Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να γιορτάσεις τα 30 χρόνια ενός σεντάν που αγαπήσαμε από το να δεις την αγωνιστική του εκδοχή να κελαϊδά ακόμα
Όταν παρουσιάστηκε, το μακρινό 1987, το Peugeot 405 ήταν το τετράπορτο που έκανε τη διαφορά. Λεπτές, μη βάρβαρες γραμμές, χωρίς την υδροπνευματική ανάρτηση του Citroën BX (που ήταν περισσότερο προσανατολισμένο στην άνεση), με αεροδυναμικό συντελεστή μόλις στο 0.29, ακριβές οδηγικά αλλά και συμμετοχικό. Έγινε άμεση επιτυχία. Και δικαιολογημένα.
Την ίδια στιγμή, κάτω από την όμορφη πένα του Pininfarina φιλοξενήθηκαν διάφορες αγωνιστικές εκδοχές του Peugeot 405, με αποκορύφωμα το θρυλικό κεντρομήχανο, τετρακίνητο 406 Τurbo 16 GR.
Αυτό που μας ξεσήκωσε στο πέρασμά του με τον Ari Vatanen στο τιμόνι και την ανάβαση του, χωμάτινου τότε, Pikes Peak. Και το χέρι κόντρα στον ήλιο. Τοτέμ. Αυτό.
Μια άλλη μορφή του ήταν η εμπροσθιοκίνητη (και πολύ «κοντά» στα specs της έκδοσης παραγωγής) που συμμετείχε ως Super Touring στο Βρετανικό και Γαλλικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Αυτό που βλέπετε στο αρχικό video. Με απόδοση 290 PS, μόλις 945 kg, ήχο που αναστατώνει στις 9,000 rpm.
Όμορφο, παρά τις τρεις δεκαετίες που κουβαλά στην πλάτη του, γαλλικό βιογραφικό και μνήμες από τα παλιά. Συνέβη αυτές τις μέρες σε μια από τις πιο σημαντικές αναβάσεις σε ελβετικό έδαφος. Την St. Ursanne Hillclimb. Ανέβασε την ένταση. Δεν το συναντάς συχνά.
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.