Ωμή δύναμη στα 366 km/h. Πώς ήταν πραγματικά; (video)

Aυτός ήταν ο γύρος που χάρισε στον Mark Blundell, στα μόλις 24 του χρόνια, τον ταχύτερο γύρο στο Le Mans, το 1990. Ήταν η εποχή του Nissan R90CK των 1,100 ίππων. Μια αναδρομή στην αδιάνοητα γρήγορη εποχή του Group C

O Mario Gabriele Andretti, πρωταθλητής της F1 το 1978, είχε πει κάποτε: »If everything seems under control, you`re not going fast enough» (σ.σ. αν όλα φαίνονται να βρίσκονται υπό έλεγχο, δεν πηγαίνεις αρκετά γρήγορα).

O Blundell, σ’ αυτόν το γύρο, μάλλον είχε ξεπεράσει το όριο του «αρκετά γρήγορα». Όπως ο ίδιος είχε δηλώσει, »every input was pure reflex. Things were coming at me everywhere I looked. For about 50 percent of the lap I felt like I was on the verge of a massive accident».

Από τη μετάφραση μπορείτε να κρατήσετε το τελικό σκέλος: «για το 50% του γύρου ήταν σα να βρισκόμουν στο όριο ενός τεράστιου ατυχήματος». Tο υπόλοιπο δεν το μεταφράζουμε χάριν αυθεντικότητας

Πάλη με το τιμόνι, χειροκίνητο κιβώτιο με «χτένι», ούτε καν σειριακό, αναταράξεις χειρότερα από πτήση με παλιόκαιρο αλλά δύναμη και ροπή για να μετακινήσεις ολόκληρο πλανήτη.

Για την ιστορία, το Group C είχε διάρκεια απ`το 1982 ως το 1993. Πρωτότυπα που οι περισσότεροι θυμούνται, η Porsche 956 που κυριάρχησε χρόνια αλλά και το Mazda 787B, νικητής του 1991 με κινητήρα Wankel.

To Nissan R90CK με το νούμερο 24 των Mark Blundell, Julian Bailey & Gianfranco Brancatelli, εγκατέλειψε στον 142ο γύρο. Νικητές ήταν οι John Nielsen, Price Cobb & Martin Brundle με Jaquar XJR-12.

Photo: Nissan

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Οδηγούμε το ημιαυτόνομο VW Passat

Τo VW Passat αποδεικνύει πως τα SUV δεν «σκότωσαν» ακόμη τα σεντάν. Και το ότι μπορεί να κινείται ημιαυτόνομα από τα 0 έως και τα 210 χλμ/ώρα, το καθιστά ως «γέφυρα» μεταξύ του τώρα και του μετά

Οδηγούμε το γενναιόδωρο SEAT Tarraco 1.5 TSI

Με το SEAT Tarraco οδηγείς με γραμμές, σημαδεύεις σωστά και περνάς. Είναι η συνταγή που κολακεύει - δείγμα της φιλοσοφίας της εταιρείας. Αλλά και αυτή που θα επιτρέψει σε μια μεγάλη «βεντάλια» οδηγών, ανεξαρτήτως ικανοτήτων, να αισθανθεί φιλικά, ασφαλής και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις

Lancia Y10. Please, don’t save Lancia

Η Lancia Y10 ήταν εφοδιασμένη με ό,τι καλύτερο και λαμπερότερο της εποχής. Αλλά και ένα ατύχημα που περίμενε να συμβεί

Audi RS 4 Avant. Η επιστροφή του απόλυτου station wagon

Το Audi RS 4 έχει αυτόν τον εκπληκτικό συνδυασμό κατασκευαστικής ποιότητας, άψογου φινιρίσματος και οδηγοκεντρικού χαρακτήρα. Δεν αναμένουμε τίποτα λιγότερο από το απόλυτο all weather «τραίνο» πολυτελείας

Οδηγούμε νέο Mitsubishi L200. Σαράντα χρόνια σκληράδας

Το Mitsubishi L200 ενώ παραμένει ένα σκληροτράχηλο εργαλείο δουλειάς, δεν κοπανάει. Ακόμα και κουτρουβαλώντας σε άγαρμπες βουνίσιες κατηφόρες, δεν ακούς περίεργους ήχους από τους συνδέσμους. Ταξιδεύεις ξεκούραστα. Δεν τιμωρείσαι

Το νέο εργοστάσιο της VW θα είναι στην Τουρκία

Λέγεται πως ο Ταγίπ Ερντογάν έδωσε στους Γερμανούς τέτοια ανταλλάγματα για το εργοστάσιο της VW, που ήταν σχεδόν βέβαιο πως θα κέρδιζε το στοίχημα έναντι των άλλων υποψήφιων χωρών

Η ωραία Ηλιάνα Παπαγεωργίου και η BMW Σειρά 1

H Ηλιάνα «ρίχνει» κατά κράτος στο ανφάς της Σειράς 1 με τη μεγάλη γρίλια. Μέχρι του σημείου που κοιτάζεις περισσότερο την ινφλουένσερ και λιγότερο το αυτοκίνητο

Ετοιμάζονται τα νέα GT86 και BRZ

Η αυτοκίνηση χρειάζεται περιπτώσεις σαν τα GT86 και BRZ. Ωραία κουπέ, με έμφαση στην αίσθηση οδήγησης και τη συμμετοχικότητα – όχι, κατ΄ανάγκην, στις απόλυτες επιδόσεις

Κόντρες. Η πληγή των νοτίων προαστίων

Οι κόντρες είναι αφελείς, ανώριμες, κοινωνικά naive και ενοχλητικά θορυβώδεις. Με εξατμίσεις που πασχίζουν να υπερβούν τη φτωχομπινεδιά της υπόθεσης

Η στατική ομορφιά του Audi Sport quattro

Και την όγδοη μέρα ο Θεός εποίησε την ομολογκασιόν. Δοξάζοντας το Audi Sport quattro