Το Nürburgring «έκλεισε» 90+1 χρόνια. Το χρειαζόμαστε ακόμα;

Post date:

Author:

Category:

Η πιο δύσκολη, εμβληματική πίστα στον πλανήτη, το Nürbugring Nordschleife, εκεί στη Γερμανία, συμπλήρωσε ενενήντα συν ένα χρόνια ζωής, Τη χρειαζόμαστε ακόμα;

Για όσους δεν είναι συντονισμένοι με το Ring (όπως είναι η συντομογραφία του ανάμεσα στους ”Ringers”), πρόκεται για την πιο ζόρικη, εν δυνάμει επικίνδυνη πίστα στον κόσμο.

Τη λένε και ”Πράσινη Κόλαση”. ”Πράσινη” γιατί είναι φουλ μέσα στο δάσος της περιοχής, του Εifel. Και ”Κόλαση” γιατί, όπως είχε πει ο πρωτομάστορας της ασφάλειας στη Formula 1, o Sir Jackie Stewart, ”για να πει κανείς ότι του αρέσει να οδηγεί στο Nordschleife ή λέει ψέμματα ή πάει αργά”.

Ο Niki Lauda δεν έκανε τίποτα απ΄τα δύο και μια φορά κι έναν καιρό εδώ άφησε το δέρμα, μερικές βλεφαρίδες και το αφτί του. Ήταν το 1976…

Έκτοτε, το Ring βγήκε οριστικά από το ημερολόγιο της F1 για λόγους ασφάλειας. Και καλά έκανε.

Ακόμα περισσότερο μπορεί να γίνει κόλαση αφού, ουσιαστικά, δεν είναι ακριβώς πίστα (μιλάμε, φυσικά, τόση ώρα για το βόρειο τμήμα, το Nordschleife, κι όχι το σύγχρονο κομμάτι του Nürburgring όπου γίνεται ο αντίστοιχος αγώνας της F1) αλλά ένας δρόμος χωρίς χώρους διαφυγής, μελετημένες κλίσεις ή περιθώρια ασφάλειας.

Τις μέρες και ώρες που είναι ανοιχτό  για το κοινό, τις λεγόμενες touristenfahrten (όπου πληρώνεις το γύρο εισόδου ή βγάζεις και μεγαλύτερης διάρκειας ”πάσο”) μπαίνεις με δική σου ευθύνη. 

nurburgring where

 Ακολουθείς τις πινακίδες, περιτρυγυρίζεσαι από αχανείς εκτάσεις πράσινου και στο βάθος ακούς τους κινητήρες να ηχούν. Ξέρεις πως είσαι κοντά στο ναό

nurburgring prices

 Το τιμολόγιο της εισόδου για εμάς, τους ”τουρίστες”, στο Nordschleife, τουλάχιστον όπως ίσχυαν την τελευταία φορά που το επισκεφτήκαμε

Aν δε βγεις απ΄το δρόμο και στουκάρεις στις μπαριέρες δεν πληγώνεις μόνο τον εγωισμό σου ή τη λαμαρίνα του αυτοκινήτου σου αλλά και τα μέτρα της μπαριέρας που κατέστρεψες. Όπως παρακάτω…

Προσοχή, πονάει…

Η αλήθεια είναι πως στο Nordschleife συχνά επικρατεί μια εν δυνάμει επικίνδυνη κατάσταση. Δεν υπάρχει έλεγχος στο ποιος μπαίνει, τι ικανότητες έχει ή σε τι κατάσταση βρίσκεται το αυτοκίνητό του. Μηχανές, γρήγοροι,αργοί, τουρίστες, παθιασμένοι Ringers, αυτοκίνητα, φορτηγά, τα πάντα μέσα.

Το Ring έχει αποκτήσει το δικό του μύθο, ικανό να μαγνητίζει τον κάθε petrolhead από οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη. Ή και μη petrolhead, ίσα-ίσα για να πει πως ήταν κι αυτός κάποτε εκεί.

nordschleife tourist

 Καλοί, κουτσοί, στραβοί, όλοι στην πύλη του Nordschleife. Η γιαγιά με το Corsa που είδαμε και φωτογραφίσαμε ιδίοις όμμασι λίγο πριν περάσει την πύλη, είναι ενδεικτική για την αμετροέπεια που, πλέον, χαρακτηρίζει το Ring

Μαζί, όμως, είναι και το σύγχρονο ”διαβατήριο” για τις εταιρείες αυτοκινήτου. Ένα καλό γυρολόγιο εξασφαλίζει τα θετικά σχόλια του ειδικού Τύπου, επαναπροσδιορίζει την κλάση και, βέβαια, φέρνει χρήμα στα ταμεία τους.

Ως προς αυτή την έννοια, το Nordschleife έχει καταστεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο πωλήσεων (δείγμα υγείας της automotive κουλτούρας) αλλά και εξέλιξης των ίδιων των αυτοκινήτων.

Ως γνωστόν, ο βαθμός της πίεσης που δέχεται ένα αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του στο Nordschleife είναι πολλαπλάσια μεγαλύτερος από όλες τις πίστες του πλανήτη.

Κι ο λόγος έχει να κάνει με τη χωροταξία. Τυφλά σημεία, off-camber, ανωμαλίες στο οδόστρωμα, σημεία πλήρους αποφόρτισης της ανάρτησης, παρατεταμένες καμπές, σφυροκόπημα στη Karussell (δείτε τις ονομασίες των τμημάτων της πίστας εδώ), εδώ υπάρχουν όλα.

Κατά τα λεγόμενα του Walter Röhrl, στο Ring δεν χρειάζεται να ξέρεις τις στροφές αλλά τις λακούβες. Ε, όλο αυτό το ”γήπεδο εργασίας” γίνεται το πιο πολύτιμο εγχειρίδιο για τα αυτοκίνητα που οδηγούμε.

nordschleife r&d

 Τα αυτοκίνητα τα οποία μπαίνουν για να γράψουν γύρους στα πλαίσια της εξέλιξής τους είναι συνήθως καλωδιωμένα και συνδεδεμένα με υπολογιστές που εδράζονται σε ειδικές σταθερές βάσεις ώστε να μη σου ΄ρθει η οθόνη την ώρα που απογειώνεσαι στη Flugplatz

[Διάβασέ το: Αεροπορία στη Flugplatz]

Τα αποτελέσματα ενός αυτοκινήτου που έχει εξελιχθεί στο Ring είναι απτά στον οδηγό της διπλανής πόρτας. Γίνεται ασφαλέστερο, προοδευτικότερο, ικανό να χειριστεί τις εκατομμύρια παραμέτρους της οδήγησης σε δύσκολους καθημερινούς δρόμους.

Δεν χρειάζεται να ξημεροβραδιάζεσαι σχεδόν αυτιστικά στο Nordschleife για να το εκτιμήσεις. Ξέρεις πως αυτό που ίσως οδηγείς έχει δοκιμαστεί στην ”Κόλαση”. Για αυτό και μόνο, ναι, το χρειαζόμαστε. Και θα συνεχίσουμε.

Τι δεν χρειαζόμαστε; Το άγχος ή, αν θέλεις, την εμμονή με το όλο και πιο γρήγορο γυρολόγιο του τάδε ή δείνα νέου αυτοκινήτου. Διευκρινίση: εννοείται πως ένα ακόμα πιο γρήγορο αυτοκίνητο στο Ring είναι κατά τι ικανότερο.

Το θέμα μας, εδώ στο 4Drivers, έχει να κάνει με το να μην είμαστε ”θύματα”. Ένα ή δύο ή και δέκα δευτερόλεπτα ενός νέου ρεκόρ (δείτε τους ταχύτερους χρόνους εδώ) έχει μικρή σημασία στον πραγματικό κόσμο. Στο δρόμο, δηλαδή, όπου θα κινηθεί ένας οδηγός στο 99% της οδηγικής του ζωής. 

Εδώ, στη δημόσια χρήση, μεγαλύτερη σημασία έχει η οδηγική ικανότητα, τέσσερα φρέσκα λάστιχα, η αμέριστη προσοχή και, βέβαια, αν υπάρχει ένα σωστό, οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο που να γνωρίζεις τα όριά του. 

Άλλωστε, οι συνθήκες κάτω από τις οποίες δοκιμάζονται τα αυτοκίνητα από τους κατασκευαστές είναι ιδανικές. Τέλεια προετοιμασία του αυτοκινήτου, συνήθως άδεια πίστα, μια οδηγάρα στο τιμόνι που ξέρει το Ring όπως την παλάμη του, σλικς, set-ups και ένα κάρο λεπτομέρειες που κανείς δεν γνωρίζει παρά μόνο οι insiders του εγχειρήματος. 

Δεν είναι τυχαίο πως ακόμα κι αν έχεις το τάδε ”ταχύτερο στο Ring” αυτοκίνητο, είναι εξαιρετικά σπάνιο έως αδύνατο να επαναλάβεις τον ίδιο χρόνο. Αν μπορείς, ναι, παρ’ το. Αλλά μην γίνεσαι ”γαμπρός” με την κάθε αναγγελία δυο λιγότερων δευτερολέπτων.

[Διάβασέ το: Ο πραγματικός οδηγός: ποιος είναι;]

nordschleife directions

Μέρος του ”χωριού”. Παντού κυριαρχούν οι αναφορές του motorsport. Πρέπει να ‘ναι κάποιος τέρμα ξενέρωτος για να μην του πει κάτι η ατμόσφαιρα. Αξίζει να πας. Έστω κι απ΄τα σύρματα…

Το Nordschleife είναι μια εμπειρία. Το ταξίδι, το χωριό όπου μπορείς να φας και να διανυκτερεύσεις, τα καμουφλαρισμένα αυτοκίνητα που βλέπεις δίπλα απ’ τα σύρματα, το ”μέσα”, οι τρελοί, τα memorabilia που αγοράζεις απ΄τα τοπικά καταστήματα.

Το Nordschleife είναι ένα βασικό μέρος της motorsport κουλτούρας. Ιστορικό μνημείο. Αλλά και απόδειξη του πώς μεγάλες μηχανολογικές ιδέες μπορούν να παραχθούν από διεστραμμένα μυαλά -το Nordschleife εγκρίθηκε και υποστηρίχτηκε από τον ίδιο τον Χίτλερ ως ένα εργαλείο της ναζιστικής προπαγάνδας.

Είναι, επίσης, γονιδιακό κομμάτι κάποιων αυτοκινήτων που οδηγούμε. Ή και μέρος της ελευθερίας, όσο ακόμα αυτή υπάρχει. Αρκεί να μη ”τσιμπάς” με το παραμικρό και να ακυρώνεις αυτό που ήδη έχεις.

Photo: Γ. Κούτος /4Drivers 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει