Ζωντανός ή νεκρός; Για τη σφοδρή έξοδο στο Ring

Μόνο που το βλέπεις «πονάει». To σφοδρό ατύχημα που συνέβη πριν λίγες ημέρες στην πίστα του Nürburgring με μια Porsche 911 GT3 Cup μάς υπενθυμίζει τα βασικά

Τα οποία, κατά βάση, είναι δύο. Το πρώτο, πως ακόμα και σε μια τέτοιας σοβαρότητας έξοδο μαζί με αλλεπάλληλες τούμπες, σε ένα σύγχρονο αγωνιστικό αυτοκίνητο έχεις αρκετές πιθανότητες να βγεις ζωντανός. 

Κάποτε ο σκαπανέας της ασφάλειας στο motorsport, Sir Jackie Stewart, κατάφερε να εμπνεύσει το μήνυμα για περισσότερη προστασία των οδηγών και, συνεπακόλουθα, την κατάργηση των αγώνων της F1 στην πίστα του Nürburgring (μιλώντας πάντα για το βόρειο τμήμα της, το περίφημο Nordschleife).

- Διαφήμιση-

Έκτοτε, ως γνωστόν, οι υπόλοιποι αγώνες (πλην F1) συνεχίζονται στο Ring αλλά τόσο τα ίδια τα αυτοκίνητα όσο και οι γενικότερες προδιαγραφές ασφάλειας εξελίχθηκαν τόσο, ώστε ο συνδυασμός τους να είναι ικανός να προστατεύσει τον οδηγό. Κάτι τέτοιο έγινε και στο συγκεκριμένο σφοδρό ατύχημα. 

Το δεύτερο, εξίσου βασικό μάθημα, είναι πως το ίδιο το ατύχημα ή και όποια παραλλαγή εξόδου θα μπορούσε να εξελιχθεί διαφορετικά. Με θύμα. Ή θύματα.

Aρκεί να θυμηθεί κανείς το σχετικά πρόσφατο συμβάν, το 2015 συγκεκριμένα και στο ίδιο περίπου σημείο της Flugplatz, όταν ο βρετανός Jann Mardenborough απογειώθηκε με το Nissan GT-R, πέρασε το προστατευτικό σύρμα και προκάλεσε το θάνατο ενός ανυοποψίαστου θεατή και τραυμάτισε μερικούς ακόμα. Ήταν αυτό στο video.

Συμπέρασμα. Γνωστό. Και μανιέρα. Αλλά πάντα επίκαιρο: το motorposrt δεν είναι βόλτα για να ταΐσεις τις πάπιες στο πάρκο. Τυγχάνει να το ξεχνάμε συχνά, ειδικά όσοι το αγαπάμε. Αλλά αυτό είναι, ίσως, και το πιο σημαντικό μάθημα. Γιατί η ζωή είναι πάνω από οποιονδήποτε αγώνα. 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Διαρροή: Αυτές είναι οι νέες BMW M3 και M4

Μένει να φανεί σε πόσους εν δυνάμει ιδιοκτήτες η νέα σχεδιαστική τάση της BMW θα αποθαρρύνει τυχόν αγορά - και ειδικά επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το βασικό, ωστόσο, ζήτημα είναι οι Μ3 και Μ4 με όλα τα υπόλοιπα υπερθετικά τους. Ως προσωπικότητα, οδηγική εμπλοκή, συνολική ποιότητα

Το Mazda MX-30 έρχεται Ελλάδα. Οι τιμές και το τελευταίο οχυρό

Η Mazda δεν μπήκε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Ίσως και να άργησε. Πρόκειται για μια εταιρεία που επενδύει ακόμα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, στη Mazda πράττουν ορθώς. Δεν ξέρω πώς θα τους βγει εμπορικά αλλά τουλάχιστον ως εταιρική φιλοσοφία, οι άνθρωποι δεν τα ξεπουλάνε όλα στο βωμό του trend

Πόσο καλό μπορεί να είναι το νέο VW Golf GTi;

Ως πιο άμεσο ανταγωνιστή του νέου Golf GTI θα έβλεπα λιγότερο τα πιο εστιασμένα hot hatch και περισσότερο μία νέα «ποσότητα» στην κατηγορία, τη BMW 128ti. Για πρώτη φορά προσθιοκίνητη, επίσης με δίλιτρο τούρμπο, ελαφρώς ισχυρότερη αλλά και κατά τι βαρύτερη, στα 1,520 kg σε σχέση με τα 1,425 του Golf

Το Nissan Z Proto και ο σοφός Katayama

Ένα σπορ πισωκίνητο που περιμέναμε χρόνια. Ο αντικαταστάτης του 370Z, το νέο Nissan Z Proto είναι η σκυτάλη στην κληρονομιά ενός ανθρώπου που είχε δει το μέλλον

Ποιο είναι το καλύτερο FWD hot hatch όλων των εποχών;

Ιστορικά, οι Γάλλοι παραμένουν σταθερά στις κορυφαίες εκδόσεις των hot hatch, η Opel δείχνει ότι το προσπαθεί συνειδητά (αν και δεν έχει ακόμα την ωριμότητα στο σασί με τους πρώτους), η Ford παραδοσιακά ξέρει να φτιάχνει εξαιρετικά δείγματα. United colors of hot hatches

Ιερό τοτέμ. Επίσκεψη στα άδυτα της Autodelta

Για πρώτη φορά ένας alfista μοιράζεται ό,τι έζησε και φωτογράφισε το καλοκαίρι του 1972 πίσω απ΄ τους τοίχους του αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo, της θρυλικής Autodelta

Το «Φρανκενστάιν» GR Yaris των 1,000 ίππων του Daigo Saito

Ένας κανονικός άνθρωπος θα ήταν πολύ ευχαριστημένος με το GR Yaris. Σωστά. Μόνο που Daigo Saito δεν είναι κανονικός. Είναι ο εξωγήινος του drifting και μόλις ξήλωσε ό,τι υπήρχε μέσα στο νέο hot hatch

Γιατί θέλω να σκίσει η Maserati MC20

Φαντάζομαι τη Maserati MC20 ως άξια διάδοχο της παράδοσής της. Μαζί με το αυτονόητο: να επιβιώσει οικονομικά, να βγει το στρατηγικό πλάνο για 13 νέα μοντέλα, να διαχωριστεί από την Alfa για να ξεμπερδεύουμε με το cross engineering και να αποκτήσει την αυτοδυναμία που απαιτεί το όνομά της

Βούτυρο, ψωμί και Cayman στην Αμερική

Τι σχέση έχει το πρωινό με μία 718 Cayman GTS στο Porsche Experience Center της Ατλάντα; Ένας αναγνώστης, Έλλην του εξωτερικού, έχει το στόρι

Τέλος ο ντίζελ από το Kodiaq vRS. Θα αλλάξει χαρακτήρα;

Οι ντιρεκτίβες καθορίζουν, πλέον, όλο το τζογάρισμα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και το Kodiaq vRS είναι το νέο πείραμα για την πορεία των πραγμάτων που έρχονται