Μαθήματα συμπλέκτη στο Hockenheimring

Post date:

Author:

Category:

συμπλέκτης τιμές

 

Ήταν στην πίστα του Hockenheim, σ’ ένα ακριβό πρόγραμμα μαθημάτων εξελιγμένης οδήγησης για επιλεκτικούς πελάτες της Corvette. Ως δημοσιογράφοι δεν πληρώσαμε μία αλλά μάθαμε μερικά χρήσιμα πράγματα για την αξιοποίηση του τρίτου πεντάλ

- Διαφήμιση-

Δύο ήταν τα highlight των μαθημάτων εξελιγμένης οδήγησης.  Το πρώτο ήταν όταν έβγαλαν μερικά αγωνιστικά σε κάποιο σημείο της πίστας, μεταξύ των οποίων και την αγωνιστική Z06 που έτρεχε στα Πρωταθλήματα Αντοχής, ιδιοκτησίας του γνωστού οίκου Bulgari.

Το Hockenheim, για όσους δεν έχουν την τύχη, είναι μια τεράστια έκταση (στις καλές μέρες οι 120.000 θέσεις εύκολα γεμίζουν) που έστω και αν η αγωνιστική Ζ06 ήταν πολλά μέτρα μακριά μας ακουγόταν υστερικά δυνατά. Την πλησίασα ταπεινά με τις ωτοασπίδες.

Το δεύτερο και πιο πρακτικό μέρος της μέρας ήταν η χρήση του συμπλέκτη. Αυτού που τείνει προς εξαφάνιση όλο και περισσότερο στα σύγχρονα υπεραυτοκίνητα.

Και ήταν εκεί που μας έμαθαν δυο ακόμα τρόπους αξιοποίησής του. Πέρα από το προφανές ”ανεβάζω-κατεβάζω” στο κιβώτιο.

Το πρώτο μάθημα είχε να κάνει με την απώλεια πρόσφυσης και δη στο βρεγμένο. Ερχόσουν, όχι με πολλά, αλλά με κάποια 60 km/h και περνούσες από ένα μεταλλικό τμήμα του οδοστρώματος που μετακινούνταν για ελάχιστα δευτερόλεπτα – αρκετά για να ξεκολλήσει βίαια το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Η πρώτη σωστή αντίδραση είναι να ελέγξεις με γρήγορες και αποφασιστικές κινήσεις το τιμόνι. Και η επόμενη, αν όχι ταυτόχρονη, να πατήσεις βαθιά και σταθερά το συμπλέκτη για να ”σκοτώσεις” τη ροπή. Μια κίνηση που μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια και στο δρόμο

Στη συνέχεια, αφού ισορροπούσε το αυτοκίνητο, μπορούσες να αφήσεις προοδευτικά το συμπλέκτη και να συνεχίσεις.

Το δεύτερο μάθημα ήταν η εξάλειψη της αρχικής τάσης υποστροφής με απότομο και, κυρίως, στιγμιαίο πάτημα του αμπραγιάζ.

Αυτό, φυσικά, μπορεί και να γίνει και με μικρό, στιγμαίο απότομο ”άσε” του γκαζιού ώστε να κλείσει η τροχιά. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, καλό είναι να έχει κανείς περισσότερες εναλλακτικές όταν θέλει να εξαλείψει την υποστροφή στην είσοδο.

Επίσης, σε περίπτωση πισωκίνητου, αυτή η χρήση του συμπλέκτη (το απότομα συμπλεκτάρισμα) έχει το πλεονέκτημα πως μπορεί να αντιστρέψει την υποστροφή με ισόποση υπερστροφή αν πατηθεί για λίγο το γκάζι.

Ναι, όπως γνωρίζετε, το τρίτο πεντάλ τείνει σε παρακμή και είναι αλήθεια πως στα σύγχρονα, πραγματικά δυνατά αυτοκίνητα τα αυτοματοποιημένα κιβώτια βοηθούν τον οδηγό.

Τα τελευταία τον βοηθούν στο να μην έχει τόσα πολλά πράγματα να σκεφτεί (γραμμές, είσοδος, σωστό ομαλό συμπλεκτάρισμα και άλλα πολλά).

[Διάβασέ τοΠώς να κάνεις μύτη-τακούνι”]

Τέλος, ο συμπλέκτης σε περίπτωση έντονης υπερστροφής ισχύος μπορεί να βοηθήσει να ”σκοτώσουμε” στιγμιαία τη ροπή και έτσι να αποφύγουμε (αν γίνουν όλα σωστά) ένα μεγαλοπρεπές τετακέ ή μια άσχημη ”έξοδο”.

 Όπως και να ‘χει ας μην ξεχνάμε και όλες αυτές τις δυνατότητες για τη χρήση του συμπλέκτη. Πέρα απ΄το τυπικό ”ανεβάζω-κατεβάζω”.

Photo: Corvette

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει