Πώς να μεταμορφώσεις ένα απλό Vectra

Post date:

Author:

Category:


Το Vectra ήταν κάποτε σύμβολο φιλήσυχης οικογενειακής τάξης. Όμως κάποια κομμάτια ξεπήδησαν από την ηρεμία του καναπέ, μεταλλάχθηκαν στην κατηγορία Super Touring και κονταροχτυπήθηκαν στις πίστες του BTCC. Αυτό είναι ένα τέτοιο


Λέγεται πως το Vauxhall Super Touring που βλέπετε κόστισε πέραν των £500.000, με λεφτά αξίας 1997…


Η Opel είχε βρει, όπως επιτυχημένα συνήθιζε, την επανάληψη του οικογενειακού σεντάν. Το Vectra είχε εκείνα τα στοιχεία που η γερμανική εταιρεία (εποχές προ Stellantis) ήξερε ότι θα έβρισκαν στέγη στον οδηγό της διπλανής πόρτας

Αβανταδόρικο τετράθυρο, κανονικό πορτμπαγκάζ, τρεις όγκοι τακτοποιημένοι και σένιοι, γενναιόδωρος εξοπλισμός και αδιάφορο σε αίσθηση τιμόνι και κιβώτιο.

Είναι απορίας άξιον πώς, με ελάχιστες εξαιρέσεις, στο Ρούσελχάϊμ, στο κεντρικό εργοστάσιο της εταιρείας, είχαν τόσο αδιάφορες σχέσεις με τα δύο τελευταία εξαρτήματα σύνδεσης με τον οδηγό.

Δε μιλάμε για Opel/Vauxhall Speedster ή και για εκείνο το ενδιαφέρον Astra OPC που έκαναν τη διαφορά, μιλάμε για την πολλή μάζα παραγωγής. Ένιγουεϊ, το Vectra (ή Vauxhall στη Μ. Βρετανία) πούλαγε σα ζεστό ψωμί και αναρίθμητοι πάτερ φαμίλιας έχωσαν παιδιά, σκυλιά, μπαγκάζια και ό,τι κουβαλούσαν σε ζωή και έτερον ήμισυ μέσα στο αρκετά στιβαρό, για την εποχή, πλαίσιο

Ε, αυτό που μόλις διάβασες, το πλαίσιο, μαζί και το βασικό τετράθυρο αμάξωμα, ήταν ό,τι έμειναν για τη μεταμόρφωση του φιλήσυχου Vectra στο «πιο-άγριο-δε-γίνεται» Opel της εποχής.

Το εικονιζόμενο, του 1997, ήταν ένα από τα αγωνιστικά όπλα που είχαν ετοιμαστεί για τη συμμετοχή στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, το ξακουστό ΒΤCC.

Σύμφωνοι, εκεί, όπως είπαμε, τα Opel τα έλεγαν Vauxhall, αλλά όλοι ξέραμε την κολεγιά των βαφτιστικών.


Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ανήκε στην ομάδα Triple Eight Engineering και εμφανίστηκε για τελευταία φορά στην πίστα του Ντόμνιγκτον. Οδηγός της ομάδας ήταν και ο έμπειρος και νικητής του Le Mans, Ντέρεκ Γουόργουικ


BTCC Ford Sierra Cosworth

Αχ, αυτό το BTCC

Και να μη σκάμπαζες γρι αγγλικά, ακόμα κι αν τα ‘ξερες σε επίπεδο «του νόου ας μπέτε», που ΄λεγε και η Παπαδοπούλου, αν σου άρεσε ο άκρατος ανταγωνισμός στις πίστες, τότε αυτό ήταν το πρωτάθλημα που γούσταρες.

Εντάξει, ήταν και το DTM, το αντίστοιχο γερμανικό, όμως στο Νησί είχαν καταφέρει να εκτοξεύσουν σε μαχητικότητα, σασπένς και προβολή πιο «ταπεινά» καθημερινά αυτοκίνητα.

Για παράδειγμα, τα Vectra, τα Renault Laguna, τα Nissan Primera ήταν τέτοιες περιπτώσεις.

Τελείως οικογενειακά τετράθυρα, αυτά που οδηγούσε ο καθείς, μεταλλαγμένα σε απόλυτες αγωνιστικές κατασκευές. Πώς να μη συνδεθεί βλέποντάς τα τόσος κόσμος; Ήταν σα να του ‘λεγαν «δες πού μπορεί να φτάσει το αυτοκίνητό σου»


Τετρακύλινδρος δίλιτρος κινητήρας απόδοσης +300 ίππων, κιβώτιο Χ-Τrac 6 σχέσεων και εμμονική προσοχή στη λεπτομέρεια


Εννοείται πως όλο αυτό ήταν φαντασίωση

Tο αυτοκίνητο που βλέπετε δεν έχει καμία σχέση με αυτό του κυρ-Χαράλαμπου, απέναντι απ΄το σπίτι σου.

«Χτισμένο» γύρω από έναν περίπλοκο ορυμαγδό σωλήνων (βλέπε, roll cage), με τη θέση οδήγησης και την κολώνα του τιμονιού μετατοπισμένες προς το κέντρο για καλύτερη κατανομή βάρους, εξελιγμένες αναρτήσεις, ό,τι πιο εστιασμένο σε περιφερειακά, φρένα, κιβώτια και, βέβαια, κορύφωση απόδοσης περί τους 300 ίππους από το μοτέρ διά χειρός Swindon

H άνοδος και πτώση του BTCC

Για την ιστορία, τα Super Touring έλαμψαν σαν τον ήλιο για σχεδόν δέκα χρόνια.

Ωστόσο, έπεσαν θύματα της ίδιας τους της επιτυχίας. Με τόσο τεράστιο ενδιαφέρον, ήρθε και η τεράστια πίεση για νίκη, οπότε οι κατασκευαστές ξεπέρασαν εαυτούς σε κοστολόγια.

Μαζί ήρθαν και οι αμοιβές των οδηγών με πολλά εκατομμύρια λίρες στα συμβόλαιά τους, παρέα με προϋπολογισμούς διψήφιων εκατομμυρίων. Πολύ χρήμα που δεν εξεαργυρωνόταν «πίσω» στις εκθέσεις της Opel, της Renault, της Nissan ή της Volvo. Έτσι, ουσιαστικά, ολόκληρη η περίοδος των σταρ των Super Touring κατέρρευσε

Παρόλα αυτά, οι μάχες στο BTCC άφησαν εποχή. Ακόμα κι αν είστε νεότερος, με καλά αγγλικά αλλά χωρίς να ξέρετε γρι από το BTCC, ευτυχώς υπάρχει και το YouTube.

Για τους υπόλοιπους που το ζήσαμε κάποτε από τους δέκτες (sic) και δανεικές βιντεοκασέτες, υπάρχει κι αυτό εδώ προς οφθαλμολαγνείαν.

Βγαίνει σε δημοπρασία αυτές τις μέρες, είναι ατόφιο Vectra απ΄τον πόλεμο με πλούσιο αγωνιστικό βιογραφικό και, αν τυχόν σας βρίσκονται πρόχειρες αρκετές χιλιάδες ευρώ, ίσως είναι πολύτιμη προσθήκη σε κάποιο συλλεκτικό γκαράζ. Πουλάτε νεφρό, παίρνετε αυτό


Τον Μάιο, σε λίγες εβδομάδες, θα λάβει χώρα ο αγώνας Donington Historic. Θα είναι αυτό το «τέρας» εκεί σε νέα χέρια;

Photo: Dunkan Hamilton Rofgo


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει