Η Giulia έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αλλά γιατί περιορίζει η ίδια το fun για τον ”Πραγματικό Οδηγό”;
Ναι, αν παίρνεις ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο, είναι σχεδόν επιβεβλημένο να μπορείς να απενεργοποιείς τα ηλεκτρονικά. Για το fun της υπόθεσης. Για τη γοητεία της πλαγιολίσθησης.
Αλλά και για πρακτικούς λόγους. Σε άλλες χώρες, όπου το χιόνι είναι συχνό πιάτο ημέρας, είναι απαραίτητο να μπορείς να ‘χεις τη δυνατότητα να ελέγχεις την ολίσθηση.
Αλλά, εδώ, βασικά, μιλάμε για το πρώτο. Τη συμμετοχικότητα του RWD. Πόσο μάλλον, όταν μιλάμε για μια Alfa Romeo. Κι άλλο τόσο, όταν η Alfa Romeo Giulia είναι το πρώτο πισωκίνητο μοντέλο εδώ και πολλά, πολλά χρόνια.
Οδηγώντας την έκδοση 2.2 με το diesel κινητήρα και το μπλοκέ διαφορικό, μετά από τα πρώτα χιλιόμετρα ψάξαμε για το αντίστοιχο πλήκτρο του ESP. Μόνο που δεν βλέπεις τίποτα εμφανώς
Η δεύτερη σκέψη είναι πως θα υπάρχει η δυνατότητα μέσω του ψηφιακού μενού στην κεντρική οθόνη. Μόνο που κι εκεί, δεν υπάρχει τίποτα. Τζίφος.
Το μόνο που μπορείς να καταφέρεις είναι να επιλέξεις το πρόγραμμα Dynamic το οποίο χαλαρώνει ελάχιστα το παρεμβατικό όριο των ηλεκτρονικών. Αλλά, ελάχιστα. Ίσα-ίσα όσο βλέπετε στις φωτό. Για να την πλασάρεις. Για να το ”κλέψεις” λίγο μη εφαρμόζοντας μεγάλη γωνία τιμονιού. Για να δεις αυτό που βλέπεις παρακάτω. Αυτό είναι το όριο.
Το καλύτερο και πιο άμεσο turn-in στην κλάση και ένα ανάλαφρο άψογο ζύγισμα είναι τα ατού της Giulia. Όχι όμως και η απουσία οποιασδήποτε δυνατότητας παρέμβασης στο ηλεκτρονικό ”δίχτυ” του ESP. Κρίμα
Η petrolhead κοινότητα, παραδοσιακοί alfisti αλλά και νέοι, ενθουσιώδεις πελάτες αναρωτιόντουσαν το γιατί. Μια ενδιαφέρουσα απάντηση είχε δώσει, πάντως, ο πρώην CTO (Chief Technical Officer) της Alfa Romeo, Roberto Fedeli σε σχετική ερώτηση του ιταλικού automoto.it
Ο πρώην CTO της Alfa είχε αφήσει το περιθώριο για αναθεώρηση της υπάρχουσας χαρτογράφισης
O Fedeli έλεγε, πως όταν ανέλαβε στην Alfa τη θέση του τεχνικού διευθυντή, η απόφαση για μη απενεργοποιούμενο ESP είχε ήδη ληφθεί. Ωστόσο, αναφέρει πως η συγκεκριμένη επιλογή είχε κυριολεκτικά διχάσει τους μηχανικούς της Alfa.
#Διάβασέ το: Η Παρασκευή των ονείρων μου με τη Giulia QV
Αναγνώριζε, επίσης, πως υπάρχουν πολλοί που θα ήθελαν την αναθεώρηση αυτής της απόφασης και ενδεχομένως δεν είναι κάτι που μπορεί να αποκλειστεί, αν και η βασική προτεραιότητα της Alfa είναι η ασφάλεια.
Η γνώμη του 4Drivers
Συχνά, η τάση του να μην υπάρχει καμία δυνατότητα χαλάρωσης, έστω, του ESP υπαγορεύεται από δύο παράγοντες. Τον ”ύπουλο” και τον ”πολιτικώς ορθό”.
Ο πρώτος λέει. πως από ”κάτω” υπάρχει ένα μέτριο σασί που ενδεχομένως εκτεθεί υπό πίεση και η εταιρεία αποφασίζει να ”προστατεύσει” το προϊόν της αλλά και τους επιβαίνοντες από όποιες ”περιπέτειες”. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τη Giulia. Καμία σχέση. Ξεκάθαρα. Το σασί της λάμπει,
Ο δεύτερος λέει, πως σε ένα μαζικό μοντέλο και όχι σε μια απόλυτα ειδική έκδοση, όπως η QV, συχνά οι κατασκευαστές επιλέγουν τη μη απενεργοποίηση σε μια προσπάθεια να προστατεύσουν ακόμα και τον άσχετο οδηγό.
Με τα ηλεκτρονικά ”full on” έχουν το κεφάλι τους ήσυχο, σε σαφώς μεγαλύτερο βαθμό. Εμφανίζονται, έτσι, πως έχουν μια αδιαπραγμάτευτη επιλογή όσον αφορά το fun στο δρόμο.
Αυτός ο λόγος φαίνεται πως υπερίσχυσε στα κεντρικά της Alfa για τις entry level εκδόσεις της Giulia. Ας μείνουν οι petrolheads που αρέσκονται σε υπερστροφές με την κορυφαία αλλά και σαφώς μακράν ακριβότερη έκδοση QV.
Με μία διαφορά: εδώ, δεν μιλάμε για ένα προσθιοκίνητο hatchback, τύπου Giulietta που παλεύει στα μικρομεσαία αλλά για το πρώτο πισωκίνητο Alfa.
Κι ακόμα περισσότερο, με αντιπάλους τύπου BMW 3 Series ή Mercedes C-Class. Που, για φαντάσου, επιτρέπουν την ολική ή μερική απενεργοποίηση του ESP. Αλλάζουν οι καιροί…
#Διάβασέ το: True story: μεγαλώνοντας με τη Giulia στα ’70s
Εν ολίγοις, θεωρούμε πως η Αlfa ”φοβήθηκε” και δεν έδειξε την αυτοπεποίθηση που, ούτως ή άλλως, θα έπρεπε να είχε μετά από ένα μηχανολογικά ραφιναρισμένο αυτοκίνητο όπως η Giulia. Σχεδόν στράφι το μπλοκέ.
Έλεγε, όμως, ο CTO της Alfa, εκεί στα κεντρικά, πως ετοιμάζει την έκπληξη σε ένα επόμενο face-lift, ίσως;
Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.