20 χρόνια Mercedes CLK GTR. Γενέθλια στο ακροβατικό κτήνος

Post date:

Author:

Category:

To αυτοκίνητο με το οποίο η Mercedes έδειξε το αγωνιστικό της δυναμικό. Μπρουτάλ και νικηφόρο. Φέτος συμπληρώνονται είκοσι ένα χρόνια απ΄τη γέννησή του. Μαζί και μερικά ακροβατικά στον αέρα

H Mercedes-Benz CLK GTR δημιουργήθηκε σε μόλις 128 μέρες, το χειμώνα του 1996. Την επόμενη σεζόν κάτέπληκε θεατές και ανταγωνιστές κυριαρχώντας στο πρωτάθλημα Grand Touring της FIA.

H Mercedes-Benz CLK GTR δημιουργήθηκε για να ανταγωνιστεί στο υψηλότερο επίπεδο των αγώνων, το πρωτάθλημα FIA GT, σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί ως ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο, με τις εκδόσεις παραγωγής που απαιτούνται για την απαραίτητη ομολογκασιόν.

Κατά τη διάρκεια της έξέλιξης,  η Mercedes αγόρασε κρυφά μια McLaren F1 GTR και άλλαξε τον κινητήρα της BMW V12 με τον οποίο ήταν εφοδιασμένη η McLaren με ένα δικό της. Αυτό το αυτοκίνητο θα ήταν το σημείο αναφοράς για τις χρονομετρήσεις που θα γινόντουσαν καθώς και για τις δοκιμές του εξαιρετικά αεροδυναμικού αμαξώματος που προοριζόταν για τη CLK GTR.

Για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις πιστοποίησης της FIA, η Mercedes ήταν υποχρεωμένη να παραγάγει 25 ”κομμάτια” της CLK GTR για έκδοση δρόμου. Τα αυτοκίνητα δεν ολοκληρώθηκαν όπως θα έπρεπε μέχρι την αρχή της σεζόν του 1997, αλλά η FIA επέτρεψε στη Mercedes να ανταγωνιστεί.

Καθώς η CLK GTR σχεδιάστηκε ως αγωνιστικό αυτοκίνητο, οι ανέσεις ήταν ανύπαρκτες. Οι θήκες αποθήκευσης ενσωματώθηκαν στα μασπιέ, τοποθετήθηκε, για τα μάτια του κόσμου, δερμάτινο εσωτερικό ενώ ένα ένα νέο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης είχε ως στόχο να διατηρήσει τη δύναμη της CLK GTR 630 ίππων απ’ το να εκτοξευτεί κάποιος εύπορος αδαής στο πλησιέστερο δέντρο. Η τιμή της, το 1998, ήταν κάποια υπερβατικά 1,5 εκατομμύριο δολάρια.

Φέτος συμπληρώνονται τριάντα χρόνια απ΄τη γέννηση ενός τέρατος που έδειχνε τις δυνατότητες της εταιρείας και που άφησε το αγωνιστικό του χάραγμα κερδίζοντας του 17 από τους 22 αγώνες που συμμετείχε.

Με δυο εξαιρέσεις. To 1999, ωστόσο, η CLK GTR μπήκε στα πρωτοσέλιδα για λάθος λόγους. Στον αγώνα 24 Ωρών του Le Mans, στα χέρια του Mark Webber το αυτοκίνητο απογειώθηκε στον αέρα.

Το Le Mans με την τεράστια ευθεία (Μulsanne straight) ενέχει μια πολύ λεπτή ισορροπία μεταξύ μικρής αεροδυναμικής αντίστασης ώστε να εξασφαλίζεται μεγάλη τελική ταχύτητα κι όσο χρειάζεται κάθετη δύναμη (downforce) για επιπλόν πρόσφυση στις καμπές. 

Η CLK GTR κάπου δεν είχε βρει τη συνταγή. Ταυτόχρονα, η πίεση για νίκη στο Le Mans (που ήταν κι ο πιο σημαντικός σε επίπεδο προβολής γύρος του Πρωταθλήματος) ήταν ασφυκτική.

Στον 75ο γύρο, στα χέρια του Peter Dumbreck, το εναέριο ακροβατικό έγινε ξανά. Ένα σοκαριστικά εντυπωσιακό ατύχημα με τη CLR (όπως ήταν ο αγωνιστικός της κωδικός) να ίπταται στα δέντρα και τον Dumbreck να επιβιώνει αλλά να μην επιστρέφει ποτέ στο Le Mans, προφανώς για ψυχολογικούς λόγους. 

Ένα γύρο μετά το ατύχημα του Dumbreck, η ομάδα της Mercedes αποσύρθηκε. 

Photo: Mercedes

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει