H Lancia S4 σώζει. Όσοι πιστοί προσέλθετε

Post date:

Author:

Category:

Διαβάζοντας για τη “Βίβλο” που συντάχθηκε από δύο ”απόστολους” για τη Lancia S4 ενισχύεται η άποψή μας ότι το αγωνιστικό κομμάτι αυτής της μάρκας έχει δημιουργήσει θρησκεία. Ή καραπώρωση

Όσο περνάει ο καιρός από τότε που η μάρκα “σταυρώθηκε” και απεδήμησεν εις Κύριον, τόσο η ελπίδα της ανάστασής της δίνει  δύναμη και ελπίδα στους πιστούς (κάτι σαν τους οπαδούς της ΑΕΚ ή του Απόλλωνα).

“Lancia crux est mea lux”*, μ’ άλλα λόγια… “Ο σταυρός της Lancia είναι το φως μου”.

Δυστυχώς θαύματα δεν γίνονται πια, οπότε –και για να μη μας κυνηγήσει καμιά Ιερά Εξέταση– ας ασχοληθούμε με αυτά που έχουν ήδη γίνει.

Διαβάζοντας λοιπόν το σχετικό άρθρο, θυμηθήκαμε την εξέλιξη της S4, το ECV (Experimental Composite Vehicle) που λίγο είδε το φως της δημοσιότητας, αλλά έσπειρε (όπως όλες οι αιρέσεις) τις βάσεις για αμφισβήτηση.

Aς ξεπεράσουμε την εμφάνιση –με την αεροτομή που χρειαζόταν ιδιαίτερη “τακτοποίηση” στην πολεοδομία και το χρώμα που από άσπρο έγινε κόκκινο– και ας αρχίσουμε από το τέλος: κιλά 1080, κυβικά 1759, ίπποι επισήμως 480 (ανεπισήμως 560-600)! Εν σωτηρίω έτει 1986.

Επιγραμματικά, η έρευνα επικεντρώθηκε σε δύο κατευθύνσεις: στη χρησιμοποίηση ελαφρών υλικών για την κατασκευή και σε ένα εντελώς νέο σύστημα παροχής καυσίμου.

Σχεδόν οτιδήποτε μεταλλικό υπήρχε στο αμάξωμα και στο πλαίσιο (συμπεριλαμβανομένων και των τροχών στους οποίους εξοικονομήθηκε 40% μείωση βάρους) αντικαταστάθηκε με συνθετικά υλικά, όπως ανθρακονήματα και Kevlar, αλλά και αλουμίνιο με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος να μειωθεί σημαντικά.

Ενώ το αξιοθαύμαστο ήταν ότι υπήρχαν ακόμα περισσότερα περιθώρια μειώσεως του βάρους.

Tετράγωνη ως κοντέϊνερ και από μέσα της Παναγιάς τα (μηχανολογικά) μάτια. Η S4 ήταν δικαίως το όπιο του ιταλόφιλου petrolhead

Η άλλη, επίσης μεγάλη, καινοτομία αφορούσε τον 4κύλινδρο κινητήρα 1.8 στον οποίο τοποθετήθηκε μια κυλινδροκεφαλή με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, σχεδιασμένη έτσι ώστε οι βαλβίδες εισαγωγής να εναλλάσσονται με αυτές της εξαγωγής μ’ έναν πρωτοποριακό τρόπο που περιγραφόταν ως “cross-over”.

H πατενταρισμένη αυτή κεφαλή ονομάστηκε “Triflux” από τις τρεις διαδρομές αέρα μέσα της – δυο πλαϊνές προς την εξάτμιση και μια κεντρική για την εισαγωγή – για αποτελεσματικότερη ψύξη και καλύτερη καύση.

Ενώ στην S4 ήταν που είδαμε και την πρώτη εφαρμογή του “twincharging” – τη συνύπαρξη δηλαδή turbo και supercharger.

Σε απόδειξη δε των παραπάνω (περί θρησκείας) δείτε παρακάτω το video όπου οι (καραπωρωμένοι) οπαδοί επιτρέπουν σε κάποιον Miki Biasion να προσπαθεί να συμμαζέψει το αντικείμενο λατρείας τους (σαν το Άγιο Δισκοπότηρο, ένα πράγμα) σε πίστα-parking.

* Παραφράζοντας τη γνωστή (εντάξει, γνωστή στους Καθολικούς) εκκλησιαστική φράση ”Christi crux est mea lux”

Photo: Lancia: The Philosophy of Innovation

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει