Ο γιος ενός κτηνοτρόφου και ένας από τους πιο ταλαντούχους οδηγούς που πέρασαν από την F1, είχε την ατυχία να χάσει τη ζωή του σε έναν ασήμαντο σχετικά αγώνα στο Hockenheim, το μακρινό ’68. Αυτό είναι και το τελευταίο video καριέρας και ζωής του Jim Clark
Η στιγμή του δυστυχήματος δεν έχει καταγραφεί με οπτικό υλικό, ωστόσο, ένας ερασιτέχνης cameraman, ο Marten Taege, είχε καταφέρει να τραβήξει κάποιες λήψεις από τον τελευταίο αγώνα του Σκωτσέζου οδηγού.
Αυτό το ”παρθένο” υλικό στη συνέχεια μονταρίστηκε με επιπλέον λήψεις από τον αγώνα και έτσι δημιουργήθηκε το πιο ”μοντέρνο” σε αισθητική προσέγγιση vid που θα μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο.
Για την ιστορία, ο Clark έχασε τον έλεγχο της Lotus 48 με κάποια 270 km/h που την έστειλαν σχεδόν κατευθείαν στα δέντρα.
Κάποιοι είπαν πως ήταν οδηγικό λάθος αλλά η επικρατούσα άποψη είναι πως ένας οδηγός του διαμετρήματός του δεν θα έκανε ένα τόσο ”χοντρό” λάθος σε εκείνο το σημείο της πίστας
Ωστόσο, η πίστα ήταν βρεγμένη, η Lotus δύσκολη και ο Clark δυσαρεστημένος με την 8η, μέχρι εκείνη τη στιγμή, θέση του στον αγώνα (διαβάστε τι έγραψε ο Guardian την επόμενη μέρα του δυστυχήματος εδώ).
O Jim Clark ήταν συνηθισμένος στο να οδηγεί απίστευτα γρήγορα σε μια άθλια υγρή μέρα σαν κι εκείνη. Θεωρούνταν ο κυρίαρχος της παντός καιρού οδήγησης. Ο μηχανικός του, Dave Sims, είχε πει πως η Lotus ”έφυγε” λόγω απώλειας πίεσης ελαστικού.
Ωστόσο, ο Derek Bell που επίσης έτρεχε, είχε παρατηρήσει πως σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ο κινητήρας του Clark δεν δούλευε σωστά. ”Τον θυμάμαι”, λέει, ”να στρίβει στην καμπή, τον κινητήρα να κρεμάει, το μονοθέσιο να ξεκολλά, και όταν ήρθε πάλι η ισχύς τον βρήκε πλαγιολισθαίνοντας. Ποιος ξέρει…”
Όπως και να’ χει, πριν καν φτάσει στο νοσοκομείο ήταν ήδη νεκρός, στα 32 του μόλις χρόνια, καθώς απ’ τη σφοδρή σύγκρουση έσπασε ο σβέρκος του και τμήματα του κρανίου.
Τα απομεινάρια της Lotus-Cosworth αμέσως μετά το τραγικό δυστήχημα του Clark. Στο σημείο, λέει το βρετανικό Μotor Sport, υπάρχει ένας σταυρός με το όνομά του χαραγμένο
Όμως, η νέα χάραξη της πίστας και η αναδάσωση που ακολούθησε, τον κρατά καλά κρυμμένο μέσα στις πυκνές φυλλωσιές του δάσους. Υπάρχει, ωστόσο, ένα μνημείο που μπορεί να δει κανείς σήμερα στο Hockenheimring αλλα δεν είναι το πραγματικό σημείο όπου σκοτώθηκε ο Clark.
Ο θάνατός του σόκαρε τον μηχανοκίνητο κόσμο αφού ήταν ήδη δυο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής (1963, 1965) αλλά και ένας οδηγός με τεράστιο φυσικό ταλέντο. Αυτό, λοιπόν, είναι και το τελευταίο video καριέρας και ζωής.
Photo: f1.com / UPI
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.