Peugeot 405 Supertourisme. To σεντάν «ξυρίζει» ακόμα

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να γιορτάσεις τα 30 χρόνια ενός σεντάν που αγαπήσαμε από το να δεις την αγωνιστική του εκδοχή να κελαϊδά ακόμα

Όταν παρουσιάστηκε, το μακρινό 1987, το Peugeot 405 ήταν το τετράπορτο που έκανε τη διαφορά. Λεπτές, μη βάρβαρες γραμμές, χωρίς την υδροπνευματική ανάρτηση του Citroën BX (που ήταν περισσότερο προσανατολισμένο στην άνεση), με αεροδυναμικό συντελεστή μόλις στο 0.29, ακριβές οδηγικά αλλά και συμμετοχικό. Έγινε άμεση επιτυχία. Και δικαιολογημένα.

Την ίδια στιγμή, κάτω από την όμορφη πένα του Pininfarina φιλοξενήθηκαν διάφορες αγωνιστικές εκδοχές του Peugeot 405, με αποκορύφωμα το θρυλικό κεντρομήχανο, τετρακίνητο 406 Τurbo 16 GR.

- Διαφήμιση-

Αυτό που μας ξεσήκωσε στο πέρασμά του με τον Ari Vatanen στο τιμόνι και την ανάβαση του, χωμάτινου τότε, Pikes Peak. Και το χέρι κόντρα στον ήλιο. Τοτέμ. Αυτό.

Μια άλλη μορφή του ήταν η εμπροσθιοκίνητη (και πολύ «κοντά» στα specs της έκδοσης παραγωγής) που συμμετείχε ως Super Touring στο Βρετανικό και Γαλλικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Αυτό που βλέπετε στο αρχικό video. Με απόδοση 290 PS, μόλις 945 kg, ήχο που αναστατώνει στις 9,000 rpm.

Όμορφο, παρά τις τρεις δεκαετίες που κουβαλά στην πλάτη του, γαλλικό βιογραφικό και μνήμες από τα παλιά. Συνέβη αυτές τις μέρες σε μια από τις πιο σημαντικές αναβάσεις σε ελβετικό έδαφος. Την St. Ursanne Hillclimb. Ανέβασε την ένταση. Δεν το συναντάς συχνά. 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η καλλονή που γλίτωσε από το σκραπ. Για τη Jaguar E-Type

Η καλλονή που γλίτωσε από το σκραπ. Για τη Jaguar E-Type

Ford Puma ST με 200 ίππους και μπλοκέ. Το SUV του σκεπτόμενου petrolead

Το οδηγήσαμε στην απλή έκδοσή του και μας φάνηκε πολύ ενδιαφέρον. Και τώρα η Ford Performance βγάζει το Puma ST, την έκδοση τη σωστή. Αυτήν που μπορεί να κάνει ακόμα και κάποιον που του αρέσει η οδήγηση να μην αντέξει άλλο τη γκρίνια απ' το σπίτι και να ενδώσει σε ένα SUV

Διαρροή: Αυτές είναι οι νέες BMW M3 και M4

Μένει να φανεί σε πόσους εν δυνάμει ιδιοκτήτες η νέα σχεδιαστική τάση της BMW θα αποθαρρύνει τυχόν αγορά - και ειδικά επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το βασικό, ωστόσο, ζήτημα είναι οι Μ3 και Μ4 με όλα τα υπόλοιπα υπερθετικά τους. Ως προσωπικότητα, οδηγική εμπλοκή, συνολική ποιότητα

Οδηγώντας σωστά. Από τη θεωρία στην πράξη του track day

Αν δε θες να πάρεις τα ψαλίδια στο χέρι και να ψαχτείς στο τι σημαίνει Πραγματική Οδήγηση, καλό είναι να ψαχτείς με τα βασικά. Αυτή ήταν η εμπειρία ενός αναγνώστη από το track day που έζησε στην Αμερική

Το Mazda MX-30 έρχεται Ελλάδα. Οι τιμές και το τελευταίο οχυρό

Η Mazda δεν μπήκε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Ίσως και να άργησε. Πρόκειται για μια εταιρεία που επενδύει ακόμα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, στη Mazda πράττουν ορθώς. Δεν ξέρω πώς θα τους βγει εμπορικά αλλά τουλάχιστον ως εταιρική φιλοσοφία, οι άνθρωποι δεν τα ξεπουλάνε όλα στο βωμό του trend

Πόσο καλό μπορεί να είναι το νέο VW Golf GTi;

Ως πιο άμεσο ανταγωνιστή του νέου Golf GTI θα έβλεπα λιγότερο τα πιο εστιασμένα hot hatch και περισσότερο μία νέα «ποσότητα» στην κατηγορία, τη BMW 128ti. Για πρώτη φορά προσθιοκίνητη, επίσης με δίλιτρο τούρμπο, ελαφρώς ισχυρότερη αλλά και κατά τι βαρύτερη, στα 1,520 kg σε σχέση με τα 1,425 του Golf

Το Nissan Z Proto και ο σοφός Katayama

Ένα σπορ πισωκίνητο που περιμέναμε χρόνια. Ο αντικαταστάτης του 370Z, το νέο Nissan Z Proto είναι η σκυτάλη στην κληρονομιά ενός ανθρώπου που είχε δει το μέλλον

Ποιο είναι το καλύτερο FWD hot hatch όλων των εποχών;

Ιστορικά, οι Γάλλοι παραμένουν σταθερά στις κορυφαίες εκδόσεις των hot hatch, η Opel δείχνει ότι το προσπαθεί συνειδητά (αν και δεν έχει ακόμα την ωριμότητα στο σασί με τους πρώτους), η Ford παραδοσιακά ξέρει να φτιάχνει εξαιρετικά δείγματα. United colors of hot hatches

Ιερό τοτέμ. Επίσκεψη στα άδυτα της Autodelta

Για πρώτη φορά ένας alfista μοιράζεται ό,τι έζησε και φωτογράφισε το καλοκαίρι του 1972 πίσω απ΄ τους τοίχους του αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo, της θρυλικής Autodelta

Το «Φρανκενστάιν» GR Yaris των 1,000 ίππων του Daigo Saito

Ένας κανονικός άνθρωπος θα ήταν πολύ ευχαριστημένος με το GR Yaris. Σωστά. Μόνο που Daigo Saito δεν είναι κανονικός. Είναι ο εξωγήινος του drifting και μόλις ξήλωσε ό,τι υπήρχε μέσα στο νέο hot hatch