Kάπου στα μέσα του 2010 το μαύρο-ματ Focus RS500 είχε παρουσιαστεί ως το πιο «κακό» hot hatch της εποχής. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα, είναι «μαύρος χρυσός»

Οριακά δυνατό για προσθιοκίνητο, ‘’bad ass’’ και μόλις 500 τεμάχια. Όσοι έχουν ακόμη ένα τέτοιο, μάλλον έχουν μια γρήγορη επένδυση στα χέρια τους
Είχε προηγηθεί το «απλό» Focus RS (που μόνο απλό δεν ήταν) σ’ εκείνο το έντονο λαχανί που η επίσημη Ford Ελλάς είχε βγάλει ως δημοσιογραφικό
Τότε, στο πέρασμά του είχε ξεσηκώσει την Αθήνα.




Για λίγους και «αριθμημένους»
Σειρά, λοιπόν, είχε το «πολεμικό» RS500, ως συλλεκτική έκδοση περιορισμένης παραγωγής.
Μόλις 500 τεμάχια και τέλος. Όποιος πρόλαβε, πρόλαβε.
Κάτω από το καπό υπήρχε ο γνωστός πεντακύλινδρος των 2,5 lt, μόνο που οι «μάγοι» της Ford είχαν καταφέρει να «αποσπάσουν» το ακόμα μεγαλύτερο νούμερο των 350 ίππων.

Τριακόσιοι πενήντα σε προσθιοκίνητο ήταν-είναι-και θα είναι μεγάλη τιμή για FWD. Φυσικά με ό,τι μαζί συνεπάγεται στο πώς μεταφέρεις όλη αυτήν την ισχύ στην άσφαλτο χωρίς πολλά δράματα και υστερικό torque steer. Κατά το κοινώς λεγόμενον, «ψάρεμα» του τιμονιού. Αυτό δηλαδή που είσαι με το γκάζι στη μοκέτα και παλεύεις να διορθώνεις στην ευθεία

Όμως ακόμα και σε τέτοια απότολμα μονοπάτια, το Focus RS500, με την υποστηρικτική χορηγία του ελεγχόμενου διαφορικού της Quaife και της δικής της σωτήριας εκδοχής για το σύστημα μπροστινής ανάρτηςης «Γόνατο» Διπλού Άξονα (η Ford το ‘λεγε RevoKnuckle), κατάφερνε να δαμάσει σε ένα σημαντικό βαθμό την υπερχείλιση ροπής από τους μπροστινούς τροχούς. Τουλάχιστον από την 3η στο κιβώτιο και εντεύθεν
«Αντρικό» hot hatch
Σχετικά πιο ωμό ως διαδικασία χειραγώγησής του, το RS500 απαιτούσε σαφώς περισσότερη προσπάθεια για να το πας γρήγορα μεν με ροή δε.
Τα σκασίματα και η ώθηση από τις 3500 σ.α.λ. σου υπενθύμιζαν πως έμπαινες στο δικό του λυκόφως. Ναι, ήταν ιδιαίτερο, μαύρο (με μεμβράνη της 3Μ) και «κακό». Κάντε σούμα τη σημειολογία.

Μπάκετ, ταμπελάκι με τον συλλεκτικό αριθμό και τρίθυρη πόρωση. Το RS500 ήταν δυνατό και απαιτούσε σωστή διαχείριση της άφθονης ροπής. Δεν συστήνεται σε κάγκουρες που σπινάρουν με 1ες και 2ες

Αν είναι cult;
Η ίδια η αγορά έχει ήδη «ψηφίσει, δε χρειάζεται δική μας απάντηση.
Aυτήν τη στιγμή η μεταπωλητική αξία του Focus RS500 βρίσκεται σε σταθερή, με ανοδικές τάσεις, τροχιά.
H μέση τιμή σε δολάρια ΗΠΑ (εκεί όπου δεν πωλήθηκε ποτέ, παρά μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά) είναι στα $90.694. Ενδεικτικά κάποιο έχει πουληθεί στην τιμή-ρεκόρ των $130.104 ενώ η πιο πρόσφατη περίπτωση που άλλαξε χέρια ήταν έναντι $91.409. Τρελό ποσό για προσθιοκίνητο hot hatch. Αλλά και τόσο ιδιαίτερο. Gone but not forgotten

Το γράφημα αποτυπώνει τις τρέχουσες διεθνείς τιμές του Ford Focus RS500 στην αγορά των μεταχειρισμένων
Photo: Ford / classic.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.