Μήνυμα στο κινητό του WRC: Τέλος τα υβριδικά Rally1 για το 2025

Post date:

Author:

Category:

Σύμφωνα με ανακοίνωση της FIA, τα αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1 δεν θα εξοπλίζονται πλέον με υβριδικό σύστημα από τη σεζόν του 2025 για το WRC. Ο λόγος;

Το δικό μου φετινό Ακρόπολις. Ωραίο αλλά θα μπορούσε κι αλλιώς

Η υβριδική υποστήριξη στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 εισήλθε στους κανονισμούς το 2022. Πλέον θα αποτελεί παρελθόν για το WRC


Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της FIA, η κίνηση αποφασίστηκε για λόγους μείωσης του σχετικού κόστους. Επομένως από το 2025 τα κορυφαία αγωνιστικά αυτοκίνητα του WRC θα κινούνται αποκλειστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης, χωρίς υβριδικό σύστημα

Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι η συζήτηση για τη διατήρηση της υβριδικής τεχνολογίας στην κατηγορία Rally1 αναζωπυρώθηκε εκ νέου μετά το Ράλλυ Ακρόπολις.

Συγκεκριμένα, μετά την έκδοση νέων οδηγιών ασφαλείας από την προμηθεύτρια εταιρεία, Compact Dynamics, το Σεπτέμβριο.

Συγκεκριμένα, αυτές όριζαν ότι σε περίπτωση που η υβριδική μονάδα υποστεί τρία «σφάλματα κρούσης» άνω των 15G ή ένα άνω των 25G, θα πρέπει να αποσυναρμολογηθεί και να σταλεί στο εργοστάσιο του προμηθευτή για πλήρη επισκευή, η οποία ενδέχεται να διαρκέσει έως και μήνες. Στο παρελθόν, αυτές οι υβριδικές μονάδες μπορούσαν να επαναρυθμιστούν επί τόπου κατά τη διάρκεια ενός αγώνα

WRC 2025: Τέλος το υβριδικό στα αυτοκίνητα Rally1

Η εξέλιξη αυτή είχε ωθήσει την M-Sport, τη μοναδική μη πλήρη εργοστασιακή ομάδα στην κορυφαία κατηγορία του WRC, να εκφράσει ανησυχίες για τη σκοπιμότητα διατήρησης ενός προγράμματος Rally1 μετά την εν λόγω αλλαγή


Πρώτο Rallye Acropolis αλλά χωρίς Ακρόπολη

Η θέση της FIA

Στη σχετική δήλωσή του, ο επικεφαλής τεχνικού και ασφαλείας της FIA, Ξαβιέ Μεστελάν-Πινό, υπογραμμίζει ότι οι τωρινές υβριδικές μονάδες που παρέχονται από την Compact Dynamics «δεν είναι πλέον προς το συμφέρον του WRC».

Mεταξύ άλλων, τονίζει: «Για άλλη μία φορά, έχουμε επισημάνει την ικανότητα του πρωταθλήματος να προσαρμόζεται χωρίς να μειώνει το αθλητικό θέαμα, ενώ ενστερνιζόμαστε υπεύθυνα τις προκλήσεις της εποχής μας. Είμαστε επίσης ικανοποιημένοι για το ότι η χρήση 100% βιώσιμου καυσίμου παραμένει ακρογωνιαίος λίθος της δέσμευσης του πρωταθλήματος για τη μείωση του περιβαλλοντικού αντικτύπου του».

Στο μεταξύ, η FIA ανακοίνωσε ότι προκειμένου να διατηρηθεί η ίδια αναλογία ισχύος προς βάρος όπως το 2024, το ελάχιστο βάρος των αυτοκινήτων της κατηγορίας Rally1 θα μειωθεί το 2025 από 1260 σε 1180 κιλά και το μέγεθος του περιοριστή αέρα από 36 σε 35 χιλιοστά

Photo: acropolisrally.gr


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει