Πήγαμε στη Driving Academy. Αξίζει;

Post date:

Author:

Category:

Στο Μαρκόπουλο, στην «έδρα» της Driving Academy, της πιο ολοκληρωμένης και διεθνώς πιστοποιημένης Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης στην Ελλάδα. Όχι ότι μόνο αυτό κάνουν εκεί. Ένα σωρό σεμινάρια ανάλογα με το επίπεδο ή το ζητούμενό σου. Τεράστια εμπειρία, ξεκάθαρα επαγγελματική προσέγγιση και πολύ υλικό για εξάσκηση. Όταν μάλιστα ο γιος σου μόλις πήρε δίπλωμα, ξέρεις ότι του οφείλεις ένα αρχικό εισαγωγικό μάθημα από τους master του είδους

Πήγαμε στο Driving Academy. Αξίζει;

Ό,τι κι αν οδηγείς, όποιο και αν είναι το οδηγικό σου επίπεδο, υπάρχουν πολλά που μπορείς να μάθεις στη Driving Academy. Συχνά πολύ περισσότερα απ’ όσα υπολόγιζες


Από πού να το πιάσω; Αλλά δε θέλω και να σας κουράσω. Τον Θωμά Παπαπάσχο, ιδρυτή της Driving Academy, τον γνωρίζω από πολλά χρόνια πριν, από την εποχή των περιοδικών. Ο χάρτινος «πύργος» έχει πέσει, αυτός που υφίσταται συνήθως κρέμεται υποβασταζόμενος από τις αντίστοιχες εφημερίδες, όμως ο Θωμάς βρήκε αυτό ακριβώς που έλειπε

Μία επαγγελματικών προδιαγραφών Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης που ο τίτλος της δεν είναι «λεζάντα».

Είναι όντως μία Ακαδημία Οδήγησης.

Μαζί με τον αδελφό του, Νικόλα Παπαπάσχο, έστησαν ένα πολύ σωστό και, κατά την ταπεινή μου άποψη, πολυδιάστατο εκμαθησιακό μοντέλο γύρω από την οδήγηση.

Πήγαμε στο Driving Academy. Αξίζει;

Τι ακριβώς ζητάς;

Να μάθεις τα βασικά τoυ λεγόμενου car control;

Αυτά τα βασικά, τα κατ’ ευφημισμόν «βασικά», που ως πλειονότητα οδηγών αγνοούμε; Πώς δουλεύει το ABS, το ESP και όλα αυτά, τα πραγματικά σωτήρια ηλεκτρονικά συστήματα;

Να δοκιμάσεις την τύχη σου στον έλεγχο της πλαγιολίσθησης με τις τεχνικές του drift;

Να πάρεις μία αίσθηση της αποσταθεροποίησης;

Να ξέρεις τι ακριβώς πρέπει να κάνεις στην υποστροφή στο βρεγμένο; Παρένθεση: δεν είναι τυχαίο ότι στην ερώτηση αυτή, ακούστηκαν αρχικά πολλές και διαφορετικές απαντήσεις. Κλείνει

Πήγαμε στο Driving Academy. Αξίζει;

Το πώς να κάνεις μεταφορά βάρους με πισωκίνητο στο βρεγμένο;

Τι πρέπει να ξέρεις για οδήγηση σε ακραίες χειμερινές συνθήκες και ice drifting;

Πώς πιάνεις σωστά το τιμόνι; Πώς κάνεις τη διόρθωση; Χάος. Άλλο στυλ ο Παπαπάσχος, άλλο ο Κρις Χάρις, άλλο ο Τζέισον Πλάτο, άλλο ο Τιφ Νιντέλ, άλλο ίσως αυτό που βολεύει εσένα καλύτερα. Θέλει δουλειά

Μήπως θες να εκπαιδευτείς για οδηγός με πιστοποίηση σε VIP και Security Driving;

Μήπως να εκπαιδεύσεις τους συνεργάτες του εταιρικού σου στόλου στο να γίνουν ασφαλέστεροι οδηγοί;

Ή το πώς θα καταφέρεις να ασκείς περισσότερο έλεγχο με ένα δυνατό EV που, για ένα εκατομμύριο λόγους, είναι τεχνικά πιο ιδιόμορφο στο στρίψιμό του;

Πήγαμε στο Driving Academy. Αξίζει;

Σημείωση: οι παραπάνω ερωτήσεις είναι απλώς ενδεικτικές. Υπάρχει τεράστια απόσταση μέχρι το απόλυτο.

Το γράφω αυτό γιατί ο Θωμάς και οι συνεργάτες του δε σε μαθαίνουν απλώς «να κάνεις παντιλίκια», αν τυχόν ενδιαφέρεσαι.

