Ζωντανός ή νεκρός; Για τη σφοδρή έξοδο στο Ring

Μόνο που το βλέπεις «πονάει». To σφοδρό ατύχημα που συνέβη πριν λίγες ημέρες στην πίστα του Nürburgring με μια Porsche 911 GT3 Cup μάς υπενθυμίζει τα βασικά

Τα οποία, κατά βάση, είναι δύο. Το πρώτο, πως ακόμα και σε μια τέτοιας σοβαρότητας έξοδο μαζί με αλλεπάλληλες τούμπες, σε ένα σύγχρονο αγωνιστικό αυτοκίνητο έχεις αρκετές πιθανότητες να βγεις ζωντανός. 

Κάποτε ο σκαπανέας της ασφάλειας στο motorsport, Sir Jackie Stewart, κατάφερε να εμπνεύσει το μήνυμα για περισσότερη προστασία των οδηγών και, συνεπακόλουθα, την κατάργηση των αγώνων της F1 στην πίστα του Nürburgring (μιλώντας πάντα για το βόρειο τμήμα της, το περίφημο Nordschleife).

- Διαφήμιση-

Έκτοτε, ως γνωστόν, οι υπόλοιποι αγώνες (πλην F1) συνεχίζονται στο Ring αλλά τόσο τα ίδια τα αυτοκίνητα όσο και οι γενικότερες προδιαγραφές ασφάλειας εξελίχθηκαν τόσο, ώστε ο συνδυασμός τους να είναι ικανός να προστατεύσει τον οδηγό. Κάτι τέτοιο έγινε και στο συγκεκριμένο σφοδρό ατύχημα. 

Το δεύτερο, εξίσου βασικό μάθημα, είναι πως το ίδιο το ατύχημα ή και όποια παραλλαγή εξόδου θα μπορούσε να εξελιχθεί διαφορετικά. Με θύμα. Ή θύματα.

Aρκεί να θυμηθεί κανείς το σχετικά πρόσφατο συμβάν, το 2015 συγκεκριμένα και στο ίδιο περίπου σημείο της Flugplatz, όταν ο βρετανός Jann Mardenborough απογειώθηκε με το Nissan GT-R, πέρασε το προστατευτικό σύρμα και προκάλεσε το θάνατο ενός ανυοποψίαστου θεατή και τραυμάτισε μερικούς ακόμα. Ήταν αυτό στο video.

Συμπέρασμα. Γνωστό. Και μανιέρα. Αλλά πάντα επίκαιρο: το motorposrt δεν είναι βόλτα για να ταΐσεις τις πάπιες στο πάρκο. Τυγχάνει να το ξεχνάμε συχνά, ειδικά όσοι το αγαπάμε. Αλλά αυτό είναι, ίσως, και το πιο σημαντικό μάθημα. Γιατί η ζωή είναι πάνω από οποιονδήποτε αγώνα. 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει