Τι άλλο θα δούμε από αυτόν το νέο βασιλιά των hot hatch; Αρκεί η μισή ιπποδύναμη του GR Yaris σε σχέση με το πανίσχυρο GT-R Nismo των 600 ίππων στο βρεγμένο; Όπως φαίνεται στο βίντεο του βρετανικού Autocar, ναι
Κατά τι ταχύτερο από το Nismo αποδείχθηκε το GR Yaris απέναντι στο χρονόμετρο. Ίσως όμως το ευνοεί και μία κοντή πίστα με σχετικές ανωμαλίες όπου ευνοείται η λογική της αρχιτεκτονικής του, όπως αυτή στην οποία πραγματοποιήθηκε η «κόντρα». GR Yaris vs GT-R
Οι διαφορές μεταξύ του νέου hot hatch και του GT-R Nismo είναι σαφώς περισσότερες από τις ομοιότητές τους
Ναι μεν είναι αμφότερα τετρακίνητα και εξ Ανατολών προερχόμενα αλλά από ‘κει και πέρα υπάρχει ένα χάος κατηγορίας, αμαξώματος, χωρητικότητας, κιβωτίων και πολλών άλλων.
Αν θα προτιμούσαμε ένα GR Yaris σε σχέση με ένα GT-R; Αν δεν υπήρχε θέμα χρημάτων, όχι. Ακόμα και αν ήταν παντού γρηγορότερο από το Nismo.
Ωστόσο, ενδεικτικά και μόνο, το GR Yaris κοστίζει στη (Μ. Βρετανία όπου πραγματοποιήθηκε το σχετικό βίντεο) £33,495 (περιλαμβανομένου του Circuit Pack).
Αντίστοιχα η τιμή του Nissan GT-R Nismo των 600 ίππων είναι σχεδόν εξαπλάσια, για την ακρίβεια, £180,095.
Ιπποδύναμη, 0-100 (5,2 δ/λ για το Yaris vs 2,8 δ/λ για το GT-R), τελική ταχύτητα (229 km/h vs 314 km/h, αντίστοιχα) αλλά και βάρος είναι σε τελείως διαφορετικό επίπεδο μεταξύ τους με το Nismo να ζυγίζει 1,754 κιλά έναντι των 1,280, σύμφωνα με τις επίσημες τιμές της Toyota Ευρώπης
Υποθέσεις
Τι θα έκανε το GR Yaris σε μια πίστα άλλου μήκους, με υψομετρικές διαφορές και μεγαλύτερες ευθείες όπου το GT-R Nismo θα μπορούσε να απλώσει το πλεόνασμα ισχύος και ροπής;
Πιθανότατα το αποτέλεσμα θα ήταν διαφορετικό. Πολύ περισσότερο αν το NISMO δεν φορούσε semi slicks.
Ωστόσο, έστω και στα πλαίσια της συγκεκριμένης «κόντρας», δεν παύει να είναι ένα σημαντικό επίτευγμα για το πώς ένα μικρό, τρικύλινδρο hot hatch μπορεί να είναι ταχύτερο από ένα πραγματικό υπεραυτοκίνητο παντός καιρού.
Τα specs της τελευταίας εκδοχής του Nissan GT-R
Το εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο ανακοινώθηκε -και επισήμως- πως πλέον εφοδιάζεται με τις τουρμπίνες από τα αγωνιστικά GT-R της κατηγορίας GT3.
Η Nissan υποστηρίζει -και έχουμε κάθε λόγο να την πιστεύουμε- πως οι νέες φτερωτές προσφέρουν ακόμα πιο ακαριαία απόκριση.
Για την ακρίβεια, τα πτερύγια έγιναν λεπτότερα και μειώθηκαν σε συνολικό αριθμό από 11 σε 10.
Σύμφωνα με τη Nissan, τα νέα τούρμπο του GT-R Nismo έχουν βελτιωμένη απόκριση κατά 20% από τα 110 km/h με 4η ταχύτητα και πάνω από τις 4,000 rpm.
Δείτε το επίσημο βίντεο.
Photo: Autocar
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.