Δύο μοναδικά τεμάχια με τον κωδικό RX-792P κατασκεύασε η Mazda Motorsports. Αυτή είναι η ιστορία του.
Το βαφτιστικό του, ”RX”, σήμαινε τη θεωρητική συγγένεια με το RX-7. Στο σχεδιαστή του, Randy Wittine, είχε δοθεί η οδηγία στο να έχει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία με το αναμενόμενο RX-7 παραγωγής.
Ο Wittine προσπάθησε για το καλύτερο αλλά σε ένα αγωνιστικό όφειλε να σεβαστεί περισσότερο τη λειτουργικότητα και σε δεύτερο βαθμό τη φόρμα.
Ο αριθμός 92 υποδήλωνε τη χρονιά που παρουσιάστηκε και το ”P” το ότι ήταν πρωτότυπο.
Το κεντρομήχανο, λοιπόν, με τους 600 ίππους, τα 608 Nm ροπής από τον κινητήρα Wankel με τους τέσσερις ρότορες (του R26B) σε μόλις 830 kg και το αλουμινένιο σασί, δουλεμένο από τη Crawford Composites είχε ελπίδες να ανταγωνιστεί στο πρωτάθλημα IMSA GTP (Grand Touring Prototype).
Όμως, η καριέρα του ήταν σύντομη. Μηχανικά προβλήματα αλλά, κυρίως, ένα μικρό budget (μόλις $5 εκατομμύρια σε σχέση με τα $20-35 εκ. του ανταγωνισμού) δεν του επέτρεψαν κάτι καλύτερο από μια 2η θέση στο Watkins Glen, παρότι η αμέσως προηγούμενη χρονιά (1991) ήταν η πιο επιτυχημένη στην αγωνιστική ιστορία της Mazda με τη νίκη στο Le Mans και την κατάκτηση του πρωταθλήματος IMSA.
Στη συνέχεια, η απαγόρευση του μοναδικού κινητήρα από σχεδόν κάθε μορφή αγώνων αλλά και τα πενιχρά αποτελέσματα, έκαναν την εταιρεία να τραβήξει την πρίζα και να ολοκληρωθούν μόλις δύο κομμάτια.
Συστήνεται να δείτε το βίντεο με πλήρη οθόνη και τέρμα ήχο.
Photo: Mazda
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.