Ήταν ακριβώς σαν σήμερα, 20 Ιανουαρίου του 1994, όταν ο Μεγάλος Ayrton Senna πρωτοκάθισε στο μπάκετ της Williams-Renault για τις πρώτες δοκιμές, στην Πορτογαλία
Η Williams ήταν η νέα ομάδα του Ayrton για την αγωνιστική σεζόν του ’94. Λίγους μήνες πριν είχε λήξει το συμβόλαιο του με την McLaren, την ομάδα με την οποία είχε στεφθεί 3 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής με 35 νίκες στη Formula 1
Στη Williams συνάντησε τον Damon Hill, ο οποίος έτρεχε από την προηγούμενη χρονιά με την ομάδα έχοντας κατακτήσει την 3η θέση στο πρωτάθλημα
Τόσο ο Hill όσο και ο Ayrton Senna οδήγησαν στην πίστα του Εστορίλ, στην Πορτογαλία, στις 19 Ιανουαρίου, το μονοθέσιο. Ίσα-ίσα για τις τηλεοπτικές ανάγκες και την αναγκαία διανομή του οπτικοακουστικού υλικού στα κανάλια. Ακόμη, βλέπεις, δεν υπήρχε YouTube.
Χαμόγελα για το τυπικό της υπόθεσης, Εστορίλ, 20 Ιανουαρίου 1994. Η πιο μαύρη σελίδα στα νεότερα χρόνια της F1 μόλις ξεκινούσε
Ταχύτερος με το καλημέρα
Την επόμενη μέρα ακριβώς, στις 20 του μήνα, ο Senna μπήκε στην πίστα για να κάνει τις πρώτες του αναγνωριστικές δοκιμές με την FW15. Ήταν το ίδιο αυτοκίνητο μ’ αυτό της προηγούμενης σεζόν. Αλλα χωρίς τα ηλεκτρονικά που είχε απαγορεύσει η FIA για το 1994.
Αυτό σήμαινε πως η Williams δεν διέθετε ενεργή ανάρτηση, ηλεκτρονικό έλεγχο πρόσφυσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι ή σύστημα ABS στα φρένα.
Θεωρητικά ήταν ένα μονοθέσιο παρόμοιο μ’ αυτό του ’93 με το οποίο ο Alain Prost είχε κερδίσει τον τίτλο. Στην πράξη, ωστόσο, τελείως διαφορετικό.
Τη μέρα εκείνη, λοιπόν, ο Senna «έγραψε» 42 γύρους στην πίστα. Παρά το γεγονός ότι δεν ανακοινώθηκαν επίσημα οι ταχύτεροι γύροι του, ήταν, λέγεται, γρηγορότερος απ’ όλους τους άλλους οδηγούς που επίσης έκαναν δοκιμές στο Εστορίλ.
Ωστόσο, ο Βραζιλιάνος ολοκληρώνοντας το τεστ δήλωσε προβληματισμένος με την έλλειψη σταθερότητας του αυτοκινήτου. Ζήτημα που συνέχισε να τον απασχολεί
Ο Senna επιβεβαίωσε, πάντως, τη δύναμη του V10 κινητήρα της Renault. Έναν μήνα αργότερα, η Williams έφερε την FW16 στην πίστα, ξεκινώντας δοκιμές στην Imola, το Paul Ricard και το Silverstone. Προσπαθούσε να λύσει τα προβλήματα συμπεριφοράς που ‘χε εντοπίσει ο Senna.
Για την ιστορία, το Πρωτάθλημα της σεζόν ξεκίνησε στις 27 Μαρτίου με την καρό σημαία να δίνει εκκίνηση στην πίστα του São Paulo, στη Βραζιλία. Ως γνωστόν, λίγους μήνες αργότερα ο Senna σκοτώθηκε οδηγώντας για αυτή την ομάδα.
Το παρακάτω βίντεο είναι αυτό που «γυρίστηκε» εκείνη την ημέρα. Με τον Senna και τη Williams. Σαν σήμερα.
Photo: Getty Images
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.