστιάσουν στην ταχύτητα των διαδοχικών στροφών προκαλώντας ένα «οπτικό τούνελ»

Group B Toivonen

Στα ραλί δύσκολα δαμάζεται ο κόσμος. Δεν είναι πίστα, δεν οριοθετείται απόλυτα, δεν μπορείς να ελέγξεις τον όχλο. Ο Henri Toivonen έφυγε χωρίς παρέμβαση θεατών. Ήταν αυτή η στροφή

Κάποιοι είπαν πως βασικά έφταιγαν οι θεατές που σχεδόν «φιλούσαν» τα αυτοκίνητα, φεύγοντας τελευταία στιγμή απ’ το δρόμο.

Έτσι προκαλούσαν άγχος και απόσπαση προσοχής στους οδηγούς που, πέρα από το να δαμάσουν τα μηχανικά τέρατα, έπρεπε να υπολογίζουν σε βαθμό χιλιοστού το πόδι του κάθε εν δυνάμει αυτόχειρα


Sisu Peugeot 205T 16

Προς ανάμνηση του Henri Toivonen

Σήμερα, στο σημείο υπάρχει ένα χαμηλό τοιχάκι στο σημείο και ένα μικρό μνημείο για τους δυο τους.

O Henri Toivonen ζει. Τόσο στο σημείο όπου τελείωσαν το Group B και ο ίδιος όσο και στη θύμησή μας, ημών των ολίγων που εκτιμούμε την επιρροή αυτών των ανθρώπων στην παγκόσμια αυτοκίνηση.

Henry Toivonen Group B

Photo: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει