Henri Toivonen. Ο γενναιότερος όλων των εποχών;

Post date:

Author:

Category:

Ο Jari-Matti Latvala είχε εκφράσει ανοιχτά την προτίμησή του αναφορικά με τους θρύλους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ραλί: «Ο Henri Toivonen ήταν ο γενναιότερος οδηγός όλων των εποχών σε αυτό το σπορ».

Μιλάμε για τον άνθρωπο που βρήκε το άλλο του, τετράτροχο, μισό σε εκείνα τα αλησμόνητα «μάτια» της κεντομήχανης Lancia Delta S4 των 550 ίππων. Μόνο εκείνη, λέει, ταίριαζε στο οδηγικό του στυλ.

Ο Henri Toivonen δεν είχε να επιδείξει εντυπωσιακά στατιστικά στην καριέρα του.

Στην πορεία του στο Π.Π.Ρ. ανέβηκε εννιά φορές στο βάθρο, από τις οποίες μόνο τις τρεις βρέθηκε στο υψηλότερο σκαλί. Είχε όμως αυτό το «κάτι» που λέμε, που αυτόματα του έδωσε πρόσβαση στο Hall of Fame των σπουδαιότερων οδηγών ράλι.

«Θεωρώ πως ήταν ένας από τους γενναιότερους οδηγούς όλων των εποχών» λέει ο Latvala. «Έχω διαβάσει τόσα πολλά βιβλία και έχω δει τόσα πολλά video γι’αυτόν. Θα ήταν εκπληκτικό να μπορούσα να μιλήσω μαζί του για το πώς ήταν να αγωνίζεσαι τότε, με τα αγωνιστικά του Group B.»

Έκανε ντεμπούτο του το 1975 και πέντε χρόνια αργότερα πανηγύρισε την πρώτη του νίκη. Ήταν στο 29ο Lombard RAC Rally και οδηγούσε ένα Talbot Sunbeam Lotus. Το ’82 πήρε μεταγραφή στην Rothmans Opel Rally Team, η οποία τότε συμμετείχε στο Π.Π.Ρ. με τα Opel Ascona και Manta. Ο Toivonen με το Ascona ανέβηκε δύο φορές στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

Ωστόσο, η σημαντικότερη περίοδος της καριέρας του ξεκίνησε από το 1984, όταν και μεταφέρθηκε στη Martini Lancia. Με την πισωκίνητη Lancia 037 μπήκε για τα καλά στο παιχνίδι των πρωταγωνιστών αλλά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο ήταν ξεπερασμένο για την εποχή, οδήγησε την επόμενη χρονιά στην αντικατάστασή του και στην ανάδειξη του Φινλανδού.

Στο κάθισμα της Delta S4, ο Toivonen κατάφερε να ξεδιπλώσει το ταλέντο του κερδίζοντας στο Lombard RAC Rally το ’85 και στο Monte Carlo το ’86. Ήταν η τελευταία χρονιά των μυθικών τεράτων του Group B.

Δυστυχώς, αυτή η χρονία ήταν και η τελευταία για τον Henri Toivonen.

Πέθανε όταν το αυτοκίνητό του τυλίχτηκε στις φλόγες ύστερα από ένα δυστύχημα στις στενές διαδρομές του Tour de Corse στην Κορσική.

Κανείς δεν ήταν σε εκείνο το σημείο, κανείς δεν ξέρει πώς ακριβώς συνέβη.

Αυτός, και ο ιταλοαμερικάνος συνοδηγός του, Sergio Cresto, εκείνη τη μέρα, απλά έφυγαν απ’τη ζωή. Αλλά έμειναν αξέχαστοι. Όπως μας υπενθυμίζει το video.

Photo: WRC

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»