Πώς τα Focus RS και Focus WRC έκαναν τη Ford κυρίαρχη

Post date:

Author:

Category:

Οι σκηνές όπου ο Κόλιν Μακρέι στο μπάκετ του Focus WRC παρέδιδε μαθήματα οδηγικής τελειότητας στις ειδικές διαδρομές της Ουαλίας έχουν γράψει ιστορία. Ταυτόχρονα το «πολιτικό» Focus RS ήταν αυτοκίνητο που έθεσε τη Ford σε μια ιστορικά σημαντική θέση στο πάνθεον των προσθιοκίνητων hot hatch. Σύνδεση με το χθες μέσω ενός βίντεο που συνδέει τις «τελείες»

Το τετρακίνητο Ford Focus WRC του Μακρέι και το προσθιοκίνητο Focus RS (Mk1) είναι πρωταγωνιστές σε ένα ενδιαφέρον οπτικοακουστικό στο επίσημο κανάλι Hagerty


To Focus WRC επιστρέφει στους σωστούς, στενούς, γεμάτους ανωμαλίες και χασίματα δρόμους της Ουαλίας, έτοιμο να σκαλίσει αναμνήσεις

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με εσωτερικό κωδικό ”V10FMC”, σήμερα ανήκει στο βρετανικό οίκο πώλησης κλασικών και γενικώς ιδιαίτερων κατασκευών Girardo & Co.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι εξοικειωμένο με τον απαιτητικό τάπητα καθώς, μεταξύ άλλων, κατέλαβε τη 2η θέση στο Ράλλυ του Μόντε Κάρλο, το 2001, με τους Κάρλος Σάινθ και Λουίς Μόγια ως πλήρωμα.


Ford Focus RS Mk1

«Πολιτικό όπλο»

Αντίστοιχα, το Focus RS δεν είναι λιγότερο ιδιαίτερο, καθώς πρόκειται για το αυτοκίνητο με σειριακό αριθμό ”0001”. Κατευθείαν από το στόλο που διατηρεί η επίσημη Ford στη Μ. Βρετανία.

Προσθιοκίνητο που όσοι είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε, είτε ως δημοσιογραφικό είτε ως αυτοκίνητο ιδιωτών, θυμόμαστε ακόμη τον ξεκάθαρο συμμετοχικό χαρακτήρα του και ό,τι το συνόδευε. Το μηχανικό μπλοκέ, τα τύπου μπάκετ με την ψηλά τοποθετημένη, είναι αλήθεια, θέση οδήγησης, το άμεσο τιμόνι, τα φρένα, τη ρυθμισιμότητα. Σαφώς ένα από τα πιο σημαντικά hot hatch των τελευταίων δεκαετιών

Οι δρόμοι που επιλέχθηκαν από το κανάλι του Hagerty να επισκεφθεί ξανά με το RS ήταν στη Βόρεια Ουαλία. Ο βασικός λόγος για να γίνει εκεί το «γύρισμα» ήταν η επίδραση του Ρίτσαρντ Πέρι Τζόουνς στην εξέλιξη της Ford.

Αν δεν σας λέει κάτι το όνομά του, αυτές οι διαδρομές ήταν το «βούτυρο στο ψωμί» του και θεωρείται πως η συμβολή του ήταν καθοριστική στον κινηματικό χαρακτήρα του Mondeo, εκείνης της οικογενειακής αυτοκινητάρας -ναι, αυτοκινητάρας- όπως και του «απλού» Focus Mk1 – δύο αυτοκινήτων που κυριολεκτικά έσωσαν τη Ford στην Ευρώπη.

Mαζί, το ατύχημα του Μακρέι στην Κορσική. Σακατεμένος μεν αλλά ψυχικά δυνατός για να δεθεί στο μπάκετ, δέκα μόλις ημέρες μετά το συμβάν, και να οδηγήσει το Focus RS σε μια από τις πρώτες εμφανίσεις του στο κοινό.

Σα σήμερα, 15 Σεπτεμβρίου του 2007, ο μεγάλος Κόλιν Μακρέι σκοτώθηκε πέφτοντας με το ελικόπτερο που πιλοτάριζε. Ήταν ο ίδιος που απογείωνε το Focus WRC.

Απ´την άλλη, εμείς, οι απλοί θνητοί, είχαμε το Focus RS (Mk1). H Ford και οι θιασώτες της σπορ οδήγησης του χρωστάμε.

Δείτε το, έχει ενδιαφέρον.

Photo: Hagerty


Ford Focus RS vs Type R

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει