Το τέρας του Mad Mike. Πώς είναι από μέσα, τα specs, η τρέλα του MX-5

Post date:

Author:

Category:

Το Mazda MX-5 του »Mad» Mike Whiddett είναι το πιο σκληροπυρηνικό Mazda που ΄χει εμφανιστεί ποτέ στη drift σκηνή. Αυτό είναι το story πίσω απ΄ το τέρας των 1.200 ίππων

Η ιστορία του συγκεκριμένου Mazda ξεκίνησε όταν ο Mad Mike βρήκε ένα ελαφρά τρακαρισμένο NC (η προηγούμενη 3η γενιά του Mazda MX-5) και με αυτό σαν βάση άρχισε να χτίζει το απόλυτο drift car. 

Αξίζει να σημειωθεί πως το αμερικανικό πρωτάθλημα Formula Drift, το οποίο είναι και ο βασικός στόχος του Mad Mike, είναι εξαιρετικά απαιτητικό. Και η αλήθεια είναι πως παρά την εμφάνιση κάποιων Mazda MX-5, ποτέ δεν έχουν σημειώσει κάποια αξιοσημείωτη επιτυχία.

Ο λόγος που δεν βλέπουμε πολλά ΜΧ-5 σε κορυφαίο επίπεδο έχει να κάνει και με το ότι τόση πολλή ισχύς σε ένα τόσο μικρό μεταξόνιο δεν είναι πάντα και η καλύτερη ιδέα. Ένα μεγαλύτερο λειτουργεί πάντα υποβοηθητικά στον απόλυτο έλεγχο σε ένα τόσο απαιτητικό περιβάλλον.

Ωστόσο, τόσο η ιδιαίτερα θετική εμποκή του Mad Mike με το RX-7 όσο και η επιμονή της Mazda Νέας Ζηλανδίας να υποστηρίξει την προσπάθειά του στο αμερικανικό πρωτάθλημα αλλά και οι γνώσεις που είχαν αποκτηθεί απ΄τη μέχρι τώρα εμπλοκή του με τη Mazda (στην πραγματικότητα το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης των projects έχει αναληφθεί από την Pulse Performance Race Engineering), τον οδήγησαν στο MX-5.

Μετά από όλη την προετοιμασία του σασί και των περιφερειακών, ο Mad Mike ήξερε πως οτιδήποτε κάτω από 1.000 ίππους θα ‘ταν χάσιμο χρόνου. Αρχικά, οι σκέψεις προσανατολίζονταν για έναν υπερτροφοδοτούμενο 20Β κινητήρα αλλά γρήγορα η ομάδα κατέληξε σε έναν 26Β με τέσσερις ρότορες και δύο τουρμπίνες GTX40 της Garrett ώστε να γίνει το Mazda ανταγωνιστικό με την αφρόκρεμα.

mad mike mada mx5

mazda mx5 good wood

Το τελικό αποτέλεσμα είναι το πιο τρελό, δυνατό και θεαματικό MX-5 που ‘χει κατασκευαστεί ποτέ σε αγωνιστικό επίπεδο, αντίστοιχο με τα εξίσου τρελά περάσματα του Mad Mike.

Απ΄το 2016 που η νέα γενιά εμφανίστηκε (ΝD), προκειμένου να εναρμονιστεί αισθητικά με αυτήν αλλά και για να υιοθετηθούν κάποιες αναβαθμίσεις του σασί, προστέθηκαν μερικές ακόμα μετατροπές. 

Ο Mad Mike λέει πως χρειάστηκαν πολλές μέρες για να αντικατασταθεί το μπροστινό (μια μείξη χάλυβα και αλουμινίου) με τα εργοστασικά parts της Mazda ενώ συνέχεια είχε η διαμόρφωση του »Rocket Bunny kit» (όπως λέγεται το αισθητικό πακέτο με τα τονισμένα φτερά και τις άλλες προσθήκες στο αμάξωμα).

Επθετικά πανέμορφο απ’ όποια γωνία κι αν το κοιτάξεις, ένα πραγματικό τέρας δύναμης που απαιτεί περίσσιο ταλέντο και »ψυχή» για να οδηγηθεί στο όριο. Το πέρασμά του απ΄το Goodwood αυτές τις μέρες υπενθυμίζει τον παραπάνω ισχυρισμό.

Photo: Speedhunters

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»