Το πρωτότυπο δοκιμών εξέλιξης της πολυαναμενόμενης 33 Stradale ολοκλήρωσε την ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία στη θρυλική πίστα της Ναρντό. Βαριά η κληρονομιά, υψηλές οι απαιτήσεις, 0-100 χλμ/ώ. σε 3 δευτερόλεπτα, 33 μόλις αντίτυπα, 33 μόλις μέτρα για το 100-0 χλμ/ώ.
Η 33 Stradale στην πίστα δοκιμών της Ναρντό
Η 33 Stradale κουβαλάει βαριά «φανέλα». Και μόνο το όνομά της είναι πανομοιότυπο με αυτό της 33 Stradale του ’67. Εκείνου δηλαδή του πανέμορφου διθέσιου που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 31 Αυγούστου, στην πίστα της Μόνζα
Για πολλούς, ήταν η «Μπελούτσι» της ιταλικής αυτοκίνησης. Τότε μόλις 18 αντίτυπα κατασκευάστηκαν, από τον Νοέμβριο του 1967 έως τον Μάρτιο του ’69, και το καλούπι έκλεισε.
Κάποτε και τώρα: αριστερά η Alfa Romeo 33 Stradale του 1967 και δεξιά η διάδοχος ομώνυμη κατάσταση
Μερικές δεκαετίες αργότερα, η διάδοχος, η 33 Stradale η νεότερη, θέλει να συνεχίσει τον μύθο ως ένα υπεραυτοκίνητο που θα μπει κανονικά στην παραγωγή και θα δώσει την εμπορική, γεμάτη πρεστίζ, ανάσα σε μία κατηγορία-ρετιρέ στο πολυόροφο «κτίριο» της Stellantis με τις τόσες και τόσες μπράντες υπό κοινή στέγη.
Με αυστηρό πλάνο για παραγωγή, τη χειροποίητη συναρμολόγηση του αυτοκινήτου έχει αναλάβει η Carrozzeria Touring Superleggera.
Αυτές τις μέρες, λοιπόν, η Alfa Romeo 33 Stradale βρέθηκε στη γνωστή πίστα δοκιμών της Ναρντό, στην Ιταλία, για το τεστ τελικής ταχύτητας.
Δείτε το επίσημο βίντεο.
Αξίζει να σημειωθεί πως στο τμήμα των εγκαταστάσεων με τη διάσημη στρογγυλή πίστα μήκους 12,5 χιλιομέτρων, βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί το κεκλιμένο οδόστρωμα που επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινούνται με έως και 240 χλμ/ώ. χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να αγγίζει το τιμόνι
Πισωκίνητη, με απόδοση 620 PS και τελική ταχύτητα 333 χλμ/ώ για την 33 Stradale
Όλα στο 3
Σ’ αυτό το πεδίο δοκιμών το νέο ιταλικό υπεραυτοκίνητο επαλήθευσε όχι μόνο την τελική ταχύτητα των 333 χλμ/ώ. και την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώ. σε λιγότερα από 3 δ/λ., αλλά κυρίως την άψογη αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου και τη σωστή συμπεριφορά όλων των μηχανικών μερών υπό πίεση.
Αυτό αφορά και τον τρίλιτρο V6 κινητήρα βενζίνης που αποδίδει περισσότερους από 620 ίππους, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 8 σχέσεις που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς καθώς και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό.
Οι συγκεκριμένες δοκιμές ακολούθησαν εκείνες που έλαβαν χώρα στο Balocco Proving Ground για την τελειοποίηση στη ρύθμιση παραμέτρων όπως η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και η συνεργασία του αλουμινένιου πλαισίου με τα διπλά ψαλίδια και τα ενεργά αμορτισέρ που εξασφαλίζουν τέλειο έλεγχο του κάθε τροχού.
Σημαντικό μέρος των δοκιμών διαδραμάτισε και το πανίσχυρο σύστημα πέδησης που επιτρέπει στην 33 Stradale να ακινητοποιείται σε πλήρη στάση από τα 100 χιλιόμετρα σε μόλις -ναι, σωστά υποθέσατε- 33 μέτρα
Για την ιστορία, πρόκειται για σύστημα που ενεργοποιείται με τεχνολογία ‘’Brake-By-Wire’’ κι όχι μηχανικά, με αισθητήρες που ελέγχουν με ακρίβεια όχι μόνο την πίεση που αναπτύσσεται στο κύκλωμα με τις μονομπλόκ αλουμινένιες 6πίστονες εμπρός δαγκάνες και τις πίσω 4πίστονες, αλλά και τον έλεγχο της ευστάθειας συνολικά.
Μη βιάζεστε για την προκαταβολή. Και τα 33 «τεμάχια» της 33 Stradale είναι ήδη πουλημένα
Ρυθμίσεις και τεχνογνωσία διά χειρός Alfa Romeo
Photo: Alfa Romeo
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.