Ο Τάκης Κωνσταντάρας είναι οδηγός αγώνων drift. Η συνέντευξή του διαβάζεται σε 60”. Ή και λίγο παραπάνω. Go!
4D Πώς κολλήσατε τον ιό της πλαγιολίσθησης;
Δεν κρύβω ότι από την αρχή μου άρεσε η εικόνα του αυτοκινήτου, οποιοδήποτε αμάξι και να ήταν αυτό. Συμπτωματικά, το πρώτο μου αυτοκίνητο ήταν πισωκίνητο. Σαν παιδί και εγώ, προσπαθούσα να βρω τα όριά του, αλλά και τα δικά μου. Ξεπερνώντας τα όρια αυτά, γνώρισα την πλαγιολίσθηση. Αυτό ήταν που με εξίταρε και με έκανε να το συνεχίσω. Κατέληξε να γίνει το μικρόβιο μου.
4D Με τι αυτοκίνητο θυμάστε να έχετε κάνει το πρώτο σας παντιλίκι;
Ξεκίνησα με ένα Toyota Corolla KE35 του 1978. Ένα ταπεινό ”κορολάκι”, 1300 κυβικά, όπου ίδρωνε με την ιδέα και μόνο πως θα καθόμουν στην θέση του οδηγού. Από τότε μέχρι και σήμερα έχω αλλάξει τρία αυτοκίνητα. Και τα τρία ήταν Corolla. Μάλλον τελικά, αυτό το ταπεινό ”κορολάκι”, ήταν ο λόγος να μπω για τα καλά στην οικογένεια της Τοyota.
4D Τι ξεχωρίζει ένα απλό ταλέντο από έναν μελλοντικό σταρ στο drifting;
Το lifestyle που ακολουθεί σαν άνθρωπος. Το πόσο κοινωνικός αλλά και φιλικός είναι με τους γύρω του, αλλά και με τα media. Το πόσο το αγαπάει αυτό που κάνει και το πόσο είναι αποφασισμένος να κάνει θυσίες για αυτό.
Στο εξωτερικό έχουμε πολλά παραδείγματα οδηγών, που είναι πάρα πολύ άξιοι και με καλές διακρίσεις, αλλά ο κόσμος αγαπάει και θαυμάζει αυτούς που προσφέρουν show στο κοινό. Και ας έχουν κερδίσει την 4η και 5η θέση σε κάποιον αγώνα ή πρωτάθλημα…
4D Πόσο αντιμνημονιακά ακριβό είναι το σπορ;
Πλέον, είναι αρκετά ακριβό. Η σημερινή κατάσταση έχει θάψει πολλές ομάδες αλλά και οδηγούς, που άξιζαν να είναι στην επιφάνεια. Βέβαια, στην τρέλα ”δεν έχει” κρίση. Αν το έχεις σκοπό, θα κάνεις ακόμη μεγαλύτερες θυσίες για να το καταφέρεις. Θυμάμαι να στερώ στον εαυτό μου τον καφέ, τη βόλτα ή κάποιο καλό ρούχο, για να φτιάξω τον “κουμπαρά” που χρειάστηκε ώστε να πάω να τρέξω κάπου, ή να βάλω ένα βελτιωμένο part στο αγωνιστικό.
Μπορεί να μην έκανα την υπερβολή που είχα αρχικά προγραμματίσει, αλλά κατάφερνα να φέρνω την αποστολή εις πέρας.
4D Ποιος είναι ένας βασικός κανόνας στη δικιά σας Drift Bible;
Το fair play. Πάνω από όλα, ο αγώνας σημαίνει αναψυχή. Είναι ένα παιχνίδι που μερικές φορές θα κερδίσεις, αλλά και άλλες θα χάσεις. Πρέπει να κοιτάς τους συναθλητές σου πρώτα σαν φίλους και μετά ως ανταγωνισμό. Σίγουρα θέλω να έχω ένα καλό αποτέλεσμα, θα μου άρεσε να βγω και 1ος. Αλλά με την αξία μου.
Το όμορφο της υπόθεσης είναι να κερδίζεις μια θέση και όχι να την κλέβεις.
