Πόσο κοστίζει να τρέχεις με Porsche 911 σε Track Day;

Post date:

Author:

Category:

Ένας Έλληνας που ζει εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ, ένας έμπειρος οδηγός και επίσημος εκπαιδευτής στο Porsche Club of America, γράφει για την εμπειρία του Track Day στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Matthew, show us the money

Porsche Track Day

Η γαλάζια Porsche 911 (997) έτοιμη για άλλο ένα track day, σε μια χώρα που την ξέρουμε ως gas-guzzler αλλά λατρεύει το motorsport. Αυτή είναι η εμπειρία εκ των έσω. Κύριε Παρτσινέβελε, έχετε το λόγο


Όλα ξεκίνησαν όταν πήρα το πρώτο μου Porsche 993, το 2001

Ήταν η στιγμή που ανακάλυψα πως υπάρχουν περισσότερα από 150,000 μέλη στο Porsche Club or America

To 2002 κατάφερα να κάνω 10 νίκες και να κατακτήσω το Πρωτάθλημα στο New Jersey. Έτσι ξεκίνησαν όλα.

Είμαι ενθουσιώδης φίλος των track day. Ανέκαθεν με γοήτευε η πίστα ως συνδυασμός ταχύτητας και ασφάλειας.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ αρχάριου και track dedicated driver;

Αν είσαι αρχάριος και νομίζεις ότι θα μπεις στην πίστα και θα κερδίζεις, οι εκπαιδευτές θα γελάνε. Η οδήγηση στην πίστα δεν έχει καμία σχέση με την οδήγηση στον δρόμο. Νόμος.


Για παράδειγμα, ως αρχάριος θα πρέπει να μάθεις πώς να χρησιμοποιείς τα φρένα σου. Είναι πολύ βασικό. Όπως επίσης πού πρέπει να βρίσκεται το αυτοκίνητο πριν το apex. Και πολλά-πολλά ακόμα, φυσικά


Εδώ, στην Αμερική, κάθε καινούργιος οδηγός έχει και έναν δάσκαλο στη θέση του συνοδηγού. Οι τιμές ξεκινούν από $65-400. 

Στα περισσότερα HPDE (High Performance Driving Education clubs), οι οδηγοί χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες με μία χρωματική ένδειξη.

Το κίτρινο για τους τελείως αρχάριους και το πράσινο με εκπαιδευτή. Μετά είναι το μπλε, για όσους έχουν πάνω από 10-12 συμμετοχές – και αυτοί με εκπαιδευτή.

Στη συνέχεια το άσπρο γκρουπ για όσους έχουν στο βιογραφικό τους περισσότερα από δύο χρόνια σε track day, περισσότερες από 20 συμμετοχές και περισσότερες από 40 ημέρες οδήγησης.

Και τέλος, στην κορυφή, είναι το κόκκινο γκρουπ, οι επαγγελματίες οδηγοί. Οι φανατικοί του είδους και όλοι οι γρήγοροι εκπαιδευτές.

Πόσο κοστίζει το track day

Για να έχεις ένα αυτοκίνητο σαν αυτό που οδηγώ, μία Porsche 911 Carrera S, που από 3450 LB βάρους (περίπου 1,550 kg) κατέβηκε στα 2760LB (περίπου 1,242 kg), χρειάζεσαι αρκετά χρήματα.

Όμως η μείωση βάρους σε συνδυασμό με τα παρελκόμενα δημιουργεί τρομερή διαφορά στο γυρολόγιο.


Για να μπορείς να κάνεις χρόνους, χρειάζεται να αλλάξεις πολύ πράμα. Αμορτισέρ, φρένα, δίσκους, συμπλέκτη, διαφορικό. Η λίστα είναι ατέλειωτη. Ας πούμε ότι κάποια $60,000-80,000 είναι μια καλή αρχή. Και όταν έχεις ένα 997S που μπορεί και κοντράρεται με ένα GT3 απόδοσης +450 ίππων, κερδίζεις το σεβασμό πολλών οδηγών

Porsche 911 track

Αλλά αυτή είναι η αρχή. Σ’ αρέσει η πρόσθεση;

Αν ναι, έχεις να πληρώσεις τη συντήρηση και την εξέλιξη αναλόγως πίστας. Αλλά και το ψαγμένο set-up.

Κάποιοι μπορεί να νομίζουν ότι θα αγοράσουν μία εργοστασιακή 911 για Porsche Cup και ότι θα είναι οι ταχύτεροι του track day. Λάθος.

Λάθος. Όπως λέμε εδώ στην Αμερική, «is the driver not the car» (σ.σ. είναι ο οδηγός που κάνει τη διαφορά, όχι το αυτοκίνητο).


