Δε θα μπορούσε να είναι πιο εύστοχη η ημερομηνία στην οποία επιλέχθηκε να παρουσιαστεί η T.50s Niki Lauda. Ανήμερα των «γενεθλίων» του Μεγάλου. Μαζί δίνεται και μία πανηγυρική απόδειξη ότι το πιο δύσκολο πράγμα στα σοφιστικέ υπεραυτοκίνητα δεν είναι άλλο παρά η ικανότητα να τα συρρικνώνεις. Μόλις 852 κιλά; Κύριε Μάρει, υποκλίνεται η υφήλιος
Η GMA T.50s Niki Lauda αποδίδει 711 ίππους, στροφάρει στις 12,100 rpm, έχει συμπίεση στο εξωπραγματικό για αυτοκίνητο παραγωγής 15:1 και κοστίζει 3,1 εκ λίρες προ φόρων. Συρρικνώνοντας τσέπες, επίσης
Είναι βαριά αυτή η φανέλα
Το όνομα του αείμνηστου Νίκι Λάουντα δύσκολα θα μπορούσε να βρει πιο σοφιστικέ ανάπαυση απ΄ό,τι στο ανθρακονημάτινο αμάξωμα της T.50s Niki Lauda.
Τα specs
Τα specs είναι μια ωδή στην ουσία της αυτοκίνησης.
Όχι ότι η T.50, η «κανονική» δρόμου, που παρουσιάστηκε πρόσφατα απέχει. Εδώ, απλώς (sic), ο Μάρει το πήγε ένα βήμα παραπέρα.
Πρόκειται, αν μη τι άλλο, για το ultimate της υπόθεσης. Αμιγώς πισταδόρικο, με 1.500 κιλά αρνητικής άντωσης, εστιασμένο και απόλυτο.
Και κυρίως πανάλαφρο.
Τα 825 κιλά στη ζυγαριά βγάζουν τη γλώσσα απέναντι σε ό,τι άλλο κυκλοφορεί. Πρόκειται, όμως, για μια τέχνη που γνωρίζει τόσο καλά ο Μάρεϊ. Όλη η ιστορία απ’ τη θητεία του στη Φόρμουλα 1 υποστηρίζει ακριβώς αυτό: τη συρρίκνωση. Του όγκου, του βάρους, της αδράνειας. Και όλη η τεχνολογική υπεροχή της αυτοκίνησης υποχρεούται να χωράει σε ένα μονοθέσιο ελάχιστου βάρους
Το T.50 είναι ήδη μια διαφορετική πρόταση στο τσουνάμι των υπεραυτοκινήτων. Μόνο «ατμόσφαιρα», απουσία οθονών, ένας ανεμιστήρας στο πίσω μέρος – αεροδυναμικό άγγιγμα του Μάρεϊ απ’ τα χρόνια των απαγορευμένων Brabham- και τόσος μινιμαλισμός να υπηρετεί την Πραγματική Οδήγηση
Εδώ, λοιπόν, κύριοι πλουτοκράτες, ετοιμαστείτε για τα μόλις 100 αντίτυπα ενός track-ready hypercar που μέλλει να γίνει επενδυτικό αντικείμενο πόθου οσονούπω.
Τι να ετοιμαστούν, δηλαδή; Ήδη το αυτοκίνητο έγινε ανάρπαστο. Το χρήμα ρέει. Εύχομαι (και) σε χέρια που ξέρουν να το εκτιμήσουν.
Εύχομαι επίσης, οι πίστες του κόσμου να δουν την T.50s Niki Lauda να πατάει άσφαλτο, να σκίζει τον ορίζοντα με το μοτέρ 3,9 λίτρων της Cosworth, και να δίνει απλόχερα τη μέγιστη ευχαρίστηση. Μην πάει στράφι σε αφυγραντισμένα γκαράζ. Για την ώρα, Μάρεϊ θεέ, πάρε την ΠΑΕ. Ποια αυτόνομη οδήγηση και λοιπές σάχλες;
Photo: gordonmurrayautomotive.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.