Ναι, εννοείται πως το κάνουν κι αυτό. Όχι όμως ως αυτοσκοπό. Οι τεχνικές που εμπλέκονται είναι σε ένα παραπάνω level απ’ αυτό που χοντρικά έχεις στο μυαλό σου. Ακόμα κι αν ξέρεις να κάνεις τέτοια με το δικό σου αυτοκίνητο

Όπως άλλωστε έλεγε και ένας γιαπωνέζος γκουρού του drift, σε ένα από τα άπειρα σεμινάρια που έχει ολοκληρώσει (συνοδεία των πιστοποιήσεων που έχει συμπεριλάβει ο Θ. Παπαπάσχος στο βιογραφικό του), «είμαστε drifters, όχι powersliders».

Επική ατάκα που ακούστηκε στην κλιματιζόμενη και σωστά οργανωμένη αίθουσα κατά την πρώτη ώρα της θεωρίας.


Porsche 911 drift

Στο θρανίο, λοιπόν

Η θεωρία ξεκίνησε από τα βασικά.

Το πώς καθόμαστε, τις δυνάμεις που ασκούνται, το πού κοιτάζεις και τα σχετικά.

Θυμήσου, εκεί όπου είναι το βλέμμα σου, εκεί θα κατευθύνει το χέρι σου, εκεί θα πάει και το αυτοκίνητο


Πήγαμε στο Driving Academy. Αξίζει;

Δίπλα στα θρανία και ένας υπερσύγχρονος προσομοιωτής οδήγησης. Ο προσομοιωτής έχει direct drive τιμόνι 17 Nm, 3 οθόνες 32 ιντσών με FOV 180 μοιρών, επιλογή σε κιβώτια ταχυτήτων, 3 υδραυλικά πεντάλ, tactile feedback, ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης και πλήρη καταγραφή επιδόσεων του οδηγού

Η μία ώρα πέρασε «νεράκι». Ο Θωμάς έχει κάνει αμέτρητες φορές όλο το προφορικό intro, είναι χαλαρός, φιλικός, άμεσος και όχι κλισέ. Το κατέχει, ακούς, μαθαίνεις


Αν πάτε, καλό είναι να κρατάτε και μερικές σημειώσεις σε ένα μπλοκάκι ή στο κινητό σας.

Ή ίσως να φωτογραφίσετε (με την άδεια της Σχολής) μερικά από τα σημεία του power point της παρουσίασης.

Είναι πολύ το υλικό και καλό είναι να συγκρατήσετε αυτά που σας ενδιαφέρουν περισσότερο.

Μαζί και όλη η θεωρία της ασφαλούς οδήγησης

Οι θάνατοι, τα ατυχήματα, τα όρια ταχύτητας, το debate για το πόσα λεπτά της ώρας κερδίζεις πηγαίνοντας γρήγορα από το σημείο «Α» στο σημείο «Β» κλπ.

Κλασικό περιεχόμενο για τους εισερχόμενους.

Πήγαμε στο Driving Academy. Αξίζει;

Σύμφωνοι, ίσως με μία δόση επιπλέον ηθικοπλαστικών συμβουλών που, κατά τα ψέμματα, είναι μέρος της φύσης της Σχολής, όπως οφείλει να κάνει.

Βέβαια, αν είσαι κάθε μέρα στην πίστα και ξεδίνεις (για να το πω κομψά) δε σου μένει και πολλή όρεξη να κάνεις μετά το κάτι παραπάνω στο δρόμο.

Σε ένα ιδανικό κόσμο, σε μια ιδανική συνθήκη, σε ένα ιδανικό χωροταξικά περιβάλλον με πολλές και εύκολες στην πρόσβασή τους πίστες, ναι, αυτό είναι το σωστό. Όμως απομένουν πάρα πολλά από το ιδανικό σε μία χώρα που λέγεται «Ελλάδα»

Ούτε θέλω να πιάσω στο στόμα μου την αντίφαση ανάμεσα στο επιτρεπόμενο όριο (π.χ. στην εθνική) και το ότι δεν υπάρχει αυτοκίνητο ”on sale” που να μην το υπερβαίνει. Με ένα «μαύρο κουτί» που θα σφράγιζε την τελική στα 130 χλμ/ώ. θα ξεμπερδεύαμε από χιλιάδες θανάτους. ‘Ετσι δεν είναι; Ε, δε γίνεται. Και δε θα γίνει. Γιατί; Διότι έτσι δε θα πουληθεί ούτε ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Αυτό το παζλ, λοιπόν, έχει πολλά κομμάτια. Τεσπά, ξέφυγα. Σόρι

Από 7 Ιουλίου υποχρεωτικό το «μαύρο κουτί» σε όλα τα νέα αυτοκίνητα
Photo: black box / Motor 1

Πάμε πίστα

Ο υιός και άλλοι εκπαιδευόμενοι έκαναν το μάθημα του car control.

Οι υπόλοιποι στο διπλανό μέρος των εγκαταστάσεων με τα skid pad και δύο μεγάλους κύκλους, αν θυμάμαι καλά, διαμέτρου 23 μέτρων.

Πίδακες νερού από 70 υπόγεια μπεκ ψεκάζουν την πίστα της Driving Academy και όλα ξεκολλάνε για πλάκα. Με ελάχιστο γκάζι, ελάχιστα παραπάνω χιλιόμετρα στην είσοδο και «τσουπ» έκανα το τετ-α-κε για πλάκα.

Πήγαμε στο Driving Academy. Αξίζει;
Photo: Driving Academy / Creative 4Drivers

Τα αυτοκίνητα εκμάθησης είναι ένα απαιτητικό Mazda MX-5 NC με το γνωστό δυομισάρι μοτέρ (το πιο ”raw” όλων, όπως είπε ο Ν. Παπαπάσχος), ένα Nissan 350Z και ένα BMW E36 Compact με«28άρι» μοτέρ και ντριφτάδικα spec. Πρέπει να έχουν κάνει ρεκόρ χιλιομέτρων πλαγιολισθαίνοντας

Ο χώρος είναι υπερ-ασφαλής.

H Driving Academy δραστηριοποιείται σε συνολικά 35 στρέμματα.

Διαθέτει περισσότερες από 50 ασκήσεις, συστήματα χρονομέτρησης με ραντάρ και οθόνη, σύστημα καταγραφής αντανακλαστικών και, μεταξύ άλλων, 170 ειδικές κορίνες σιλικόνης που δεν προκαλούν ζημιά στο αυτοκίνητο (σε περίπτωση που μπείτε με το δικό σας).

Photo: Driving Academy

Η ατμόσφαιρα είναι φιλική, άνετη, χωρίς περιττούς ανταγωνισμούς και με ακούραστη διάθεση από τους εκπαιδευτές που έχοντας δουλέψει με χιλιάδες οδηγούς, ανεξαρτήτως επιπέδου, έχουν μπει σε φάση βουδιστικής ηρεμίας

Εντοπίζουν άμεσα το λάθος, ξέρουν ακριβώς το πού πάτησες, άφησες, υπερδιόρθωσες ή άργησες και εν συνεχεία επαναλαμβάνουν υπομονετικά χωρίς ποτέ να σε αγχώνουν.

Συνοδηγός στο θέαμα

Στο τέλος μία βόλτα στο δεξί μπάκετ και με τον Θωμά στο αριστερό

Θαύμασα τον τρόπο που με το αριστερό πόδι έλεγχε την πλαγιολίσθηση στο βρεγμένο, ταυτόχρονα με το χειρόφρενοαυτό που σε ακραίες περιπτώσεις σώζει αλλά δυστυχώς εκλείπει από τη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία.

Δε λέμε απλώς να φρενάρεις με trail braking και να ρυθμίζεις.

Λέμε με γκάζι ΚΑΙ φρένο ΚΑΙ/Ή χειρόφρενο ακριβώς καθ’ όλη την τροχιά του βρεγμένου skidpad. Υπάρχει διαφορά.

Ας είμαστε ρεαλιστές. Οι υπηρεσίες της Driving Academy υπερβαίνουν τις απαιτήσεις του μέσου ή και πολύ προχωρημένου οδηγού.

Ο Θ. Παπαπάσχος είναι εκπαιδευτής σε διεθνή σεμινάρια εκπαιδευτών (”Train the trainer”), έχει συνεργαστεί με Σχολές σε περισσότερες από 15 χώρες, από το 2013 είναι Precision Driver σε ταινίες και διαφημιστικά με συμμετοχή σε πολλές και σημαντικές παγκόσμιες παραγωγές, ενώ από το 2019 είναι και Russian arm driver σε dynamic arm.

Koντολογίς, έχει «γράψει» αμέτρητες ώρες, έχει περάσει όλα τα απαιτητικά τεστ σε Σχολές Πιστοποιημένων Εκπαιδευτών της BMW, της Audi και άλλων, ξέρει τα tips (σ.σ. τρελό αυτό με το πώς «κόβεις» την τετρακίνηση στα Porsche 997…) και είναι σε άλλο επίπεδο γνώσεων και χειρισμού

Σίγουρα θα μάθεις κάτι. Κι αν είσαι νέος οδηγός, όπως ο γιος μου, θα αποκτήσεις μια πρώτη αντίληψη των τελείως βασικών και δε θα φύγεις πιστεύοντας πως έγινες οδηγάρα. Για έναν πατέρα, ίσως είναι το πιο σημαντικό

Επίλογος

Η ερώτηση του τίτλου έχει ξεκάθαρη απάντηση: Ναι. Αξίζει.

Να πάτε. Ανεξαρτήτως level. Και το εννοώ. Μαζί θα μάθετε και το νόημα εκείνης της επικής ατάκας: «Είμαστε drifters, όχι powersliders». Σεβασμός

Πήγαμε στο Driving Academy. Αξίζει;

Photo: drivingacademy.gr / 4Drivers.gr


Trail braking Alfa Romeo Giulia

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει