Έχεις αγώνα; Να πώς θα επιβιώσεις στην πρώτη στροφή

Post date:

Author:

Category:

Δεν μπορείς να κερδίσεις έναν αγώνα απ’ την πρώτη στροφή, αλλά μπορείς να τον χάσεις απ’ την πρώτη στροφή. Τι πρέπει να θυμάσαι;

Εκκίνηση Formula 1

Κλασική σκηνή με θόρυβο και κατεστραμμένες λαμαρίνες. Η παραπάνω συνέβη στο Spa. Θα μπορούσε, όμως, και όπου «κατεβαίνεις» σε αγώνα πίστας


Το ότι μπορεί να χάσεις έναν αγώνα από την πρώτη στροφή, ήταν και παραμένει ένα απ΄ τα πιο χιλιοειπωμένα τσιτάτα στο χώρο των αγώνων. Μπορεί να φαίνεται αυτονόητο. Όμως, και μόνο το να επιβιώσεις στον πρώτο γύρο είναι συχνά αρκετό για να μπορέσεις να διεκδικήσεις το κάτι παραπάνω στη συνέχεια. Ή και βαθμούς

Οι εκπαιδευτές της σχολής αγωνιστικής οδήγησης VRS (Virtual Racing School) που διαθέτουν εμπειρία στην εκμάθηση τεχνικών μέσω εξομοιωτών οδήγησης έχουν να μας θυμίσουν μερικές συμβουλές επιβίωσης.

Συνέχισε να κοιτάς εκεί που θες να πας

Συχνά, σε φάση εκκίνησης συμβαίνουν τόσα γύρω σου που η τάση είναι να μην εστιάζουμε εκεί που θέλουμε να κατευθύνουμε το αυτοκίνητο αλλά στους ανταγωνιστές μας. Ειδικά αν συμβεί κάποιο ατύχημα, αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο. Έτσι, χάνεται πολύτιμος χρόνος. Μάθε να ξεκολλάς το βλέμμα και να σημαδεύεις εκεί που θες να πας έχοντας αντίληψη τού τι συμβαίνει περιμετρικά.

Ει δυνατόν, μείνε εκτός κεντρικής γραμμής

Κι αυτό γιατί συνήθως εκεί συμβαίνουν οι επαφές και τα όποια τυχόν ατυχήματα. Μείνε στις άκρες, με τα αντανακλαστικά σε φάση alert. Ο στόχος είναι να εκμεταλλευθείς τα όποια κενά για την πρώτη στροφή που έρχεται.

Σκέψου διαφορετικά σενάρια

Καθώς προσεγγίζεις την πρώτη στροφή, έχε υπόψιν διαφορετικές εκδοχές της αγωνιστικής γραμμής ανάλογα με τα ενδεχόμενα. Επίσης, μην κάνεις τελείως απρόβλεπτες κινήσεις, εκτός αν έχεις το σχετικό χώρο. Κι αυτό γιατί κάτι τελείως απρόβλεπτο μέσα στο μποτιλιάρισμα των αυτοκινήτων αυξάνει τις πιθανότητες να σε χτυπήσει κάποιος.

Προσαρμόσου στη θέση σου

Ανεξαρτήτως της θέσης απ’ την οποία ξεκινάς το σημαντικότερο είναι να κάνεις μια «καθαρή», πειθαρχημένη εκκίνηση. Αν είσαι μπροστά, προσπάθησε να μην σε κυριεύσει άγχος απ΄το λεφούσι που έρχεται πίσω σου. Προσπάθησε να προστατεύσεις τη θέση σου.

Σε κάθε περίπτωση, υπολόγισε τη σχέση ρίσκου / όφελους για κάθε κίνηση. Αυτό ισχύει ειδικά για αγώνες μεγαλύτερης διάρκειας σε σχέση με έναν αγώνα λίγων γύρων.

Αν, πάντως, μέσα στο σασπένς του αγώνα δεν προλαβαίνεις να θυμηθείς ούτε τα μισά απ΄όσα διάβασες, δεν πειράζει. Συμβαίνει και στους καλύτερους.


BMW M2 Competition

Photo: f1.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει