Μετά από δεκαοκτώ ολόκληρα χρόνια, το επιβλητικό υπεραυτοκίνητο της Nissan έριξε αυλαία. Δεν ξαναβγαίνει τέτοιο

Η Nissan ανακοίνωσε πως πλέον δεν δέχεται παραγελίες για τον “Godzilla”
Ήταν το μακρινό πλέον 2007 όταν η Nissan είχε προσκαλέσει δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο για να οδηγήσουν στην υπέροχη πίστα του Εστορίλ, στην Πορτογαλία, το ολοκαίνουργιο υπεραυτοκίνητό της.
Έχοντας την τύχη να είμαι εκεί, οι γύροι στην πιστάρα ολοκληρώθηκαν με τον ισοπεδωτικά καταπληκτικό τρόπο που αυτό το νέο τετρακίνητό αυτοκίνητο επιβεβαίωνε πως ήταν άξιος διάδοχος της βαριάς κληρονομιάς της εταιρείας.



Από την πρώτη εμφάνισή του, το GT-R R35 κέρδισε τον σεβασμό των οδηγών και των ειδικών της αυτοκινητοβιομηχανίας, χάρη στην πρωτοποριακή τεχνολογία, τις εξαιρετικές επιδόσεις και την προσιτή (για τα δεδομένα των supercars) τιμή του

Στα «μάτια» της Porsche
Δεν το είχαν πει τελείως ανοιχτά αλλά ήταν προφανές: στόχος δεν ήταν άλλος από την Porsche 9 11 turbo. Οι «σχιστομάτηδες» στόχευσαν στην κορυφή με το καλημέρα.
Ο διάδοχος του θρυλικού Skyline GT-R (R34) θέλησε νε συνεχίσει την παράδοση των υψηλών επιδόσεων που είχε θεμελιώσει η Nissan ήδη από τη δεκαετία του ’60.

Ωραίο κόκπιτ, ψηφιακές λειτουργίες που πρώτη φορά είδαμε το 2007 και διάταξη 2+2
Εξοπλισμένο με έναν 3.8 λίτρων twin-turbo V6 κινητήρα (VR38DETT) και το πιο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης της εποχής, αυτό με τον κωδικό @ATTESA E-TS”, το GT-R εντυπωσίασε με την εξωπραγματική του πρόσφυση, την ακρίβεια, τις αστραπιαίες επιταχύνσεις του καθώς και τη σχετική φιλικότητα σε σχέση με άλλες κεντρομήχανες κατασκευές – πόσο μάλλον με την πιο δύσκολη οδηγικά, στο όριο, 911 Τurbο (997) της εποχής
Game over
Ως γνωστόν, δεκαοκτώ χρόνια στην παραγωγή είναι αιώνας – βγαίνουν ακόμα και τρεις διαφορετικές γενιές μοντέλων μέσα σ’ αυτό το χρονικό διάστημα.
Ωστόσο το αυτοκίνητο κατάφερε να επιβιώσει απέναντι στον ανταγωνισμό επειδή ακριβώς ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του το 2007

Ένα από τα πιο καθοριστικά αυτοκίνητα στη σκηνή του tuning. Ιαπωνική παράδοση και τετρακίνηση που μπορούσε να «περάσει» στην άσφαλτο ακόμα και περισσότερους από 1.000 ίππους. Για κάποιους κι αυτοί ακόμα είναι λίγοι
Προφανώς υπέστη συνεχείς βελτιώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του, με την ιπποδύναμη να αυξάνεται από τα 480 άλογα του αρχικού μοντέλου στα 600+ άλογα στις πιο ακραίες εκδόσεις, όπως το GT-R Nismo
Παράλληλα, η τεχνολογία του εξελίχθηκε διαρκώς, με αναβαθμίσεις στην αεροδυναμική, στα ηλεκτρονικά βοηθήματα και στα συστήματα μετάδοσης.
Πλέον όμως, τόσο η περιβαλλοντική νομοθεσία όσο και η σχετική ηλικία της πλατφόρμας καθώς και η «στροφή» στον εξηλεκτρισμό ήταν το τρίπτυχο που οδήγησαν όχι μόνο στο αναμενόμενο τέλος του μοντέλου αλλά και τη μη αντικατάστασή του με κάποιο άλλο θερμικό υπεραυτοκίνητο στη γκάμα της εταιρείας
Ωστόσο ακόμα και ίδια η αγορά των υπεραυτοκινήτων αυτές τις σχεδόν δύο δεκαετίες εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο και η Nissan δεν είχε πλέον περιθώριο να συνεχίσει κάτι το οποίο απαιτεί πολύ υψηλά ποσά επενδυσης.
Το μέλλον
Παρότι το GT-R R35 φτάνει στο τέλος του, η Nissan δεν έχει εγκαταλείψει την ιδέα ενός διαδόχου.
Οι φήμες κάνουν λόγο για ένα GT-R R36, το οποίο θα μπορούσε να διαθέτει έναν υβριδικό ή πλήρως ηλεκτρικό κινητήρα προκειμένου να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Θα συνεχίσει η Nissan να προκαλεί τα supercars του κόσμου με ένα νέο, εξηλεκτρισμένο “Godzilla”; Μόνο ο χρόνος θα δείξει.


*Sayōnara (αντίο)
Photo: nissan.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.