Το Renault 5 Turbo ήταν πάνφαρδυ, δύσκολο, τελείως cult και δεν το έβλεπες συχνά. Καλύτερα. Όσο λιγότεροι τόσο πιο ποθητό
Ο αμύητος έβλεπε απλώς ένα Renault 5άρι πρησμένο «τούμπανο» σα να ‘χε πέσει στη σούπα με τα πολυεστερικά. Kι ο ψαγμένος στεκόταν και σεβόταν το σπάνιο θέαμα
Φουλ κόκκινο μέσα-έξω, φουτουρισμός και τεστοστερόνη. Αυτό ήταν το Renault 5 Turbo. Και όποιος είχε τα κότσια, ίδρωνε για να το οδηγήσει
Το Renault 5 Turbo δεν ήταν και το πιο εύκολο στον κόσμο.
Μάλιστα έμπειροι οδηγοί και συνοδηγοί των ελληνικών αγώνων αναφέρονται σ’ αυτό ως «ένα από τα πιο δύσκολα αυτοκίνητα που πάτησαν ποτέ σε ειδικές διαδρομές».
Aπίστευτο εσωτερικό και σχεδίαση που ανέτρεπε τα στερεότυπα στο εσωτερικό
Tα καθίσματά του, αν δεν ήταν εδώ, θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν στο MoMA
Μοτέρ πίσω από την πλάτη, μικρό μεταξόνιο και ελάφρωμα του μπροστινού. Το Renault 5 Turbo δεν είχε καμία σχέση με τις καταβολές του, εκείνο το απλό και προσθιοκίνητο «5άρι». Μόνο κατ’ όνομα ήταν η συγγένεια
Οδηγώντας το ένιωθες το lag κάτω από τις 4.500 rpm όπως και την αίσθηση πως είχες ένα σεβαστό όγκο πίσω από την πλάτη σου. Έμοιαζε κάπως με την εμπειρία ενός κλασικού αερόψυκτου Porsche 911
Κινητήρας | 1.4 lt, βενζινοκινητήρας, τετρακύλινδρος, turbo |
Κιβώτιο | Xειροκίνητο 5 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον πίσω άξονα |
Ισχύς | 160 PS |
Ροπή | 221 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 6,6'' |
Τελική ταχύτητα | 210 km/h |
Βάρος | 900 kg |
Ένα ενδιαφέρον παλαιότερο βίντεο, από τον Ντάβιντε Τσιρόνι, αποδίδει το δέοντα σεβασμό στους οδηγούς αγώνων που δάμασαν τα σκληροπυρηνικά 5άρια σε ειδικές και «όπου».
*Πατήστε το πλήκτρο με το γρανάζι για την εμφάνιση αγγλικών υποτίτλων
Photo: renault.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.