Αυτοκίνητο για θαρραλέους: Lotus Exige Cup 430

Post date:

Author:

Category:

Αυτό είναι το ταχύτερο Lotus με άδεια κυκλοφορίας στο δρόμο που φτιάχτηκε ποτέ. Και όπως δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, «η Lotus Exige Cup 430 δεν είναι ένα αυτοκίνητο για λιγόψυχους»

Είπε, επίσης, πως η Exige Cup 430 ενσωματώνει ό,τι ακριβώς εκφράζει η φιλοσοφία της Lotus: κορυφαίο handling και σασί αναφοράς σε ένα όμορφο αμάξωμα.

Η ισχύς της Exige Cup 430 προέρχεται από τον υπερσυμπιεζόμενο κινητήρα 3.5 λίτρων σε διάταξη V6 της Evora GT430 απόδοσης 430 ίππων (ο οποίος προέρχεται από την Toyota – ναι, καλύτερα…) με διαφορετική εισαγωγή, εκκεντροφόρους, χρονισμό και άλλα περιφερειακά για μεγαλύτερη αξιοπιστία σε συνθήκες πίεσης στην πίστα.

Το αυτοκίνητο δεν προβλέπεται να είναι περιορισμένη έκδοση, η Lotus θέλει να πουλήσει όσα περισσότερα μπορεί ενώ διατίθεται μόνο ως χειροκίνητο – η Lotus έχει εισπράξει την »αλλεργία» των πελατών της πουλώντας μόνο τέσσερις Exige 380 με αυτόματο κιβώτιο.

Την ανάρτηση συμπληρώνουν ρυθμιζόμενα αμορτισέρ 3 δρόμων της Nitron – πληροφοριακά, η βαρύτερη Evora χρησιμοποιεί αντίστοιχες »μπουκάλες» της Öhlins οι οποίες δουλεύουν θαυμάσια σ΄αυτήν, αλλά η Lotus λέει πως της Nitron ταιριάζουν καλύτερα στην Exige και, επιπλέον, είναι ελαφρύτερες. Την πιστεύουμε. Η Lotus έχει τελειοθηρική εμμονή σε τέτοια ζητήματα.

Η αεροδυναμική είναι μια από τις πολλές λεπτομέρειες που έτυχαν προσοχής και ενδεικτικό είναι πως στα 288 km/h της τελικής ταχύτητας η κάθετη δύναμη (downforce) που ασκείται στην Exige Cup 430 αγγίζει τα 220 kg.

  • Διάβασέ το: God bless China. Οι Κινέζοι θα σώσουν τη Lotus;

Στην πίστα δοκιμών της Lotus, στο Hethel, οι χρόνοι των ταχύτερων μοντέλων της είναι οι εξής:

Evora GT430: 1m25.8
Evora GT4 race car on road tyres: 1m26.0
Exige 380 Cup: 1m26.0
Exige Sport 350: 1m30.5

Λοιπόν. Στο ελαφρύ, μικρό αμάξωμα της Elise, sorry… Exige, με 430 ίππους στους πίσω τροχούς, τελική κάτι ψιλά πριν τα 300 km/h και ακαριαίες αντιδράσεις. Ναι, ο πρόεδρος πρέπει να έχει δίκιο. Πάρτε μια γεύση από το επίσημο video.

Photo: Lotus

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει