Ο φονέας γιγάντων, η μικρή, πανάλαφρη βρετανίδα, Lotus Elan 26R, και τι χρειάζεται για να αξιοποιήσεις το μέγιστο των δυνατοτήτων της στην πίστα
Στο τιμόνι και στην περιγραφή της Lotus Elan 26R ο έμπειρος συντάκτης του βρετανικού evo, Richard Meaden, ένας δημοσιογράφος αυτοκινήτου με ευρύ database αλλά και πιο πρόσφατα νικητής του Goodwood Revival St Mary Trophy Race στο Goodwood Revival με το πραγματικά απίστευτο σώσιμο που έκανε οδηγώντας την Alfa Romeo Giulietta Ti. Δείτε το, μιας και το έφερε ο λόγος στο 2:01 του video. What a save…
Στο θέμα μας, πάντως, η Lotus Elan 26R ήταν ένα αυτοκίνητο που κέρδισε μεγάλη φήμη στους αγώνες στη δεκαετία του ’60 και το όνομά της πλασαρίστηκε δίπλα σε άλλα ιερά τέρατα της εποχής όπως οι Jaguar E-Type και οι αντίστοιχες Cobra.
Δεν χρειάζεται να είσαι καλός στα μαθηματικά για να υπολογίσεις πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει μόλις 580 kg, αποδίδει 180 ίππους και το αμάξωμα είναι fiber glass. Τα specs περιλαμβάνουν κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων, δισκόφρενα παντού.
Ο τρόπος που επιβάλλει να την οδηγήσεις βασίζεται στο να φρενάρεις όσο πιο αργά γίνεται και να διατηρείς τη φόρα εκμεταλλευόμενος το χαμηλό βάρος κερδίζοντας μέτρα από πιο δυνατά αυτοκίνητα
Τα χειριστήρια είναι ελαφριά, διαθέτει αρκετή πρόσφυση και λατρεύει να αλλάζει κατεύθυνση. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο Meaden, υπάρχει μια λεπτή γραμμή στο να μπορέσεις να αντλήσεις ό,τι καλύτερο από τη Lotus Elan 26R. Αν πιέσεις παραπάνω με το γκάζι απ΄όσο πρέπει στην είσοδο θα υπερστρέψει, αν την οδηγήσεις επιθετικά θα υποστρέψει και η χρυσή τομή είναι να εφαρμόσεις τόσο γκάζι όσο χρειάζεται στο να εξαλείψεις την αρχική τάση υποστροφής και να δημιουργήσεις μια τάση περιστροφής με ελάχιστη υπερστροφή.
Οι κινήσεις πρέπει να είναι γρήγορες και ακριβείς και να μην αναλώνεσαι σε πολλές διορθώσεις. Μόλις καταλάβεις πώς θέλει να οδηγείται τότε είναι απόλαυση.
Ακόμα πιο αναλυτικά το ”how to” στο παρακάτω videο.
Photo: Motor Sport
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.