Kalle Rovanperä. Ένα αμούστακο αγόρι με αίμα νικητή

Post date:

Author:

Category:

Τώρα που έκατσε ο κουρνιαχτός από το πρόσφατο Ράλι Ακρόπολις, μια εσωτερική ματιά στον Kalle Rovanperä, τον νεότερο ever νικητή του εθνικού μας αγώνα

Kalle Rovanpera

Σκεφτείτε το για λίγο: ένα μόλις είκοσι ενός ετών παιδί (ο Kalle δείχνει ακόμα μικρότερος από τους εικοσάρηδες της γενιάς του και γεννήθηκε την 1η Οκτωβρίου του 2000) να είναι ταχύτερο από ασύλληπτα γρήγορους και πρωταθλητές οδηγούς ράλι με χρόνια εμπειρίας μέσα στο μπάκετ


Ναι, είναι πιο δύσκολο από όσο ακούγεται

Γιατί το παράδοξο με την οδήγηση είναι ότι, αντίθετα με τα περισσότερα σπορ, μοιραία δεν μαθαίνεται από ηλικίες πιτσιρικαρίας.

Δεν είναι, ας πούμε, μπάσκετ ή ποδόσφαιρο όπου στέλνεις τον μπόμπιρα στο γήπεδο της γειτονιάς, μπορεί να τον γράψεις και σε μια ομάδα και σιγά-σιγά να μάθει τα μυστικά του σπορ.

Οι εκκολαπτόμενοι οδηγοί το μόνο που έχουν είναι τα καρτ -από τα οποία ξεκινούν συνήθως οι οδηγοί της Φόρμουλα 1.

Με αυτά, μεγαλώνοντας, συνηθίζεται να υπάρχει από πίσω και ένας μπαμπάς ως τροφοδότης λογαριασμός και με υποστήριξη περίσευμα. 



Άλλος κόσμος τα ράλι

Όμως, αντίθετα με την F1, στους αγώνες ράλι τα πράγματα συνήθως είναι τελείως διαφορετικά.

Είναι η ίδια η οδήγηση διαφορετική.

Πρέπει να γίνεται με κανονικά αυτοκίνητα, σε χώμα, χιόνι (αν είσαι Σκανδιναβός, όπως ο Rovanperä), λάσπη, ανάμεσα σε δέντρα και πέτρες – καμία σχέση με την «ορθοδοξία» της πίστας. Το ρίσκο είναι μεγαλύτερο, η διάδραση με τα στοιχεία του δρόμου πιο σύνθετη

Για παράδειγμα, ο Sebastien Loeb, ο ρέκορντμαν των πρωταθλημάτων στο WRC, ήταν ηλεκτρολόγος. Οδηγούσε το αυτοκίνητο της μάνας του. Καμία σχέση.

Οι περισσότεροι ράλιμεν, όπως συνηθίζεται να λέγονται, ήταν και παραμένουν αγόρια της διπλανής πόρτας. Χωρίς τυπικό βιογραφικό. Τους άρεσε η οδήγηση. Αυτό. Τελεία. Στη συντριπτική τους δε πλειοψηφία χωρίς πάμπλουτους μπαμπάδες που είχαν απόθεμα να επενδύσουν σε πίστες, μονοθέσια και ανεύρεση χορηγών

Έμαθαν σε χωράφια, συχνά στα μουλωχτά, σε χωμάτινες, απομονωμένες διαδρομές, με ειδικά διαμορφωμένα καθίσματα ώστε να φτάνουν τα πόδια στα πεντάλ και ένα «μουλάρι» με το οποίο έμαθαν, έκαναν τετ-α-κέ, γλίστρησαν, ανδρώθηκαν οδηγικά.

Kalle Rovanperä

Peugeot 205 GTi μουλάρι

Ταγμένος για οδήγηση

Ο Kalle Rovanperä, στα μόλις είκοσί ένα του χρόνια, είχε το πλεονέκτημα ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού δεοξυριβονουκλεϊκoύ οξέως – κοινώς DNA. Ο πατέρας του, Harri Rovanperä, ήταν οδηγός αγώνων.

Ο μικρός Kalle είχε σχεδόν προκαθορισμένο μέλλον. Όχι εκ πατρικού καταναγκασμού αλλά από άγουρο πάθος με την οδήγηση. Πόσο πάθος και πρώιμο ταλέντο;

Αν μπείτε στο προσωπικό του κανάλι στο YouTube, ο ίδιος έχει ανεβάσει εκείνο το απίστευτο βίντεο που τον δείχνει να οδηγεί πλαγιολισθαίνοντας στο χιόνι.

Σε τι ηλικία θα λέγατε οδηγεί στο μπάκετ; Μα μόλις οκτώ ετών. Μιλάμε για κανονικό, αγωνιστικό αυτοκίνητο, όχι τίποτα λούνα-παρκ. Δείτε τον με το στόμα να χάσκει, τα χέρια να παλεύουν με το τιμόνι και τον έλεγχο στο μάξιμου στο βίντεο



Από ‘κει και πέρα όλα πήραν το δρόμο τους

Ο νεαρός Φινλανδός γέμισε εμπειρίες, μπήκε στο μικροσκόπιο των εργοστασιακών ομάδων και εισήλθε στα στα σκονισμένα άγια των αγίων, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).

Την ώρα που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές και ενώ το πρωτάθλημα είναι εν εξελίξει, τα στατιστικά του καταγράφουν 38 συμμετοχές μαζί με τους άντρες του WRC, 5 θέσεις στο βάθρο, 29 νίκες σε ειδικές διαδρομές και 2 νίκες σε αγώνες του WRC. H μία ήταν πριν λίγες μόλις εβδομάδες, στο «Ράλι των Θεών».

Το θεϊκό ταλέντο σ’ αυτό το αμούστακο αγόρι δε θα μπορούσε να βρει πιο ταυτόσημο πεδίο δόξης λαμπρό. Και κανείς δε στοιχηματίζει για το αν είναι μελλοντικός πρωταθλητής. Τι να στοιχηματίσει και να χάσει τα λεφτά του; Είναι δεδομένο ότι θα είναι. Αυτό. Τελεία


*Αρχική δημοσίευση Protagon / Photo: Red Bull

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει