Μαθήματα συμπλέκτη στο Hockenheim. Πώς να το σώσεις

Post date:

Author:

Category:

Ήταν στην πίστα του Hockenheim, σ’ ένα «τσουχτερό» πρόγραμμα μαθημάτων εξελιγμένης οδήγησης σε επιλεκτικούς πελάτες. Ως δημοσιογράφοι δεν πληρώσαμε μία, αλλά μαζί μάθαμε και μερικά χρήσιμα πράγματα για το τρίτο πεντάλ

Hockenheimring Corvette

Τώρα που τα χειροκίνητα σιγά-σιγά εκλείπουν, οι Corvette Z06 είχαν κάτι να διδάξουν για το πώς το σώζεις με αμπραγιάζ. True story


Δύο ήταν τα highlights του πακέτου

Το πρώτο, θυμάμαι, ήταν όταν έβγαλαν μερικά αγωνιστικά σε κάποιο σημείο της πίστας, μεταξύ των οποίων και την αγωνιστική Z06 που έτρεχε στα Πρωταθλήματα Αντοχής, ιδιοκτησίας Bulgari

Ναι, αυτού με τα κοσμήματα και τα υπερμεγέθη ρολόγια που η Ελλάδα του χρηματιστηρίου έσπευσε να φορέσει στους μικρότερου διαμετρήματος καρπούς της.

Το Hockenheim, για όσους δεν έχουν την τύχη, είναι μια τεράστια έκταση. Στις καλές μέρες οι 120.000 θέσεις εύκολα γεμίζουν. Εντάξει, προ κορωνοϊού.

Έστω κι αν η Ζ06 ήταν πολλά μέτρα μακριά μας, ακουγόταν υστερικά δυνατά. Την πλησίασα ταπεινά με τις ωτοασπίδες υπό μάλης.

Το δεύτερο πιο πρακτικό της μέρας ήταν η χρήση του συμπλέκτη. Αυτού που τείνει προς εξαφάνιση όλο και περισσότερο στα σύγχρονα υπεραυτοκίνητα

Και ήταν εκεί που μας έμαθαν δυο ακόμα τρόπους αξιοποίησης του πέρα από το προφανές ανεβάζω-κατεβάζω στο κιβώτιο.

Μαθήματα συμπλέκτη

Ο πρώτος τρόπος αξιοποίησης του συμπλέκτη ήταν στην απώλεια πρόσφυσης. Και δη στο βρεγμένο.

Ερχόσουν, όχι με πολλά, με κάποια 60 km/h και περνούσες απ’ το μεταλλικό τμήμα του οδοστρώματος που μετακινούνταν για ελάχιστα δευτερόλεπτα. Ήταν αρκετά για να ξεκολλήσει βίαια το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Η πρώτη σωστή αντίδραση ήταν να ελέγξεις με γρήγορες και αποφασιστικές κινήσεις το τιμόνι. Και η επόμενη, αν όχι ταυτόχρονη, να πατήσεις βαθιά και σταθερά το συμπλέκτη για να «σκοτώσεις» τη ροπή. Μια κίνηση που μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια και στο δρόμο

Στη συνέχεια, αφού ισορροπούσε το αυτοκίνητο, μπορούσες να αφήσεις προοδευτικά το συμπλέκτη και να συνεχίσεις.

Ο δεύτερος τρόπος αξιοποίησης ήταν η εξάλειψη της αρχικής τυχόν τάσης υποστροφής με απότομο και κυρίως στιγμιαίο πάτημα του αμπραγιάζ.

Αυτό, φυσικά, μπορεί και να γίνει και με μικρό «άσε» ώστε να κλείσει η τροχιά αλλά καλό είναι να έχει κανείς περισσότερες εναλλακτικές.

Σε περίπτωση πισωκίνητου αυτή η χρήση του συμπλέκτη έχει το πλεονέκτημα πως μπορεί, αν είναι σκόπιμο, να αντιστρέψει την υποστροφή με ισόποση υπερστροφή.

Ναι, το τρίτο πεντάλ τείνει σε παρακμή. Και είναι αλήθεια πως στα σύγχρονα, πραγματικά δυνατά αυτοκίνητα τα αυτοματοποιημένα κιβώτια βοηθούν τον οδηγό να μην έχει τόσα πολλά πράγματα να σκεφτε.

Αλλά ας μην ξεχνάμε και αυτές τις δυνατότητες για την πολυπόθητη ρύθμιση της τροχιάς. Το τρίτο πεντάλ μερικές φορές σώζει.


Corvette Z06

Photo: corvette.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει