Mazda RX-792P. Respect στα δυο κομμάτια επί γης

Δύο μοναδικά τεμάχια με τον κωδικό RX-792P κατασκεύασε η Mazda Motorsports. Αυτή είναι η ιστορία του.

Το βαφτιστικό του, ”RX”, σήμαινε τη θεωρητική συγγένεια με το RX-7. Στο σχεδιαστή του, Randy Wittine, είχε δοθεί η οδηγία στο να έχει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία με το αναμενόμενο RX-7 παραγωγής.

Ο Wittine προσπάθησε για το καλύτερο αλλά σε ένα αγωνιστικό όφειλε να σεβαστεί περισσότερο τη λειτουργικότητα και σε δεύτερο βαθμό τη φόρμα.

- Διαφήμιση-

Ο αριθμός 92 υποδήλωνε τη χρονιά που παρουσιάστηκε και το ”P” το ότι ήταν πρωτότυπο. 

Το κεντρομήχανο, λοιπόν, με τους 600 ίππους, τα 608 Nm ροπής από τον κινητήρα Wankel με τους τέσσερις ρότορες (του R26B) σε μόλις 830 kg και το αλουμινένιο σασί, δουλεμένο από τη Crawford Composites είχε ελπίδες να ανταγωνιστεί στο πρωτάθλημα IMSA GTP (Grand Touring Prototype).

Όμως, η καριέρα του ήταν σύντομη. Μηχανικά προβλήματα αλλά, κυρίως, ένα μικρό budget (μόλις $5 εκατομμύρια σε σχέση με τα $20-35 εκ. του ανταγωνισμού) δεν του επέτρεψαν κάτι καλύτερο από μια 2η θέση στο Watkins Glen, παρότι η αμέσως προηγούμενη χρονιά (1991) ήταν η πιο επιτυχημένη στην αγωνιστική ιστορία της Mazda με τη νίκη στο Le Mans και την κατάκτηση του πρωταθλήματος IMSA.

Στη συνέχεια, η απαγόρευση του μοναδικού κινητήρα από σχεδόν κάθε μορφή αγώνων αλλά και τα πενιχρά αποτελέσματα, έκαναν την εταιρεία να τραβήξει την πρίζα και να ολοκληρωθούν μόλις δύο κομμάτια.

Συστήνεται να δείτε το βίντεο με πλήρη οθόνη και τέρμα ήχο.


Photo: Mazda

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Οδηγούμε Mazda3 2.0 Skyactiv-X. Κόντρα στο ρεύμα

Το Mazda3 δηλώνει με τόλμη πως αξίζει ακόμη να διατεθεί βαρβάτο μπάτζετ για έναν επαναστατικό, ατμοσφαιρικό κινητήρα. Θα δικαιωθεί;

Ο Mick Schumacher κάνει την εμφάνισή του στη Formula 1

Αυτονόητα το όνομα του Mick Schumacher φέρει μεγάλο ειδικό βάρος. Ίσως και το μεγαλύτερο μετά το θάνατο του Μεγάλου Ayrton Senna. Και τώρα, ο γιος του άτυχου πρωταθλητή, ετοιμάζεται να κάνει την πρώτη του εμφάνιση του στη Formula 1

Ποια ήταν η χειρότερη κατανάλωση ever;

Πριν έρθουν τα μνημόνια, η ύφεση, οι βαριές ντιρεκτίβες και η επέλαση των ηλεκτρικών, όσοι αγαπούσαν την οδήγηση δεν είχαν και πολλές σκοτούρες για πεζές λεπτομέρειες τύπου «πόσο καίει»

Το «αυτοκίνητο του λαού», σχεδόν €50,000 και το νέο VW ΙD.4

Το νέο VW ID.4 εγκαινιάζει την είσοδο της VW στα ηλεκτρικά SUV του «λαού». Αυτό, άλλωστε, δε σημαίνει και το ίδιο της το όνομα (“volks wagen’’) στα γερμανικά; Τώρα, το πόσο σχέση έχει με το λαό ένα SUV που κοστίζει στη Γερμανία €49,950 είναι ένα καλό ερώτημα

Peugeot 508 Sport Engineered με 360 PS. Η επιστροφή των Γάλλων

Μετά από χρόνια απουσίας, το Peugeot 508 Sport σηματοδοτεί την εμπλοκή της γαλλικής εταιρείας σε μια κατηγορία με δυνατούς αντιπάλους, μεγάλες προσδοκίες και μια υβριδική απόπειρα ερωτοτροπίας με τον Πραγματικό Οδηγό. Θα τα καταφέρει;

Η καλλονή που γλίτωσε από το σκραπ. Για τη Jaguar E-Type

Η καλλονή που γλίτωσε από το σκραπ. Για τη Jaguar E-Type

Ford Puma ST με 200 ίππους και μπλοκέ. Το SUV του σκεπτόμενου petrolead

Το οδηγήσαμε στην απλή έκδοσή του και μας φάνηκε πολύ ενδιαφέρον. Και τώρα η Ford Performance βγάζει το Puma ST, την έκδοση τη σωστή. Αυτήν που μπορεί να κάνει ακόμα και κάποιον που του αρέσει η οδήγηση να μην αντέξει άλλο τη γκρίνια απ' το σπίτι και να ενδώσει σε ένα SUV

Διαρροή: Αυτές είναι οι νέες BMW M3 και M4

Μένει να φανεί σε πόσους εν δυνάμει ιδιοκτήτες η νέα σχεδιαστική τάση της BMW θα αποθαρρύνει τυχόν αγορά - και ειδικά επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το βασικό, ωστόσο, ζήτημα είναι οι Μ3 και Μ4 με όλα τα υπόλοιπα υπερθετικά τους. Ως προσωπικότητα, οδηγική εμπλοκή, συνολική ποιότητα

Οδηγώντας σωστά. Από τη θεωρία στην πράξη του track day

Αν δε θες να πάρεις τα ψαλίδια στο χέρι και να ψαχτείς στο τι σημαίνει Πραγματική Οδήγηση, καλό είναι να ψαχτείς με τα βασικά. Αυτή ήταν η εμπειρία ενός αναγνώστη από το track day που έζησε στην Αμερική

Το Mazda MX-30 έρχεται Ελλάδα. Οι τιμές και το τελευταίο οχυρό

Η Mazda δεν μπήκε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Ίσως και να άργησε. Πρόκειται για μια εταιρεία που επενδύει ακόμα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, στη Mazda πράττουν ορθώς. Δεν ξέρω πώς θα τους βγει εμπορικά αλλά τουλάχιστον ως εταιρική φιλοσοφία, οι άνθρωποι δεν τα ξεπουλάνε όλα στο βωμό του trend