Το να βρεις εκείνα τα λίγα δέκατα του δευτερολέπτου για να είσαι όλο και πιο γρήγορος στην πίστα είναι σοβαρή, επίμονη και λεπτομερής υπόθεση. Αυτές είναι οι συμβουλές από τους πρωταθλητές
Είτε οδηγείς ένα σπορ αυτοκίνητο είτε ένα μονοθέσιο, υπάρχουν μερικοί τρόποι για να κερδίσεις τα επίμαχα δευτερόλεπτα και να είσαι πιο γρήγορος στην πίστα
Υπάρχει ένα ενδιαφέρον κανάλι στο Tube, το SAFEisFAST. Απ’ τον τίτλο και μόνο καταλαβαίνετε πως έχει άλλη προσέγγιση, καθαρά οδηγοκεντρική
Μιλώντας διάφοροι πρωταθλητές των Indy για το πώς βρίσκουν εκείνα τα λίγα δέκατα κατά τη διάρκεια ενός γύρου είναι αντιληπτό πως τα δευτερόλεπτα δεν είναι ξηροκάρπια. Και δεν κατεβαίνουν αβασάνιστα.
Σύμφωνα, λοιπόν, με ανθρώπους που έχουν σοβαρή εμπειρία επί της πίστας, υπάρχουν μερικοί συγκεκριμένοι τομείς που αξίζουν προσοχής.
Χρησιμοποίησε όλο το δρόμο
Κάθε εκατοστό της διαθέσιμης πίστας. Γλύφοντας σχεδόν τα όρια, όσο πλάτος ορίζει τη διαδρομή. Όλη η ιστορία είναι να έχεις βρει την ιδανική γραμμή και να αξιοποιήσεις το εύρος.
Φρέναρε αργά
Ίσως ο πιο δύσκολος, τεχνικός και απαιτητικός τομέας αγωνιστικής οδήγησης σε πίστα. Το φρενάρισμα συχνά ξεχωρίζει έναν πολύ καλό οδηγό από έναν εξαιρετικό.
Φρενάρονας είτε πολύ νωρίς είτε πολύ αργά είναι δύο άκρα που απέχουν ελάχιστα δευτερόλεπτα μεταξύ τους. Είναι εύκολο να παρασυρθείς ώστε να φρενάρεις υπερβολικά αργά. Σ’ όλους μας υπάρχει αυτή η αίσθηση της διατήρησης υψηλής ταχύτητας μέσα στην καμπή.
Συνήθως είναι αυτή που έχει σαν αποτέλεσμα να έχουμε χάσει μερικά πολύτιμα δέκατα στην έξοδο της στροφής.
Εκεί δηλαδή που μετρά περισσότερο το momentum του αυτοκινήτου όταν ακολουθεί μία ευθεία. Η οποία πρέπει να αξιοποιηθεί στο μέγιστο δυνατό.
Επίσης, φρενάροντας υπερβολικά αργά κινδυνεύεις, στο άφημα των φρένων, ανάλογα με το ζύγισμα του αυτοκινήτου, να αναγκαστείς να διορθώσεις απότομο ελάφρωμα στον πίσω άξονα. Που και μ΄ αυτό χάνεις χρόνο.
Φυσικά, ο κάθε οδηγός έχει το δικό του στυλ και την ανάλογη εμπειρία που έρχεται με το χρόνο «δεσίματος» με το ανάλογο αυτοκίνητο, τα χούγια του και τον τρόπο που αντιδρά το κάθε σασί.
Βρες το apex
Δηλαδή μη χάνεις το κέντρο της στροφής. Το οποίο, φυσικά, ανάλογα με το είδος της στροφής, το πόσο παρατεταμένη είναι (late apex) ή το πώς δύο ξεχωριστές στροφές τις κάνεις μία, διαφέρει.
Οι πρωταθλητές των Indy στο βίντεο που ακολουθεί τα περιγράφουν καλύτερα. Watch this.
Photo: bmw / Χ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.