Για να φτάσεις στο σημείο που θα είσαι ο ταχύτερος, θες δουλειά. Σε ποια πίστα θα τρέξεις; Ποιο είναι το ιδανικό set-up; Τι θερμοκρασία έχει το πρωί και πώς μεταβάλλεται στη ροή της μέρας; Πόση υγρασία έχει; Πόση καύσιμο θα έχεις; Πάντα ίσα-ίσα να σου βγάλει τα 20-30 λεπτά της ώρας. Less is more 


Και, βέβαια, κρατάς σχολαστικές σημειώσεις για το πώς ανταποκρίνεται το αυτοκίνητο σε στροφές που θέλουν περισσότερη προσοχή.

Ποτέ, μα ποτέ των ποτών, δε θέλεις να τρέξεις το αυτοκίνητο σε πίστα που δεν ξέρεις 10/10. Όπως λέμε εδώ, will be my big  loss.


Μάνθος Παρτσινέβελος Porsche
Matthew Partsinevelos

Σε ετήσια βάση για σέρβις και για νορμάλ φθορές, με 3-4 αλλαγές λαδιών, 3-4 φορές ευθυγράμμιση και αλλαγή υγρών φρένων δύο φορές το χρόνο, θα χρειαστείς περισσότερα $5,000

Porsche 911 Porsche Club or America

Και, βέβαια, να προσεύχεσαι να μη χτυπήσεις the second tier of the turtles (σ.σ. τα κερμπς) αν είναι πάνω από 5 ίντσες μιας και το αυτοκίνητο έχει μόνο 4 ίντσες ύψος από την άσφαλτο. Κάτι που έκανα τις προάλλες, σε απότομη στροφή με μεγάλη ταχύτητα, και μου κόστισε $3,700 (περίπου €3,108)


Και η σούμα δεν τελείωσε ακόμη

Προσθέτεις, φυσικά, τα ελαστικά.

Αν πηγαίνεις στην πίστα περισσότερες από 12 ημέρες και θες πραγματικά οι χρόνοι σου να είναι στο Top 10, θα χρειαστείς τουλάχιστον 3 σετ λάστιχα.

Πολλαπλασίασε τα $1,900 x 3 και έχεις άλλο ένα υποσύνολο της τάξης των $5,700 (περίπου €4,788).

Και βέβαια ούτε καν βάζω μέσα το αν θα συμμετέχουμε σε time trials ή σε αγώνες. Ξεκίνα να βρεις χορηγούς και καλή αρχή.

Ξεκινώ για ένα σαββατοκύριακο με 4 ώρες οδήγησης μέχρι να φτάσω στην πίστα.

Ενημερωτικά, πρέπει να ‘χεις δηλώσεις συμμετοχή περίπου δύο μήνες πιο πριν. Κόστος; Από $350-600, αναλόγως τις ημέρες και την πίστα.

Μετά προσθέτεις τα έξοδα του ξενοδοχείου (από $250-400 το τριήμερο) και συνολικό καύσιμο, αναλόγως την απόσταση στο πήγαινε-έλα.

Α έχεις, όπως εγώ, το Suburban 9000 με τρέιλερ φορτωμένο με όλα τα απαραίτητα σετ λάστιχα, θέλω από $80-150 βενζίνη.


Porsche Track Day

Επόμενη κρίσιμη ερώτηση: θέλουμε να έχουμε ασφάλεια; Τις ημέρες που τρέχουμε στην πίστα, για κάθε σαββατοκύριακο η ασφάλεια μπορεί να κοστίζει από $350-600. Εξάρταται το ποσό της ασφαλιζόμενης αξίας που θες να ορίσεις για το αυτοκίνητό σου

Porsche 911 Hellas

Τέλος, προσθέτεις και το καύσιμο για την πίστα.

Με τη συγκεκριμένη Porsche χρειάζομαι περίπου 16-18 γαλόνια ανά ημέρα. Άρα, με τις τρέχουσες τιμές, θέλω για ένα τριήμερο περίπου $140 (περίπου €117).

Κάπως έτσι είναι ένα συνοπτικό κοστολόγιο για ένα τριήμερο track day. Έσω έτοιμος να τα «ακουμπήσεις».


Porsche Track Day

Δεν το σκέφτομαι καλύτερα. Με αποζημιώνει, ωστόσο, ότι όταν είμαι απόλυτα εστιασμένος και οι χρόνοι μου στην πίστα ακουμπούν -ίσως και να ξεπερνούν τα track set records-  ακουμπάω νιρβάνα

Μάνθος Παρτσινέβελος

Τα λεφτά δεν έχουν σημασία. Μόνο το εσωτερικό χαμόγελο, ο ιδρώτας στην παλάμη και ο πόνος στους καρπούς. Είναι heaven

Μάνθος Παρτσινέβελος είναι National Certified Instructor στο Porsche Club of America και στο NASA (National Auto Sport Association) και αθεράπευτα HOD (Hooked on Driving)


Dodge Viper

Photo: Μάνθος Παρτσινέβελος / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει