Αυτό είναι το ταχύτερο Lotus με άδεια κυκλοφορίας στο δρόμο που φτιάχτηκε ποτέ. Και όπως δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, «η Lotus Exige Cup 430 δεν είναι ένα αυτοκίνητο για λιγόψυχους»
Είπε, επίσης, πως η Exige Cup 430 ενσωματώνει ό,τι ακριβώς εκφράζει η φιλοσοφία της Lotus: κορυφαίο handling και σασί αναφοράς σε ένα όμορφο αμάξωμα.
Η ισχύς της Exige Cup 430 προέρχεται από τον υπερσυμπιεζόμενο κινητήρα 3.5 λίτρων σε διάταξη V6 της Evora GT430 απόδοσης 430 ίππων (ο οποίος προέρχεται από την Toyota – ναι, καλύτερα…) με διαφορετική εισαγωγή, εκκεντροφόρους, χρονισμό και άλλα περιφερειακά για μεγαλύτερη αξιοπιστία σε συνθήκες πίεσης στην πίστα.
Το αυτοκίνητο δεν προβλέπεται να είναι περιορισμένη έκδοση, η Lotus θέλει να πουλήσει όσα περισσότερα μπορεί ενώ διατίθεται μόνο ως χειροκίνητο – η Lotus έχει εισπράξει την ”αλλεργία” των πελατών της πουλώντας μόνο τέσσερις Exige 380 με αυτόματο κιβώτιο.
Την ανάρτηση συμπληρώνουν ρυθμιζόμενα αμορτισέρ 3 δρόμων της Nitron – πληροφοριακά, η βαρύτερη Evora χρησιμοποιεί αντίστοιχες ”μπουκάλες” της Öhlins οι οποίες δουλεύουν θαυμάσια σ΄αυτήν, αλλά η Lotus λέει πως της Nitron ταιριάζουν καλύτερα στην Exige και, επιπλέον, είναι ελαφρύτερες. Την πιστεύουμε. Η Lotus έχει τελειοθηρική εμμονή σε τέτοια ζητήματα.
Η αεροδυναμική είναι μια από τις πολλές λεπτομέρειες που έτυχαν προσοχής και ενδεικτικό είναι πως στα 288 km/h της τελικής ταχύτητας η κάθετη δύναμη (downforce) που ασκείται στην Exige Cup 430 αγγίζει τα 220 kg.
- Διάβασέ το: God bless China. Οι Κινέζοι θα σώσουν τη Lotus;
Στην πίστα δοκιμών της Lotus, στο Hethel, οι χρόνοι των ταχύτερων μοντέλων της είναι οι εξής:
Evora GT430: 1m25.8
Evora GT4 race car on road tyres: 1m26.0
Exige 380 Cup: 1m26.0
Exige Sport 350: 1m30.5
Λοιπόν. Στο ελαφρύ, μικρό αμάξωμα της Elise, sorry… Exige, με 430 ίππους στους πίσω τροχούς, τελική κάτι ψιλά πριν τα 300 km/h και ακαριαίες αντιδράσεις. Ναι, ο πρόεδρος πρέπει να έχει δίκιο. Πάρτε μια γεύση από το επίσημο video.
Photo: Lotus
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.