Ζωντανός ή νεκρός; Για τη σφοδρή έξοδο στο Ring

Μόνο που το βλέπεις «πονάει». To σφοδρό ατύχημα που συνέβη πριν λίγες ημέρες στην πίστα του Nürburgring με μια Porsche 911 GT3 Cup μάς υπενθυμίζει τα βασικά

Τα οποία, κατά βάση, είναι δύο. Το πρώτο, πως ακόμα και σε μια τέτοιας σοβαρότητας έξοδο μαζί με αλλεπάλληλες τούμπες, σε ένα σύγχρονο αγωνιστικό αυτοκίνητο έχεις αρκετές πιθανότητες να βγεις ζωντανός. 

Κάποτε ο σκαπανέας της ασφάλειας στο motorsport, Sir Jackie Stewart, κατάφερε να εμπνεύσει το μήνυμα για περισσότερη προστασία των οδηγών και, συνεπακόλουθα, την κατάργηση των αγώνων της F1 στην πίστα του Nürburgring (μιλώντας πάντα για το βόρειο τμήμα της, το περίφημο Nordschleife).

- Διαφήμιση-

Έκτοτε, ως γνωστόν, οι υπόλοιποι αγώνες (πλην F1) συνεχίζονται στο Ring αλλά τόσο τα ίδια τα αυτοκίνητα όσο και οι γενικότερες προδιαγραφές ασφάλειας εξελίχθηκαν τόσο, ώστε ο συνδυασμός τους να είναι ικανός να προστατεύσει τον οδηγό. Κάτι τέτοιο έγινε και στο συγκεκριμένο σφοδρό ατύχημα. 

Το δεύτερο, εξίσου βασικό μάθημα, είναι πως το ίδιο το ατύχημα ή και όποια παραλλαγή εξόδου θα μπορούσε να εξελιχθεί διαφορετικά. Με θύμα. Ή θύματα.

Aρκεί να θυμηθεί κανείς το σχετικά πρόσφατο συμβάν, το 2015 συγκεκριμένα και στο ίδιο περίπου σημείο της Flugplatz, όταν ο βρετανός Jann Mardenborough απογειώθηκε με το Nissan GT-R, πέρασε το προστατευτικό σύρμα και προκάλεσε το θάνατο ενός ανυοποψίαστου θεατή και τραυμάτισε μερικούς ακόμα. Ήταν αυτό στο video.

Συμπέρασμα. Γνωστό. Και μανιέρα. Αλλά πάντα επίκαιρο: το motorposrt δεν είναι βόλτα για να ταΐσεις τις πάπιες στο πάρκο. Τυγχάνει να το ξεχνάμε συχνά, ειδικά όσοι το αγαπάμε. Αλλά αυτό είναι, ίσως, και το πιο σημαντικό μάθημα. Γιατί η ζωή είναι πάνω από οποιονδήποτε αγώνα. 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Το κύκνειο άσμα του Audi TT; Αυτό είναι το TTS competition plus

Οι τρεις καμπύλες υπάρχουν και σήμερα. Και αυτό, αν μη τι άλλο, τονίζει την ευφυΐα της πρώτης φοράς. Το Audi TT, αισθητικά μιλώντας, αντέχει δυο δεκαετίες με μόλις τρεις γενιές στην εξέλιξή του. Τρεις μόλις γενιές είκοσι δύο χρόνια; Μοιάζει με αιώνα

Είναι οι δρόμοι αρκετοί γα τη Ferrari SF90 Spider των 1,000 ίππων; (βίντεο)

Η SF90 Spider κατεβάζει την αναδιπλούμενη οροφή της σε μόλις 14δ/λ, ανεβάζει παλμούς σαφώς ταχύτερα και αφαιρεί διπλώματα σε αφελείς που πιστεύουν ότι 1,000 ίπποι είναι για χρήση δρόμου σε χρόνο ντε-τε

Δείξε μου το αυτοκόλλητό σου να σου πω ποιος είσαι

Πέρα απ΄την όποια πλάκα, η βιομηχανία των αυτοκόλλητων -ή διεθνώς λεγόμενα bumper stickers- είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση. Και είναι σοβαρή γιατί διακινούνται σοβαρά χρήματα

Νέα Lamborghini Huracán STO. Ο εξτρεμιστικός αντίπαλος της GT3 RS (βίντεο)

Μετάγγιση τεχνολογίας από τις πίστες κατευθείαν στο δρόμο για την εντυπωσιακή, σε όψη και προδιαγραφές, Lamborghini Huracán STO. Η πιο σκληροπυρηνική Huracán που κατασκευάστηκε ποτέ έχει στόχο την, επίσης, πιο σκληροπυρηνική εκδοχή της Porsche 911, τη GT3 RS

Διαρροή: Βρήκαμε τις φωτό και τα specs του νέου Subaru BRZ (βίντεο)

Το νέο Subaru BRZ, τουλάχιστον στο αρχικό του λανσάρισμα, δεν θα είναι τούρμπο. Θα είναι ξανά ατμοσφαιρικό. Επαναλαμβάνουμε: ατμοσφαιρικό. Και, δυστυχώς, δεν θα δει ευρωπαϊκό έδαφος

Η AMG GT Black Series γίνεται το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στο Ρινγκ (βίντεο)

Η AMG GT Black Series έσπασε το γυρολόγιο του ταχύτερο αυτοκινήτου παραγωγής στο Νορντσλάιφε με χρόνο 6:43,616. Ένα ρεκόρ που κρατήθηκε ανέπαφο περισσότερο από δύο χρόνια από τη Lamborghini Aventador SVJ

Αυτοκίνητο που σε κάνει καλύτερο οδηγό. Ποιο είναι;

Θέλω να το γράψω καιρό αλλά το φοβάμαι μήπως βγει ασαφές. Ο τίτλος που μου 'ρχόταν στο μυαλό είναι πότε ένα αυτοκίνητο είναι τεχνικό. Όχι τεχνολογικό. Τεχνικό οδηγικά