Just sold! Πόσο κοστίζει σήμερα ένα Ford Sierra RS500 Cosworth;

Post date:

Author:

Category:

Αυτό το Sierra RS500 Cosworth του ’87, με μόλις 19,275 χιλιόμετρα στο οδόμετρο, το υπ’ αριθμόν 451 από τα 500 που κατασκευάστηκαν, μόλις πουλήθηκε έναντι €114,885. Σπάνιο, εμβληματικό και μαζί με μια ψιλοάγνωστη ιστορία για το πώς παραλίγο να μην υπάρξει ποτέ

Sierra Cosworth

Το αυτοκίνητο που σχεδόν ταύτισε μαζί του το όνομα Cosworth. Έγινε μύθος, κυριάρχησε στους αγώνες Tουρισμού και πρέπει να σου κάτσει τζόκερ για να δεις κάποιο ορίτζιναλ μπροστά σου. Κι όμως, παραλίγο να μην υπάρξει ποτέ. Για αρκετούς λόγους που ο καλός θεός της Αγγλίας συνωμότησε και έμειναν ιστορία. Ίσα-ίσα για να γράψουμε το ταπεινό αυτό κομμάτι


Η Ford είχε όλη την καλή διάθεση να στηρίξει το Sierra ως ένα αυτοκίνητο που θα πέρναγε την ομολογκασιόν του Group A η οποία είχε ως προϋπόθεση να κατασκευάσει και να πουλήσει 5,000 κομμάτια

Βασικά, είχαν πειστεί για το project δύο σημαντικοί άνθρωποι στα υψηλά κλιμάκια της ιεραρχίας της εταιρείας, ο αντιπρόεδρος δημοσίων σχέσεων (με θητεία στο GT40) και ο αντιπρόεδρος εξέλιξης, από το τότε αφεντικό της Ford Motorsport, Στιούαρτ Τέρνερ, να πάνε παρέα στη Cosworth και να ζητήσουν τη συνεργασία της για την προμήθεια του κινητήρα.

- Διαφήμιση-

Αρχικά είχαν στο μυαλό τους ένα 16βάλβιδο, τούρμπο που να αποδίδει 180 ίππους σε έκδοση δρόμου και άλλους 120 επιπλέον στην αγωνιστική του μορφή.

Η Cosworth είπε το πολυπόθητο «ναι» αλλά υπό δύο όρους. Ο πρώτος ήταν η έκδοση δρόμου να αποδίδει τουλάχιστον 204 ίππους και ο δεύτερος ότι θα έπρεπε να ‘χει στα χέρια της μια παραγγελία τουλάχιστον 15,000 κινητήρων 

Η Ford, δεν ήθελε περισσότερους από 5,000 κινητήρες από την Cosworth. Τι να τους κάνει; Μια ομολογκασιόν ήθελε. Αλλά ας το πάρει το ποτάμι, έσφιξε το χέρι και συμφώνησε.

Πολλοί, μάλιστα, λένε πως τα περισσευούμενα 10,000 μοτόρια ήταν και ο βασικός λόγος που αργότερα εξέλιξε το τετράπορτο, δεύτερης γενιάς Sierra RS Cosworth.

Το επόμενο εμπόδιο ήταν η αεροδυναμική

Στα απλά Sierra είχαν παρατηρηθεί φαινόμενα αστάθειας ακόμα και σε μέσες ταχύτητες . Έτσι, ο Λόθαρ Πίνσκε που ανέλαβε τις παρεμβάσεις στο αμάξωμα ζήτησε λευκό χαρτί. 


Μετά από δοκιμές στην αεροσύραγγα και στην πίστα της Ναρντό, παρουσίασε πάνω σ΄ ένα XR4i τη δική του εικαστική παρέμβαση με προσθήκες από fiberglass, αλουμίνιο και μια αρχική εκδοχή της τεράστιας φτερούγας. Μετά τη μάθαμε όλοι ως ”whale tail”, φτερό φάλαινας, δηλαδή

Τρία χρώματα, οδηγοκεντρικό ταμπλό, μοτέρ της Cosworth μπροστά, whale tail απύθμενου θράσους και να η βάση για 40 νίκες στο BTCC με την έκδοση RS 500 στο Group A. Το Sierra κυριάρχησε σε τέτοιο βαθμό ώστε κάποιοι λένε πως ουσιαστικά οι κανονισμοί στο Πρωάθλημα Τουρισμού άλλαξαν για να το καταστήσουν εκτός προδιαγραφών. Τελείως cult περίπτωση


Πώς ο Πίνσκε χρειάστηκε να επιστρατεύσει όλα του τα τεχνικά, ουδόλως καγκουρικά επιχειρήματά του

Πρώτον ότι η αεροτομή θα ήταν απαραίτητη στα 300 km/h. Δεύτερον ότι οι μεγάλες μπροστινές εισαγωγές ήταν απαραίτητες για να τρέφεται με κρύο αέρα το intercooler.

Και τρίτον ότι τα φαρδιά φτερά θα χρειάζονταν για τους μεγάλους, 10 ιντσών πλάτους, τροχούς που θα φιλοξενούσαν τα αγωνιστικά Sierra.

«Αποστολή εξετελέσθη», θα σκεφθείτε. Και θα’ χετε όλο το δίκιο με το μέρος σας. Μόνο που ο εχθρός παραμόνευε στον τελευταίο τροχό της αμάξης. Στον πωλητή. Το θαύμα του σύμπαντος να δημιουργήσεις, αν δεν το πουλήσει ο κύριος με τη γραβάτα πάνε όλα στράφι


Escort Cosworth αεροτομή

Ο άνθρωπος που το πήρε πάνω του

Ο άνθρωπός μας απ΄ τις δημόσιες σχέσεις, ο Βάλετρ Χέιζ (πρώην δημοσιογράφος, σημειωτέον) άρχισε να οργώνει τους ντίλερς ανά τας Ευρώπας για πάρει ένα πρώτο feedback.

Το οποίο -ναι, σωστά μαντέψατε- ήταν ξανά αποθαρρυντικό.

Οι έμποροι της Ford τού είπαν πως δεν θα μπορούσαν να πουλήσουν περισσότερα από 1,500 κομμάτια. Το πολύ. Και, κατ΄αυτούς, υπήρχαν κι άλλα προβλήματα στην εμπορική καριέρα του Sierra Cosworth. H φτερούγα, τρία μόνο χρώματα (λευκό, μαύρο ή μπλε) σκέτο γκρι μέσα και m;ono δύο επίπεδα εξοπλισμού: με ή χωρίς κεντρικό κλείδωμα και ηλεκτρικά παράθυρα

Ο Χέιζ δε σταμάτησε και συνέχισε το ψήσιμο. Οργάνωσε test drives, άρχισε να μοιράζει πληροφορίες για το αυτοκίνητο, για την επιστροφή της Ford σε νίκες και είναι αυτός που επέμεινε για μια δραστική μείωση της τιμής του.

Ένα χρόνο αργότερα, το 1985 στην έκθεση της Γενεύης, η «λευκή φάλαινα» έκανε την εμφάνιση της και το κοινό έπαθε κοκομπλόκο. Και εμείς ομοίως.

Το Sierra Cosworth ζύγιζε μόλις 1,217 κιλά, είχε πεντάρι κιβώτιο της Borg-Warner, 204 ίππους στην αρχική του εμφάνιση, έκανε παντιλίκια με τη σκέψη, νομιμοποίησε τη φτερούγα-απλώστρα, έγινε cult.

Ευχαριστούμε, Ford.


Lancia Delta HF Integrale

Info/Photo: ford.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει