Ωμή δύναμη στα 366 km/h. Πώς ήταν πραγματικά; (video)

Aυτός ήταν ο γύρος που χάρισε στον Mark Blundell, στα μόλις 24 του χρόνια, τον ταχύτερο γύρο στο Le Mans, το 1990. Ήταν η εποχή του Nissan R90CK των 1,100 ίππων. Μια αναδρομή στην αδιάνοητα γρήγορη εποχή του Group C

O Mario Gabriele Andretti, πρωταθλητής της F1 το 1978, είχε πει κάποτε: ”If everything seems under control, you`re not going fast enough” (σ.σ. αν όλα φαίνονται να βρίσκονται υπό έλεγχο, δεν πηγαίνεις αρκετά γρήγορα).

O Blundell, σ’ αυτόν το γύρο, μάλλον είχε ξεπεράσει το όριο του «αρκετά γρήγορα». Όπως ο ίδιος είχε δηλώσει, ”every input was pure reflex. Things were coming at me everywhere I looked. For about 50 percent of the lap I felt like I was on the verge of a massive accident”.

Από τη μετάφραση μπορείτε να κρατήσετε το τελικό σκέλος: «για το 50% του γύρου ήταν σα να βρισκόμουν στο όριο ενός τεράστιου ατυχήματος». Tο υπόλοιπο δεν το μεταφράζουμε χάριν αυθεντικότητας

Πάλη με το τιμόνι, χειροκίνητο κιβώτιο με «χτένι», ούτε καν σειριακό, αναταράξεις χειρότερα από πτήση με παλιόκαιρο αλλά δύναμη και ροπή για να μετακινήσεις ολόκληρο πλανήτη.

- Διαφήμιση-

Για την ιστορία, το Group C είχε διάρκεια απ`το 1982 ως το 1993. Πρωτότυπα που οι περισσότεροι θυμούνται, η Porsche 956 που κυριάρχησε χρόνια αλλά και το Mazda 787B, νικητής του 1991 με κινητήρα Wankel.

To Nissan R90CK με το νούμερο 24 των Mark Blundell, Julian Bailey & Gianfranco Brancatelli, εγκατέλειψε στον 142ο γύρο. Νικητές ήταν οι John Nielsen, Price Cobb & Martin Brundle με Jaquar XJR-12.

Photo: Nissan

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Ετοιμάζεται η Aston DB5 του «Χρυσοδάχτυλου» και των €3 εκ.

Το αυτοκίνητο που έκανε τα μαγικά στην ταινία Goldfinger, η θρυλική Aston DB5 του James Bond, είναι σε φάση επιστροφής στην παραγωγή

Τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα. Ένα με τη Φύση

Ένας φωτογράφος, ο Dieter Klein, ταξίδεψε σε απομακρυσμένα σημεία της Ευρώπης και των ΗΠΑ για να βρει εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα

Το πανάκριβο κύκνειο άσμα του Nissan GT-R50 by Italdesign

Μόλις 50 συλλεκτικά τεμάχια, 720 ίπποι και μια τιμή €990,000 είναι οι βασικοί τίτλοι για το Nissan GT-R50 by Italdesign που γιορτάζει μισό αιώνα κληρονομιάς

«Κόβεται» η Alpine A110;

Η Renault, σύμφωνα με τα γαλλικά Μέσα ενημέρωσης, έχει προγραμματίσει τρία εργοστάσια κατασκευής και συναρμολόγησης για κλείσιμο

Οι κλόουν με τα supercars

Δεν κατηγορείται ο πλούτος. Μιλάμε για τους αστείους εκείνους τύπους που γυρνοβολάνε με το Πορσικό, την Aston, τη Lambo ή ό,τι συναφές, μόνο και μόνο ως όχημα- πλατφόρμας τού εγώ.

Η μέρα που η Scuderia Ferrari ήταν στο Μονακό

Η 21η Μαΐου του 1950 ήταν η μέρα που η Scuderia Ferrari, η αγωνιστική ομάδα του Enzo, έκανε ντεμπούτο στον κόσμο του motorsport. Ιστορία σε ασπρόμαυρο

Γιώργος Σαριδάκης. Ποιος είναι ο Έλληνας σχεδιαστής του Ford Puma;

Ο Γιώργος Σαριδάκης ανήκει στη νέα γενιά Ελλήνων που κατέχουν μια σημαντική θέση στην αυτοκινητοβιομηχανία και καθορίζουν πράγματα

Τα Mazda στο υπόγειο. Ο θησαυρός των 100 ετών

Ό,τι πιο ιδιαίτερο υπάρχει στο Irvine της California, εκεί όπου τα υπέροχα Mazda, στο υπόγειο της εταιρείας, αφηγούνται όλη της τη διαδρομή

Μπρουτάλ. Οδηγώντας τη Lamborghini Murcielago LP640

Απόκοσμη, παλαιάς κοπής, με ελάχιστα ηλεκτρονικά και 640 ίππους. Αυτή ήταν η εμπειρία με τη Lamborghini Murcielago, κάποτε στην Ιταλία

Γίνεται μια λιωμένη Lamborghini Countach LP400 να επανέλθει;

Αυτή ήταν η τουμπαρισμένη και εξαιρετικά σπάνια Lamborghini Countach LP400. Τώρα γίνεται η προσπάθεια να επιστρέψει όπως κάποτε βγήκε απ΄το εργοστάσιο