Ωμή δύναμη στα 366 km/h. Πώς ήταν πραγματικά; (video)

Aυτός ήταν ο γύρος που χάρισε στον Mark Blundell, στα μόλις 24 του χρόνια, τον ταχύτερο γύρο στο Le Mans, το 1990. Ήταν η εποχή του Nissan R90CK των 1,100 ίππων. Μια αναδρομή στην αδιάνοητα γρήγορη εποχή του Group C

O Mario Gabriele Andretti, πρωταθλητής της F1 το 1978, είχε πει κάποτε: »If everything seems under control, you`re not going fast enough» (σ.σ. αν όλα φαίνονται να βρίσκονται υπό έλεγχο, δεν πηγαίνεις αρκετά γρήγορα).

O Blundell, σ’ αυτόν το γύρο, μάλλον είχε ξεπεράσει το όριο του «αρκετά γρήγορα». Όπως ο ίδιος είχε δηλώσει, »every input was pure reflex. Things were coming at me everywhere I looked. For about 50 percent of the lap I felt like I was on the verge of a massive accident».

Από τη μετάφραση μπορείτε να κρατήσετε το τελικό σκέλος: «για το 50% του γύρου ήταν σα να βρισκόμουν στο όριο ενός τεράστιου ατυχήματος». Tο υπόλοιπο δεν το μεταφράζουμε χάριν αυθεντικότητας

Πάλη με το τιμόνι, χειροκίνητο κιβώτιο με «χτένι», ούτε καν σειριακό, αναταράξεις χειρότερα από πτήση με παλιόκαιρο αλλά δύναμη και ροπή για να μετακινήσεις ολόκληρο πλανήτη.

Για την ιστορία, το Group C είχε διάρκεια απ`το 1982 ως το 1993. Πρωτότυπα που οι περισσότεροι θυμούνται, η Porsche 956 που κυριάρχησε χρόνια αλλά και το Mazda 787B, νικητής του 1991 με κινητήρα Wankel.

To Nissan R90CK με το νούμερο 24 των Mark Blundell, Julian Bailey & Gianfranco Brancatelli, εγκατέλειψε στον 142ο γύρο. Νικητές ήταν οι John Nielsen, Price Cobb & Martin Brundle με Jaquar XJR-12.

Photo: Nissan

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Ο θεϊκός γύρος του Patrick Depailler. Σκίζουμε διπλώματα (video)

Βλέπεις το video και μετά αναθεωρείς για το πόσο καλά ξέρεις να οδηγείς

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Σόρι, αλλά το Mazda RX-7 με Wankel είναι όνειρο απατηλό

Ζούμε στην εποχή της κατά συρροή υπερβολής των memes (όρος που προέρχεται από την πράξη τού μιμείται) στο σύγχρονο διαδίκτυο. Πιάνει τη μία είδηση ο ένας και την τεντώνει τέρμα ο επόμενος

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...