The Test. Όταν ο Ayrton Senna οδήγησε IndyCar (video)

Post date:

Author:

Category:

Ήταν πριν 26 χρόνια, στις 20 Δεκεμβρίου 1992, όταν ο βραζιλιάνος «θεός», Ayrton Senna, έκανε δοκιμές με την Penske-Chevrolet PC21, ως προσκεκλημένος του συμπατριώτη του, Emerson Fittipaldi

Μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν. Η σεζόν του 1992 έχει τελειώσει. Ο Nigel Mansell έχει στεφθεί πρωταθλητής και αποχωρεί από την F1, για να λάβει μέρος στο πρωτάθλημα IndyCar, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού για το 1993, με τον Alain Prost να παίρνει τη θέση του στην πανίσχυρη Williams.

Ο Ayrton Senna, εκτός του ότι έχει τερματίσει μόλις τέταρτος στο πρωτάθλημα, έβλεπε το 1993 αρκετά δυσοίωνο, μιας και η McLaren είχε χάσει πλέον τους κινητήρες της Honda. Οι επιλογές του, τότε, ήταν να παραμείνει στην McLaren (όπως και έγινε) με ένα υποδεέστερο μονοθέσιο, να δεχθεί την πρόταση του Eddie Jordan που του πρόσφερε όχι μόνο θέση οδηγού, αλλά και μερίδιο από την ομάδα ή να κάνει διάλειμμα ενός χρόνου, όπως ο Prost το 1992.

Εν αναμονή αποφάσεων, ο Senna θέλησε να πάρει μια γεύση από IndyCar. Με τον συμπατριώτη του Emerson Fittipaldi, που ήταν και διαμεσολαβητής, πήγαν στην πίστα Firebird West, στο Φοίνιξ της Αριζόνα, για να δοκιμάσουν την Penske-Chevrolet PC21. Η τελειομανία και η οδηγική ιδιοφυΐα του Senna έλαμψε ακόμη κι εκεί, όταν μετά τους πρώτους γύρους προσαρμογής και έπειτα από αλλαγές στις ρυθμίσεις που ο ίδιος πρότεινε, σημείωσε χρόνο μισό δευτερόλεπτο ταχύτερο του Fittipaldi…

Η όλη κίνηση του Senna λειτούργησε ως μοχλός πίεσης προς τον Ron Dennis ώστε να παραμείνει στη McLaren με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες

Το κίτρινο κράνος σε μια ταιριαστή εικόνα. O Senna με την Penske-Chevrolet PC21, με τα γνώριμα (από την McLaren) λευκά-κόκκινα λογότυπα της Marlboro. Πόσο διαφορετικά μπορεί να είχε γραφτεί η ιστορία αν είχε μεταπηδήσει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού;

Το συγκεκριμένο σασί (PC21 – 004) ανακατασκευάστηκε το καλοκαίρι του `17 από τον Roger Penske για το ίδρυμα Ayrton Senna Foundation, προς τιμήν του βραζιλιάνου, με τις ίδιες ρυθμίσεις που είχε κάνει στην δοκιμή πριν 25 χρόνια, αναδεικνύοντας για πολλοστή φορά την τεράστια «κληρονομιά» που έχει αφήσει πίσω του.

Η συνέχεια επί της οθόνης στο πολύ ωραίο βίντεο που ετοίμασε και ανέβασε στο Tube ο δημοσιογράφος Marshall Pruett.

Photo: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιώργος Δημόπουλος
Γιώργος Δημόπουλος
Γεννημένος στην Καλαμάτα. Αγάπησε την ταχύτητα και τους τέσσερις τροχούς από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Μεγαλώνοντας εθίστηκε στην αλήθεια και συνδέθηκε καρμικά με τον αριθμό 27 και μία Alfa 75, με την οποία έγιναν αχώριστοι και μοιράζονται την απέχθειά τους για την κίνηση σε ευθεία γραμμή. Κατά περιόδους, προσπαθεί να «παγιδεύσει» στιγμές με την φωτογραφική μηχανή.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport