Πώς να κάνεις «μύτη-τακούνι»

Post date:

Author:

Category:

Ο αμύητος θα νομίσει πως μιλάς για γόβες στιλέτο. Ή για το τακούνι-εξπρές που άνοιξε στη γειτονιά σου. Κι ο μυημένος θα καταλάβει πως αυτός είναι ο τρόπος ο σωστός όταν κατεβάζεις ταχύτητα. Ή και πολλές μαζεμένες

μύτη τακούνι

Το «μύτη – τακούνι» τείνει να γίνει η καρέτα-καρέτα της αυτοκίνησης. Είδος υπό εξαφάνιση


 Αυτήν την τεχνική της οδήγησης όταν κατεβάζεις ταχύτητα τη «σκοτώνουν» τα πάσης φύσεως αυτόματα κιβώτια.

Και κάπως έτσι, εισέρχεται το αριστερό πόδι σε φάση μερικής ατροφίας. Με το αυτόματο (που είναι μια χαρά κιβώτιο και καλύτερο σε πολλές περιπτώσεις αλλά δεν είναι το θέμα μας), το αριστερό πόδι είναι στο αραλίκι.

Εντάξει, σχεδόν στο αραλίκι. Αν εξαιρέσεις την «κόντρα» του αριστερού ποδιού στο foot rest. Ή, για τους ακόμα πιο ψαγμένους, το φρενάρισμα με το αριστερό. Αλλά αυτό είναι άλλο επίπεδο συζήτησης.

Mε την ευκαιρία, αυτό είναι και ένα εξαιρετικό αισθητικά και «κονσεπτικά» video για τη γοητεία του χειροκίνητου κιβωτίου. Δεν συμφωνώ με όλα όσα περιγράφει αλλά δεν έχει σημασία. Πάντως το «μύτη-τακούνι» είναι πιο ωραίο σε μια GT3.

Τα τελευταία, πάντως, χρόνια είδαμε ακόμα και μερικά χειροκίνητα, όπως το 370Ζ της Nissan, μέσω των εξελιγμένων ηλεκτρονικών να κάνουν θαυμάσια το συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα κατά τη διαδικασία του «κατεβάσματος» μέσω της ECU (Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου).

Όμως, για όσους επιμένουν σ’ αυτή την ιδιότυπη χορογραφία των κάτω άκρων τίποτα δεν μπορεί να την αντικαταστήσει σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο.

miti-takouni-4drivers.gr

Βασικά, η τεχνική απαιτεί έναν ευέλικτο αστράγαλο στο δεξί πόδι, μια στοιχειώδη αντίληψη για το πού περίπου ανεβαίνουν οι σ.α.λ. στο κατέβασμα της μικρότερης σχέσης στο κιβώτιο και ένα συντονισμό με το συμπλέκτη

Επίσης, συχνά βοηθά η διαμόρφωση του πεντάλ με πιο φαρδιά επιφάνεια στο κάτω μέρος. Ή να είναι στη σωστή απόσταση μεταξύ τους για να μην χρειάζεσαι ευκινησία Κομανέτσι.

Τι πρέπει να κάνεις, λοιπόν; Πρώτον, φρενάρεις όχι σαν τσολιάς στο Σύνταγμα με το πέλμα, αλλά με τη μύτη του ποδιού.

Δεύτερον, την ώρα που συμπλεκτάρεις περιστρέφεις στιγμιαία τη φτέρνα και ρίχνεις μια αποφασιστική γκαζιά. Η τελευταία πρέπει να γίνει γρήγορα και στο σωστό προφανώς χρόνο αφού αλλιώς είναι τσάμπα ταλαιπωρία. Και για γάμπες αλλά και για μηχανικά μέρη.

Και τρίτον, το «μύτη-τακούνι» είναι ο απόλυτα ενδεδειγμένος τρόπος για να «κατεβάσεις» πολλές ταχύτητες μαζεμένες. Από 5η σε 2η, ας πούμε.

Όταν πετυχαίνουν όλα τα παραπάνω -που δεν είναι και ιδιαίτερα δύσκολα- διευκολύνεται η ομαλή μετάβαση των στροφών του κινητήρα.

Ειδικά σε ένα πισωκίνητο, κινδυνεύεις λιγότερο από το να σου κάνει τσαλιμάκια η «ουρά». Εκτός αν αυτά, τα τσαλιμάκια (sic), ή το στιγμιαίο σπάσιμο της πρόσφυσης γίνεται επί σκοπώ

Στο θέμα μας, όμως. Το «μύτη-τακούνι» είναι, λοιπόν, η πιο σεβάσμια προς τα σπλάχνα της μετάδοση κίνηση και, βέβαια, ακούγεται αλλιώς. Στο ηχητικό

Να και ένα ενδιαφέρον οπτικοακουστικό από έναν μάστερ σεφ του είδους. Κάπως έτσι γίνεται. Εξασκήσου.

Photo: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει