Πώς να ντριφτάρεις τη Μ4. Απλά και κατανοητά (βίντεο)

Post date:

Author:

Category:

Ένας βρεγμένος κύκλος, άπλα και μία M4 στα έμπειρα χέρια ενός εκπαιδευτή της BMW που σε διδάσκει πώς να ντριφτάρεις. Όχι μόνο την απελθούσα Μ αλλά και σχεδόν οτιδήποτε με ικανή ροπή και μπλοκέ που, ως γνωστόν, βοηθούν

BMW M4 πώς να ντριφτάρεις

Οπίσθια σε φάση παρατεταμένης πλαγιολίσθησης. Είναι πιο ωραία έτσι. Αυτό είναι το how-to. Και δεν μιλάμε για αδιάφορα «ντόνατς»


Και δεν λέμε για τέτοια γιατί όσο μεγαλώνει ο κύκλος στροφής τόσο πιο δύσκολο είναι να διατηρηθεί η πλαγιολίσθηση. Τα ντόνατς είναι παιδικά

Όπως εξηγεί με ήχο και εικόνα ο εκπαιδευτής του τμήματος BMW M, υπάρχουν μερικά σημεία-κλειδιά στο πώς να ντριφτάρεις.

- Διαφήμιση-

Όπως, για παράδειγμα, το να κοιτάζεις εκεί που θες να κατευθυνθείς – όχι το αντίστροφο. Ή, επίσης, να είσαι πολύ γρήγορος στη διόρθωση του τιμονιού.

Όσο δε πιο ολισθηρή η επιφάνεια τόσο πιο γρήγορα πρέπει να προλάβεις το σπάσιμο της πρόσφυσης. Σημαντικό.

Η υπερστροφή ισχύος, ουσιαστικά, έχει τρεις διαφορετικές φάσεις. Η πρώτη είναι να την προκαλέσεις

Να αναγκάσεις, δηλαδή, να νικηθεί η μηχανική πρόσφυση των πίσω ελαστικών.

Αυτό, τώρα, δε γίνεται αν είσαι επιφυλακτικός με το γκάζι. Ούτε προοδευτικός. Θέλει βία. Απότομο, βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Σε αντίθετη περίπτωση μάλλον θα καταλήξεις με υποστροφή


Το αμέσως επόμενο βήμα είναι να μειώσεις, επίσης απότομα, ή και να αφήσεις στιγμιαία το γκάζι. Θυμήσου: παρατεταμένο πάτημα του γκαζιού κατά την πρώτη φάση και έχεις τετακέ. Μειωμένο γκάζι και δεν έχεις σπάσιμο της πρόσφυσης

Αφού εξασκηθείς, η σωστή ισορροπία είναι κάτι που βρίσκεται. Σαφώς, πάντως, βοηθούν τόσο μία ικανή ροπή από χαμηλές rpm όσο και ένα ελεγχόμενο διαφορικό.


Η δεύτερη φάση

Είναι αυτή που εντυπωσιάζει και περισσότερο: το πώς να διατηρήσεις την πλαγιολίσθηση.

Εδώ, όπως εξηγείται στο βίντεο, χρειάζεται να συντονίζεις το πάτα-άσε του γκαζιού με την ανάλογη διόρθωση τιμονιού.

Όσο περισσότερο το γκάζι τόσο μεγαλύτερη η γωνία.

Πολύ σημαντικό επίσης, αν θες να διατηρήσεις μία ενιαία τροχιά «καπνίζοντας» τα πίσω λάστιχα βοηθά να ‘χεις το γκάζι στη μοκέτα. Τέρμα κάτω. Έτσι, δεν θα σου κουνιέται το πίσω μέρος και θα είναι περισσότερο εύκολος ο έλεγχος.

Στην περίπτωση, ωστόσο, ενός αυτοκινήτου με πολλή δύναμη δε χρειάζεται να του δώσεις όλη την ισχύ.

Στο βρεγμένο και με τις χαμηλές ταχύτητες που θα δεις, η Μ4 του βίντεο αρκείται σε ένα 20%-30% της διαθέσιμης δύναμης

Εδώ, όμως, προσοχή: αν φοβηθείς, αν μειώσεις απότομα το γκάζι, μπορεί να βρεθείς με τους τροχούς σου να κοιτάζουν σε διαφορετική κατεύθυνση απ’ αυτήν που πρέπει. Και τότε, καθώς με το μειωμένο -ή ακόμα χειρότερα, το αφημένο γκάζι- οι τροχοί βρουν ξανά πρόσφυση, σε περιμένει μία μεγαλοπρεπής έξοδος. Στην καλύτερη

Αν πάντως όλα πάνε καλά και έχεις διατηρήσει την επιθυμητή πλαγιολίσθηση, είσαι έτοιμος για…

Την τρίτη φάση

Η οποία είναι αλληλουχία της προηγούμενης.

Να μειώσεις πολύ γλυκά και προοδευτικά το γκάζι μέχρι να βρουν ξανά οι τροχοί σου την πρόσφυση και να ισιώσει σωστά το αυτοκίνητο. Χωρίς άτσαλα, χωρίς ψαρέματα. Ήρεμα και αρχοντικά.


Ford Mustang παντιλίκι

Photo: bmw.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει