Peugeot 405 Supertourisme. To σεντάν «ξυρίζει» ακόμα

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να γιορτάσεις τα 30 χρόνια ενός σεντάν που αγαπήσαμε από το να δεις την αγωνιστική του εκδοχή να κελαϊδά ακόμα

Όταν παρουσιάστηκε, το μακρινό 1987, το Peugeot 405 ήταν το τετράπορτο που έκανε τη διαφορά. Λεπτές, μη βάρβαρες γραμμές, χωρίς την υδροπνευματική ανάρτηση του Citroën BX (που ήταν περισσότερο προσανατολισμένο στην άνεση), με αεροδυναμικό συντελεστή μόλις στο 0.29, ακριβές οδηγικά αλλά και συμμετοχικό. Έγινε άμεση επιτυχία. Και δικαιολογημένα.

Την ίδια στιγμή, κάτω από την όμορφη πένα του Pininfarina φιλοξενήθηκαν διάφορες αγωνιστικές εκδοχές του Peugeot 405, με αποκορύφωμα το θρυλικό κεντρομήχανο, τετρακίνητο 406 Τurbo 16 GR.

Αυτό που μας ξεσήκωσε στο πέρασμά του με τον Ari Vatanen στο τιμόνι και την ανάβαση του, χωμάτινου τότε, Pikes Peak. Και το χέρι κόντρα στον ήλιο. Τοτέμ. Αυτό.

Μια άλλη μορφή του ήταν η εμπροσθιοκίνητη (και πολύ «κοντά» στα specs της έκδοσης παραγωγής) που συμμετείχε ως Super Touring στο Βρετανικό και Γαλλικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Αυτό που βλέπετε στο αρχικό video. Με απόδοση 290 PS, μόλις 945 kg, ήχο που αναστατώνει στις 9,000 rpm.

Όμορφο, παρά τις τρεις δεκαετίες που κουβαλά στην πλάτη του, γαλλικό βιογραφικό και μνήμες από τα παλιά. Συνέβη αυτές τις μέρες σε μια από τις πιο σημαντικές αναβάσεις σε ελβετικό έδαφος. Την St. Ursanne Hillclimb. Ανέβασε την ένταση. Δεν το συναντάς συχνά. 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Το κλασικό Peugeot 205 GTi πωλείται με 51,000 km

Χωρίς φθορές στο εσωτερικό του, άψογα συντηρημένο και όσο ορίτζιναλ μπορεί να είναι ένα Peugeot 205 GTi που έχει μέχρι και τα αρχικά πατάκια

Στην Αττική Οδό χωρίς χέρια με τη νέα Mercedes E-Class

Η οδήγηση χωρίς χέρια απαιτεί ένα άλμα πίστης. Προσωπικά, ωστόσο, δεν αισθάνθηκα βολικά με την ιδέα

Το Car Of The Year, οι φετινοί φιναλίστ και μία αιρετική άποψη

Υπάρχει πολύς κόσμος εκεί έξω που θα τσιμπήσει και μόνο στο άκουσμα «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και θα πάει γραβατωμένος στην έκθεση. Είναι μεγάλα τα ποσά στη μαζική αγορά

Εξηλεκτρισμένο Ford Puma. Πώς είναι στο δρόμο;

Ως γνωστόν, το αιλουροειδές έγινε SUV. Το Ford Puma έχει μόνο ένα κοινό όνομα με τον πρόγονό του. Οι καιροί αλλάζουν και το κοινό ψηφίζει crossover δαγκωτό

MX-5 ND vs MX-5 NC. Οδηγούμε τις διαφορές του θρύλου

Το Mazda MX-5 είναι η μπαλαρίνα των δρόμων. Πανάλαφρο, ευκίνητο, ζωηρό. Μια διαφορετική περίπτωση στη σύγχρονη αυτοκίνηση

Πόσο νόμιμο είναι το νέο μυστικό «όπλο» της Mercedes F1;

Ονομάζεται Dual Axis System (DAS) και πρόκειται για ένα επαναστατικό σύστημα που ίσως αποτελέσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τη Mercedes F1

Honda Civic Type R Limited Edition. Η δίαιτα του πολεμιστή

Ελαφρωμένο Honda Civic Type R. Κυκλοφορεί σπανίως και μόνο σε Sunshine Yellow. 100 κομμάτια και όποιος πρόλαβε τον πολεμιστή είδε

Ποιος κορωναϊός; Έζησα το όνειρο ζωής στο Τόκιο

Αν, όπως λένε, το περπάτημα κάνει καλό, το Tokyo Auto Salon 2020 είναι το μέρος όπου αξίζει να ξεθεωθείς. True story

Golf GTi. Η εμπειρία πριν και μετά. Γιατί οι καιροί αλλάζουν

Το Golf GTi παραμένει το gran turismo injection του σκεπτόμενου ανθρώπου. Δεν είναι bungee-jumping στην αδρεναλίνη, δεν θα σε κάνει να βιώσεις την οδηγική σου εξέλιξη, αλλά είναι η ώριμη σχέση για όσους θέλουν να πηγαίνουν πολύ, αλλά πραγματικά πολύ γρήγορα

Μεγάλη του γένους σχολή: Για τα δυνατά Megane

Αν έπρεπε να διαλέξω θα ψήφιζα τη δεύτερη γενιά των ειδικών Megane RS. Όχι απαραίτητα το γυμνό Trophy-R αλλά σίγουρα από το face lift και εντεύθεν. Και πάντα, μα πάντα σε έκδοση Cup. Με το μηχανικό μπλοκέ που σου τραβάει τη μούρη βαθιά μέσα στο apex και τα «μάγουλα» του Recaro να σου σφίγγουν τα πλευρά. Και τρίθυρο, τώρα ειδικά που μας «τελειώνει» στην κατηγορία

Αυτά είναι τα 10 πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Porsche 911 σημείωσε το καλύτερο σκορ από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο. Αν έμενε κανείς στα αποτελέσματα της JD Power, τότε πρόκειται για το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο της αγοράς

Ψηφιακή επίσκεψη στο ιερό της Lamborghini

Η Lamborghini ήταν και είναι βιομηχανικό κόσμημα, εστία αδρεναλίνης, άφθονη ιταλική ιστορία. Μεγάλη η χάρη της Sant' Agata