Η μέρα που κάηκε ο Νίκι Λάουντα. Σαν σήμερα

Post date:

Author:

Category:

Ήταν σαν σήμερα, την 1η Αυγούστου του 1976, όταν ο μεγάλος Νίκι Λάουντα στην αριστερή πριν τη στροφή Bergwerk, στην πίστα του Nürburgring, παγιδεύτηκε στα συντρίμμια της Ferrari του. Και σημαδεύτηκε για πάντα

Νίκι Λάουντα ατύχημα

Αυτή ήταν η τρομακτική σκηνή στο Nordschleife, την πρώτη μέρα του Αυγούστου. Ο Λάουντα μέσα στο φλεγόμενο μονοθέσιο. Ευτυχώς, ο τεράστιος οδηγός-προσωπικότητα επέζησε. Και μόλις έξι εβδομάδες μετά, ήταν ξανά βαθιά χωμένος μέσα στο κόκπιτ


Η όψη του Νίκι Λάουντα έμελλε να είναι σοκαριστική μετά το συμβάν που χάραξε τη ζωή του. Με καμμένο πρόσωπο, ένα αφτί λιγότερο, χωρίς βλεφαρίδες και τοξικά αέρια στους πνεύμονες, έδειχνε σαν τέρας

Μάλιστα, ένας αναίσχυντος δημοσιογράφος, σε μια μεταγενέστερη συνέντευξη Τύπου, είχε το θράσος να τον ρωτήσει -και μάλιστα δημοσίως- πώς θα τον δεχόταν πλέον η γυναίκα του.

- Διαφήμιση-

Λέγεται πως ο Νίκι Λάουντα του απάντησε με ένα μεγαλοπρεπέστατο «άντε και γαμήσου». Οτιδήποτε λιγότερο θα ήταν οίκτος.

Το συμβάν στο Nordschleife ήταν πραγματικά σημαδιακό. Όχι μόνο για τον ίδιον, φυσικά, αλλά και για το ίδιο το σπορ.


Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, παρότι ο Αυστριακός ήταν σαφώς ο ταχύτερος όλων, φώναζε δεξιά κι αριστερά για το πόσο επικίνδυνη πίστα ήταν το Nordschleife

Ο Νίκι Λάουντα σημαδεύτηκε για πάντα μετά το ατύχημά του στο Nürburgring

Προσπαθούσε να πείσει και τους άλλους οδηγούς να μποϊκοτάρουν το Grand Prix. Ο Λάουντα διαμαρτυρόταν πως δεν υπήρχαν ικανά μέτρα ασφάλειας, πως δεν μπορούσε να γίνει σωστή διαχείριση ατυχημάτων σε μία τόσο μεγάλη πίστα μήκους 21 χιλιομέτρων, πως δεν υπήρχε ο συντονισμός ή αρκετοί πυροσβεστήρες.

Ωστόσο, οι περισσότεροι οδηγοί δεν συμμερίστηκαν τη θέση του και ο αγώνας έγινε κανονικά. Ο Λάουντα είχε σχεδόν προφητεύσει το ατύχημά του.

Και ήταν «μπροστά» από το ίδιο το σπορ. Εκείνη την εποχή η F1 ήταν ακόμη θανατηφόρα επικίνδυνη. Τα επόμενα δύο χρόνια ο Tom Pryce σκοτώθηκε το 1977, ο Ronnie Peterson το 1978 και ο Patrick Depailler το ’80 – σε άλλες πίστες.


Αλλά, διάολε, ήταν τόσο τραγικά ειρωνικό. Εκείνη την ημέρα, 1η Αυγούστου του ’76, όλες αυτές οι προβλέψεις επαληθεύτηκαν στο ίδιο του το πρόσωπο


Το τέλος του Nordschleife

Μετά το ατύχημά του οι υπόλοιποι εμπέδωσαν πόσο δίκιο είχε ο Λάουντα.

Έκτοτε δεν ξανάγινε αγώνας της F1 στη γερμανική πίστα. Ο Νίκι Λάουντα, έστω μ’ αυτόν τον τρόπο, έσωσε άλλους οδηγούς. Ίσως και την υστεροφημία του σπορ.

Καλά, για τον ίδιο όλα τα υπόλοιπα ήταν θέμα χρόνου. Λίγων μόλις εβδομάδων. Με καμμένο το πρόσωπο, αλλοιωμένος, σοκαριστικά αποκρουστικός. Αλλά τόσο υπέροχα μαχητής εντός.

Αυτό είναι το δικό μας in memoriam. Kαι το κράνος του ως υπενθύμιση της δικής του συμβολής.


Niki Lauda Fiat X1/9

Photo: f1.com / Dale Kistemaker

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει