Το ρεκόρ με τη λευκή Porsche 911 GT3 στην πίστα των Σερρών. Η εμπειρία

Post date:

Author:

Category:

Ένας εργοστασιακός οδηγός της Porsche, ο Jukka Honkavuori, μια Porsche 911 GT3, η πίστα των Σερρών, ένας χρόνος-ρεκόρ και η αργή διαδικασία τού να εξελίσσεσαι ως οδηγός. Ο Γρηγόρης Γρηγοριάδης ήταν εκεί και γράφει για την όμορφη εμπειρία

Με τον Jukka Honkavuori γνωριστήκαμε τον Απρίλιο του 2017. Ήταν η γνωστή εκδήλωση του Porsche Driving Experience στην οποία η Porsche επισκέπτεται ευρωπαϊκές πόλεις με τα νέα της μοντέλα.

Το 4Drivers θυμάται τον χαμογελαστό, ξανθό Φινλανδό ο οποίος μας έκανε το briefing στο αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, τον Απρίλιο του 2017. Μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα στο Porsche Driving Experience.

Προσωπικά, γνώρισα τον Jukka Honkavuori στην εκδήλωση που έγινε στο showroom της Porsche Θεσσαλονίκης. Μου έκανε εντύπωση ότι ο Jukka ήταν χαμογελαστός, ευγενικός και πρόθυμος να απαντήσει σε κάθε ερώτηση. Στη συνέχεια, ανταλλάξαμε τα σχετικά social app και κρατήσαμε επικοινωνία όλο αυτό τον καιρό.

Τα απρογραμμάτιστα, όμως, είναι τα καλύτερα. Έτσι δεν λένε; Ε, πριν μια εβδομάδα, λοιπόν, το βράδυ, μόλις είχα πέσει στο κρεβάτι ψόφιος. Εκεί ήταν που βλέπω μήνυμα στο κινητό. ”Greg, i am at Serres for coaching a GT3 owner, i fly back on Thersday morning”.

Δεν ήθελε και πολλή σκέψη. Την επόμενη μέρα το πρωί είμαι ήδη Σέρρες. Λίγο αργότερα, φτάνει ένα κατάλευκο Porsche 991.2 GT3. Aπό τη θέση του συνοδηγού κατεβαίνει ο πάντα χαμογελαστός Jukka. Θα το ‘χετε ίσως ακούσει και εσείς τι λένε για τους Φινλανδούς. Ότι είναι ψυχροί, αμίλητοι, απρόσιτοι. Τα κλασικά. Ε, καμία σχέση με τη γενίκευση. Κι αυτό, γιατί ο Jukka είναι «πιο έξω καρδιά πεθαίνεις»

Porsche-911-GT3-4drivers.gr

Porsche-911-GT3-4drivers.gr

 Ένας ιδιοκτήτης μιας Porsche 911 GT3, ένας εργοστασιακός οδηγός της Porsche, ο υπογράφων και το «γήπεδο» της πίστας των Σερρών. Τα μυγάκια στον εμπρός προφυλακτήρα μαρτυρούν μέρος μόνο του καταιγιστικού ρυθμού

Αμέσως ο Jukka τοποθετεί την τηλεμετρία στο λευκό GT3. Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια. Στην Porsche είχαν επίσης τοποθετηθεί δύο κάμερες, η μια να δείχνει το δρόμο και η άλλη, πίσω απ’ τον οδηγό, να καταγράφει τις κινήσεις του. Αργότερα καταλαβαίνεις σε τι εξυπηρετούν.

Είναι η δεύτερη μέρα της «προπόνησης» για τον ιδιοκτήτη της λευκής Porsche 911 GT3. Λίγο μετα μπαίνουν και οι δύο, Jukka και ιδιοκτήτης, μαζί στην πίστα.

Ο Jukka οδηγεί για 2 γύρους, κάνει check το αυτοκίνητο ταυτόχρονα με τον εκπαιδευόμενο και του επενθυμίζει χρήσιμες λεπτομέρειες. Στη συνέχεια, ο ιδιοκτήτης κάθεται στη θέση του οδηγού και για ένα 20λεπτο session θα καταγράφονται όλα, κινήσεις, γραμμές και χρόνοι απο κάμερες και τηλεμετρία.

Μετά, ο ιδιοκτήτης του GT3 επιστρέφει και o Jukka βγάζει την τηλεμετρία,  «φορτώνει» το αρχείο στο iPad ενώ ενημερώνεται για τα σημεία που  ο οδηγός αντιμετώπισε με δυσκολία.

Εκεί, λοιπόν, αρχίζει το ενδιαφέρον στην τηλεμετρία. Το πορτοκαλί γράφημα είναι του Jukka, το γαλάζιο του «μαθητή» ενώ παράλληλα βλέπουμε την κάμερα που δείχνει τις γραμμές του αυτοκινήτου. 

Τα επόμενα λεπτά περνούν με τον Jukka να του αναλύει μέτρο προς μέτρο λεπτομέρειες για το σημείο φρεναρίσματος, την τοποθέτηση του αυτοκινήτου, τη μετάβαση από το φρένο στο γκάζι, τη διάρκεια του φρεναρίσματος, τεχνικές και συνδυασμούς τους

Όλα τα παραπάνω για να εφαρμοστούν και να ξεφύγεις από το επίπεδο του αυτοδίδακτου χρειάζονται πολλή πρακτική και αμέτρητους γύρους στη πίστα.

Στο επόμενο 20λεπτο ακολουθεί session με τον εκπαιδευτή στη θέση του συνοδηγού, τον ιδιοκτήτη στη θέση του οδηγού και το ανάλογο «κοουτσάρισμα». Μετά θα ακολουθήσει ανάλυση ως το τέλος του μαθήματος, μέχρι τη δύση του ηλίου.

Εκεί, λοιπόν, τελειώνοντας αυτή τη μοναδική ημέρα, ο Φινλανδός σηκώνεται  και μας λέει πως μια και τελειώσαμε για σήμερα θα έκανε δυο καλούς γύρους.

Τον κοιτάζω, του λέω «πρέπει να ‘χεις τρελαθεί, το αυτοκίνητο τρέχει με «τελειωμένα» τα Michelin Cup 2 εδώ και ώρα». Όμως αυτός, χαμογελαστός όπως πάντα, σηκώνεται, μας κλείνει το μάτι και λέει “so it will be more challenging”.

Πιστεύω πως ήθελε αυτή τη φορά να αφήσει την «υπογραφή» του στις Σέρρες με το αγαπημένο του Porsche και με «τελειωμένα» λάστιχα. Γενικά μέσα του ισχύει το δόγμα τύπου ”you against you”. Ή αλλιώς «ξεπέρασε τον εαυτό σου», ένα χαρακτηριστικό χαρισματικών ανθρώπων

Πηγαίνουμε προς το αυτοκίνητο κοιτάζουμε τα λάστιχα και ενστικτωδώς ανταλάσσουμε ματιές με τον ιδιοκτήτη της GT3. Στα μάτια μας είχαμε ανησυχία αλλά κάτι μου λέει για διαφορετικούς λόγους. 

Το λευκό Porsche ξεκίνησε απο τα pits με το ουρλιαχτό από την εξάτμιση της Akrapovic να διαπερνά την ατμόσφαιρα και με τα 500 καθαρόαιμα άλογα του flat six να εκτελούν πιστά την εντολή που δέχονταν από το δεξί πεντάλ.

Από το «άσε» του γκαζιού για τα φρένα στην Κ1 όλα δείχνουν ότι ο οδηγός της έχει αποφασίσει να πάει στο όριο το λευκό GT3, εν γνώσει του πως έχει δεχτεί απο τα αποδυτήρια «γκολ», αυτό τον υπερβολικά φθαρμένων ελαστικών.

Μάλιστα, αρχίζει να πιέζει ενώ ακόμα ουσιαστικά ο γύρος δεν μετρά. Λες και θέλει να το δυσκολέψει πάσει θυσία. Είναι ξεκάθαρο πως δεν θα λογαριάσει το δεδομένο της φθοράς ενώ ο ιδιοκτήτης που έχει κάνει μαθήματα μαζί του μου χαμογελά και μου λέει «δεν τον ξέρεις καλά τον Jukka, θα τα καταφέρει».

Ακούμε να βγαίνει απο την Κ16 με το μοτέρ της GT3 να λυσσάει. Είναι σίγουρο ότι είναι μονο αυτός ο γύρος και μετά…. κανένας.

Δεν θα πλατιάσω άλλο – ίσως το έχω κανει ήδη. Το λευκό 911 GT3 καταφθάνει στα pits και ο οδηγός της έχει ένα πλατύ χαμόγελο κοιτώντας το ηλεκτρονικό χρονόμετρο το οποίο «γράφει» 1:23.90 από ένα εντελώς εγοστασιακό (πέραν της Akrapovic) GT3 με τα λάστιχα το πολύ στο 20% της ζωής τους. Ρεκόρ γύρου πίστας Σερρών για stock legal 991 GT3. Αυτά είναι

Porsche-911-GT3-michelin-cup-4drivers.gr

Porsche-911-GT3-michelin-cup-4drivers.gr

Porsche-911-GT3-interior-4drivers.gr

Porsche-911-GT3-serres-lap-record-4drivers.gr

Porsche-911-GT3-helmet-4drivers.gr

 Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια. Το γυρολόγιο με το Porsche 911 GT3 στις Σέρρες έκλεισε στο 1:23.9 με φθαρμένα ελαστικά. Ακόμα πιο σημαντικό για μας; Ότι για να ανέβεις επίπεδο οδήγησης βοηθά το να έχεις δίπλα σου κάποιον επαγγελματία. Να τον πληρώσεις, να κάτσει δίπλα σου, να σε διορθώσει. Ναι, αξίζει

Κλείνοντας, θα σημειώσω πως πέραν του ενθουσιασμού που σε διακατέχει, στο τέλος αυτό που σου μένει είναι ότι χαίρεσαι να έχεις συνεργασία με ανθρώπους τόσο έμπειρους, με επίπεδο επαγγελματισμού και χαρακτήρα, με μεταδοτικότητα χωρίς ίχνος υπεροψίας. Κι αυτό, συχνά, μετράει πιο πολύ κι  από τις δεξιοκινητικές ικανότητες.

Κι αυτή είναι η λογική μιας τέτοιας, man to man εκπαίδευσης. Όσα κι αν ξέρεις σαν ταλαντούχος οδηγός, σαν περιστασιακός ή και τακτικός track-day επισκέπτης, σαν συνειδητοποιημένος petrolhead.

Ότι οδηγώντας κάτω από την επίβλεψη ενός επαγγελματία πρωταθλητή, έχεις την ευκαιρία να λάβεις το 100% των οδηγικών συμβουλών. Αυτών που θα σε κάνουν καλύτερο, ασφαλέστερο, γρηγορότερο.

Τώρα δείτε και το οπτικοακουστικό για να έχετε συνολικά την εμπειρία.

Photo: Γ. Γρηγοριάδης / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει