Ένα tweet στον επίσημο λογαριασμό της Audi αφήνει να υπονοηθεί πως το χειροκίνητο κιβώτιο δεν «πέθανε» ακόμη. Υπάρχει ελπίς
Τα τελευταία χρόνια το χειροκίνητο κιβώτιο μπαίνει όλο και περισσότερο στο περιθώριο. Όμως αχνοφαίνεται ότι θα υπάρχει ακόμα χώρος για τη χορογραφία των κάτω άκρων
Το tweet της Audi «ανέβηκε» με αφορμή τα 40 χρόνια απ΄την εμφάνιση του συστήματος τετρακίνησης της εταιρείας, του γνωστού quattro
Εκεί είναι που διαβάσαμε τη φράση «η χαμένη τέχνη τού να αποφασίζεις ποια σχέση έχεις». Με φόντο τη φωτογραφία του χειροκίνητου κιβωτίου του Audi quattro. Το οποίο ήταν 5άρι, για να μην ξεχνιόμαστε.
Δεν προκαλεί έκπληξη ότι το συγκεκριμένο tweet έτυχε θετικής ανταπόκρισης αλλά και παρεπόμενων retweets με hashtag το #Savethemanual
Το κοινό του χειροκίνητου είναι μικρό. Αλλά ζωντανό
Παρά τις εξελίξεις στα αυτόματα και ημιαυτόματα κιβώτια, το παραδοσιακό κοινό υπάρχει ακόμη.
Είναι αυτό το κοινό που θέλει τη συμμετοχικότητα που προσφέρει το χειροκίνητο κιβώτιο – έστω κι αν είναι πιο αργή η διαδικασία της αλλαγής των σχέσεων. Και είναι αυτή η ανταπόκριση, ιδιαίτερα σε σπορ κατασκευές, που «αναγκάζει» κάποιους κατασκευαστές να προσφέρουν την επιπλέον δυνατότητα.
Συνέβη με την Porsche και τις GT3 (991) όπου το αρχικά αποκλειστικά διαθέσιμη με PDK, στην πορεία εμπλουτίστηκε ως επιλογή και με χειροκίνητο κιβώτιο.
Αλλά και η BMW φαίνεται πως παρά την εξέλιξη των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη, θα συνεχίσει να προσφέρει το χειροκίνητο κιβώτιο στα μοντέλα της με τον κωδικό Μ.
Η αλήθεια είναι πως η Audi συνεχίζει να διαθέτει μοντέλα της και με χειροκίνητο όπως, για παράδειγμα, το νέο A3 Sportback. Το οποίο, μάλλον αναμενόμενα, θα πουλήσει σαφώς περισσότερο με DSG. Το οποίο, όσο ρομαντικός και να ΄σαι, είναι πιο συμβατή με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου επιλογή
Ωστόσο, και μόνο το παραπάνω tweet απ΄τον επίσημο λογαριασμό της με τη φράση «η χαμένη τέχνη...» αποτυπώνει εκτίμηση για το χειροκίνητο. Και μάλλον αφήνει ελπίδα ότι ο κλασικός λεβιές και τα τρία πεντάλ δεν «πέθαναν» ακόμη.
Info/Photo: audi.gr / Δ. Θεοχάρης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.