4D Πώς πρέπει να ξεκινήσει κάποιος αν θέλει να γίνει κάποτε αξιόλογος drifter;
Για αρχή, πρεπει να αγοράσει ένα φτηνό πισωκίνητο, χωρίς ταυτότητες και ρατσισμούς για το τι αμάξι θα είναι, αρκεί να είναι οικονομικό σε αγορά και συντήρηση. Σε αυτό θα κάνει τα πρώτα βήματα, παίρνοντας παραδείγματα από κάποιους αξιόλογους του χώρου και ρωτώντας τους για κάποια “μυστικά” της οδήγησης. Επίσης, καλό είναι να ξεκινήσει με κάποιου είδους σχολή όπου είναι μια καλή ευκαιρία να πάρει το βάπτισμα του πυρός. Από εκεί και πέρα, με πολύ κόπο, ιδρώτα και θυσίες, μπορεί να γίνεις αξιόλογος.
4D Γιατί Toyota AΕ 86;
Έρωτας. Όπως είπα και στην αρχή, η Toyota κατάφερε και με έβαλε στην οικογένειά της. Το αμάξι είναι απίστευτο, μπορεί να κάνει κέφια με σχεδόν εργοστασιακά δεδομένα, μπορεί να πρωταγωνιστήσει με το 50% του κεφαλαίου που θα ήθελες σε ένα άλλο αυτοκίνητο. Και τέλος, είναι το αυτοκίνητο-θεσμός, αυτό που μας έκανε να μάθουμε την λέξη drift. Πραγματικά, είναι μέσα στην καρδιά μου.
Αν ποτέ μου δοθεί ευκαιρία να φτιάξω κάτι άλλο, το ΑΕ86 δεν θα λείψει ποτέ από το γκαράζ μου.
4D Ποιο είναι το προσωπικό σας Top 5 για τα καλύτερα drifting αυτοκίνητα παραγωγής;
Και τα 5 που θα πω είναι της ιαπωνικής σχολής. Λες να στεναχωρήσω κάποιους;
ΤΟΥΟΤΑ COROLLA AE86
TOYOTA ALTEZZA SXE10 (Lexus is200)
TOYOTA SUPRA MKII
NISSAN SILVIA
MAZDA RX7
4D Ποια τεχνική θεωρείτε πιο απαιτητική;
Το flat out. Το πέρασμα που δεν θα σηκώσεις το πόδι σου από το πεντάλ. Το πέρασμα που θα σηκώσει τον κόσμο από την καρέκλα. Δίνει ένα ανεπανάληπτο show στον κόσμο και στον εαυτό σου μια ανατριχίλα.
4D Ποια είναι η δική σας ιατρική εξήγηση στο γιατί η πλαγιολίσθηση είναι εθιστική;
Το drift είναι ένα αγώνισμα που ξεχωρίζει από τον οδηγό, είναι μια κόντρα που βάζεις με τον εαυτό σου για το καλύτερο πέρασμα. Και κάθε φορά ακόμα καλύτερο. Αυτό σου φέρνει πάθος, σε προκαλεί να κάνεις ένα βημα ακόμα παραπέρα, δεν είναι χρονόμετρο, που λες δεν πάει άλλο. Είναι μια επίδειξη ικανοτήτων, κάτι που ποτέ δεν μπορείς να το σταματήσεις.
4D Η καμένη γόμα μοσχομυρίζει;
Άρρωστα. Είναι το μόνο καμένο άρωμα που με τρελαίνει. Όταν μετά από κάποιο μεγάλο διάλειμμα από την οδήγηση, πάω για προπόνηση και μου έρθει η μυρωδιά του ελαστικού, κάνω κίνηση απόλαυσης του τύπου ”ΑΑΑΑΑ!”.
4D Πόσα σετ λάστιχα εξατμίζετε το χρόνο;
Ανυπολόγιστο το νούμερο. Πραγματικά, αν κάτσω και τα μετρήσω θα είναι τρομακτικό. Τώρα που το σκέφτομαι, έτσι στα γρήγορα, πρέπει να είναι πάνω από 160 τεμάχια τον χρόνο, μεικτά. Αυτό σημαίνει καινούρια αλλά και μεταχειρισμένα.
4D Ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας;
Να καταφέρω να ακολουθήσω ένα πρωτάθλημα εξωτερικού, να μπουν μεγάλοι χορηγοί, και να κυματίσω τη σημαία μου εκεί.
Photo: Bazil Van Sinner / Tomas Katsakioris / ClutchKick / Αρχείο Τ. Κωνσταντάρα
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.