Peugeot 405 Supertourisme. To σεντάν «ξυρίζει» ακόμα

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να γιορτάσεις τα 30 χρόνια ενός σεντάν που αγαπήσαμε από το να δεις την αγωνιστική του εκδοχή να κελαϊδά ακόμα

Όταν παρουσιάστηκε, το μακρινό 1987, το Peugeot 405 ήταν το τετράπορτο που έκανε τη διαφορά. Λεπτές, μη βάρβαρες γραμμές, χωρίς την υδροπνευματική ανάρτηση του Citroën BX (που ήταν περισσότερο προσανατολισμένο στην άνεση), με αεροδυναμικό συντελεστή μόλις στο 0.29, ακριβές οδηγικά αλλά και συμμετοχικό. Έγινε άμεση επιτυχία. Και δικαιολογημένα.

Την ίδια στιγμή, κάτω από την όμορφη πένα του Pininfarina φιλοξενήθηκαν διάφορες αγωνιστικές εκδοχές του Peugeot 405, με αποκορύφωμα το θρυλικό κεντρομήχανο, τετρακίνητο 406 Τurbo 16 GR.

Αυτό που μας ξεσήκωσε στο πέρασμά του με τον Ari Vatanen στο τιμόνι και την ανάβαση του, χωμάτινου τότε, Pikes Peak. Και το χέρι κόντρα στον ήλιο. Τοτέμ. Αυτό.

Μια άλλη μορφή του ήταν η εμπροσθιοκίνητη (και πολύ «κοντά» στα specs της έκδοσης παραγωγής) που συμμετείχε ως Super Touring στο Βρετανικό και Γαλλικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Αυτό που βλέπετε στο αρχικό video. Με απόδοση 290 PS, μόλις 945 kg, ήχο που αναστατώνει στις 9,000 rpm.

Όμορφο, παρά τις τρεις δεκαετίες που κουβαλά στην πλάτη του, γαλλικό βιογραφικό και μνήμες από τα παλιά. Συνέβη αυτές τις μέρες σε μια από τις πιο σημαντικές αναβάσεις σε ελβετικό έδαφος. Την St. Ursanne Hillclimb. Ανέβασε την ένταση. Δεν το συναντάς συχνά. 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Οδηγούμε το ημιαυτόνομο VW Passat

Τo VW Passat αποδεικνύει πως τα SUV δεν «σκότωσαν» ακόμη τα σεντάν. Και το ότι μπορεί να κινείται ημιαυτόνομα από τα 0 έως και τα 210 χλμ/ώρα, το καθιστά ως «γέφυρα» μεταξύ του τώρα και του μετά

Οδηγούμε το γενναιόδωρο SEAT Tarraco 1.5 TSI

Με το SEAT Tarraco οδηγείς με γραμμές, σημαδεύεις σωστά και περνάς. Είναι η συνταγή που κολακεύει - δείγμα της φιλοσοφίας της εταιρείας. Αλλά και αυτή που θα επιτρέψει σε μια μεγάλη «βεντάλια» οδηγών, ανεξαρτήτως ικανοτήτων, να αισθανθεί φιλικά, ασφαλής και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις

Lancia Y10. Please, don’t save Lancia

Η Lancia Y10 ήταν εφοδιασμένη με ό,τι καλύτερο και λαμπερότερο της εποχής. Αλλά και ένα ατύχημα που περίμενε να συμβεί

Audi RS 4 Avant. Η επιστροφή του απόλυτου station wagon

Το Audi RS 4 έχει αυτόν τον εκπληκτικό συνδυασμό κατασκευαστικής ποιότητας, άψογου φινιρίσματος και οδηγοκεντρικού χαρακτήρα. Δεν αναμένουμε τίποτα λιγότερο από το απόλυτο all weather «τραίνο» πολυτελείας

Οδηγούμε νέο Mitsubishi L200. Σαράντα χρόνια σκληράδας

Το Mitsubishi L200 ενώ παραμένει ένα σκληροτράχηλο εργαλείο δουλειάς, δεν κοπανάει. Ακόμα και κουτρουβαλώντας σε άγαρμπες βουνίσιες κατηφόρες, δεν ακούς περίεργους ήχους από τους συνδέσμους. Ταξιδεύεις ξεκούραστα. Δεν τιμωρείσαι

Το νέο εργοστάσιο της VW θα είναι στην Τουρκία

Λέγεται πως ο Ταγίπ Ερντογάν έδωσε στους Γερμανούς τέτοια ανταλλάγματα για το εργοστάσιο της VW, που ήταν σχεδόν βέβαιο πως θα κέρδιζε το στοίχημα έναντι των άλλων υποψήφιων χωρών

Η ωραία Ηλιάνα Παπαγεωργίου και η BMW Σειρά 1

H Ηλιάνα «ρίχνει» κατά κράτος στο ανφάς της Σειράς 1 με τη μεγάλη γρίλια. Μέχρι του σημείου που κοιτάζεις περισσότερο την ινφλουένσερ και λιγότερο το αυτοκίνητο

Ετοιμάζονται τα νέα GT86 και BRZ

Η αυτοκίνηση χρειάζεται περιπτώσεις σαν τα GT86 και BRZ. Ωραία κουπέ, με έμφαση στην αίσθηση οδήγησης και τη συμμετοχικότητα – όχι, κατ΄ανάγκην, στις απόλυτες επιδόσεις

Κόντρες. Η πληγή των νοτίων προαστίων

Οι κόντρες είναι αφελείς, ανώριμες, κοινωνικά naive και ενοχλητικά θορυβώδεις. Με εξατμίσεις που πασχίζουν να υπερβούν τη φτωχομπινεδιά της υπόθεσης

Η στατική ομορφιά του Audi Sport quattro

Και την όγδοη μέρα ο Θεός εποίησε την ομολογκασιόν. Δοξάζοντας το Audi Sport quattro